Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fråga till surfare/kitare i Umeå

  • Fråga till surfare/kitare i Umeå

    Publicerad av mbo på 25 maj, 2008 vid 19:09

    Hej.
    Fråga 1:
    Har någon nummret till Lotsens väderstation? Det verkar som om dom har bytt ut det som gällde under förra året?!

    Fråga 2:
    Har någon haft kontakt med Ludvig i Vännäs om abonemanget på Televind på Lillskärsudden? Han brukar ta ut en avgift (200:- 2007) och meddela nummret och det börjar bli hög tid för att sparka igång utrustningen för säs 2008…

    /MBO

    calle_b svarade 15 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • mbo

    Medlem
    26 maj, 2008 vid 19:57

    Någon…?!
    Ser “lovande” ut på onsdag – ca 5-7 m/s SV – någon som sticker till Lillskärsudden? Vore inte fel att kunna ringa Lotsen innan dess…

  • jakob_s

    Medlem
    26 maj, 2008 vid 20:44

    Tjenare..Lotsen har nog lärt sig läxan och kommer nog inte att läka nr till mätaren denna gång..

    Den sega teleautomatiken gjorde ju att det blev upptaget i 2 minuter efter varje samtal (för 10 sekunders lyssnande, Gust och mean)

    Tog ju ibland 10 minuter innan man kom fram, så jag kan gissa att lotsen blev rätt pissed när dom inte kunde nå sin egen mätare pga för hög teletrafik.

    Jag vet att Henning har haft kontakt med Ludwig. Skicka ett pm till honom (hengo).

    Holmsund mätare fast online.
    http://www.pvbk.net/vader/Current_Vantage_Pro.htm

    Ses på Vattnet.

  • mbo

    Medlem
    27 maj, 2008 vid 12:20

    Tack!
    Verkar rimligt att de byter tfn nummer – det var ganska välkänt och som du säger – ofta upptaget…

    Tack för länken den var kanon!

    Vi ses!

  • hengo

    Medlem
    29 maj, 2008 vid 13:08

    fin länk!! någon som vet var vindmätaren är placerad lite mer exakt? Kan ju va bra att veta om den står på ett halvtaskigt ställe eller om den verkligen står fritt emot havet.

    Gällande vindmätaren på lillskärsudden. Har inte hört någonting från ludvig detta året, men han brukar höra av sig till Peter eller mig som sedan får ragga folk att betala. Var (som jag minns det) många som betalade förra året, kanske räcker pengarna till även denna säsongen?

  • hengo

    Medlem
    12 juni, 2008 vid 08:45

    …ingen som vet var vindmätaren sitter?
    misstänker att den inte sitter med öppet hav runt sig… det är extremt krafiga byar ibland. Ofta ligger grundvinden på typ 5 men byarna på typ 13

  • jakob_s

    Medlem
    12 juni, 2008 vid 09:28

    tja, mätaren sitter i båthamnen(patholmsviken). Sitter nog rätt bra till för allt på S men lite sämre för att mäta N (därav stor skilldnad på snitt och by.)

    Ps Blåser ju 5 ms mer där ute än på lillis..Alltid!

    http://www.pvbk.net/webcam.asp

  • hengo

    Medlem
    12 juni, 2008 vid 13:43

    hehe jo..
    fin varians i vinden idag då.. “High Wind Speed – 22.4 m/s at 11:33” :S

  • calle_b

    Medlem
    13 juni, 2008 vid 09:10

    Apropå lillis! Jag var där och rekade och j*vlar va lågt vatten det var… Var parkerar man förövrigt? På udden “undanbedes all parkering” och så en fin skylt…

    Ser ut som ett fint ställe annars:) Blir det vågor trots de öar som ligger en bit ut? Och vilken riktning är i särklass bäst?

    Fridens!

  • hengo

    Medlem
    21 juni, 2008 vid 22:17

    man parkerar innan bommen vid skylten där det står att parkering ute på udden är förbjuden. bäst är syd-sydost

  • calle_b

    Medlem
    22 juni, 2008 vid 07:54

    Tack tack:) Snart så….

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fråga till surfare/kitare i Umeå

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.