Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Framåt loop

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 juni, 2005 vid 09:20

    Mer tips vor kul!!!

  • kate

    Medlem
    14 juli, 2005 vid 19:16

    Man kan börja med att hoppa utan bräda! Alltså ta tag i bommen långt bak, KOLLA BAKÅT och dra in bakhanden mot kroppen samtidigt som framhanden hålls långt ifrån kroppen. Hoppa! På detta sätt fattar man hur rotationen skall ske. Detta känns inte lika läskigt som att göra allt på en gång.
    När man nu landar rätt med seglet kan man ta och testa den riktiga versionen.
    Dela upp den i två delar. Upphoppet och snurren. Fall av massor, poppa. När du väl är uppe kolla bak på den bakre handen, dra in den mot kroppen, framhanden ifrån dig, kryp ihop och rotera.
    Nu bör du landa i vattenstartposition. Nästa steg att landa på brädan vet jag inte. Håller på att klura ut det!!! Nån som har tips eller så på vad jag bör göra eller förändra på för att landa på brädan- Så sej!!!

  • jonatan

    Medlem
    15 juli, 2005 vid 14:08

    Det går nästan alltid att flytta handen längre bak.. smile.gif
    Fast jag har väl bara satt en handfull änsålänge och med den här vinden tar det ju ett halvår mellan försöken.. tongue.gif

  • ola_p

    Medlem
    15 juli, 2005 vid 16:09

    Handen sjukligt långt bak hjälper, och framhanden bakåt en decimeter eller två..
    Jag vill att det skall blåsa så man kan få ställa en ren nån gång!

  • jonatan

    Medlem
    15 juli, 2005 vid 20:25

    Åk till lappland.. wink.gif

  • ola_p

    Medlem
    15 juli, 2005 vid 22:18

    Oj vad lustiga vi var idag då… tongue.gif crazy.gif

  • jonatan

    Medlem
    16 juli, 2005 vid 09:49

    förlåt..

  • racso

    Medlem
    18 juli, 2005 vid 07:14

    Tjena

    Greppa bak med framhanden också! Jag greppar bak ungefär lika mycket med båda händerna, nästan.

    Hoppa upp och tänk vinkla axlarna(och huvudet) bakåt aggresivt, då skotar du in automatiskt.

    Ju mer du skotar desto mer sveper seglet över ytan offaxis, ju mindre du skotar desto mer killer blir det. Skota alltså in för kung och fosterland när du ska lära dig.

    När du tittar bakåt OCH vinklar axlarna ordentligt bakåt kommer rädslan att försvinna eftersom du vänder ryggen mot.

    Börja med att gippa och rulla över i slutet på gippen, det vill säga skota in tills du överskotar och rullar över utan kraft, träna samtidigt på att titta bakåt ORDENTLIGT.
    Kör järnet!

    /Oscar

  • el_duderino

    Medlem
    18 juli, 2005 vid 10:28

    Vi får inte glömma alla skräckexempel med landningar uppochner heller! hehehe, lite skrämselpropaganda är ett måste, inte bra om för många sätter loopen (inte lika coolt då ju)
    wink.gif

  • militaren

    Medlem
    19 juli, 2005 vid 13:56

    haha..nu ska vi inte vara egon 😛

  • ola_p

    Medlem
    19 juli, 2005 vid 15:18

    För att inte tala om alla ryggplask man får.. ajaj! grin.gif cool.gif

  • herodude

    Medlem
    19 juli, 2005 vid 19:24

    fan i morrrrrrn får jag tillbaaaka min jp från epoxy ulf hoppas jag men då iaf jävlar då blire spöa mig själv äkta liar liar stil om jag inte vågar på en frammåt.. blush.gif

  • boman

    Medlem
    27 juli, 2005 vid 12:12

    Svar till:


    vad ska man tänka på… från början till slut! behöver man komma upp bra i luften?

    [/ QUOTE ]

    Det här kan kanske vara bra om man har brist på vind och stora vågor wink.gif

    mer här http://www.gunsails.de/de/kat.php?k=121

  • kalle_windy

    Medlem
    27 juli, 2005 vid 12:18

    http://www.gunsails.de/de/kat.php?k=121 <--- riktigt coolt.
    Men det verkar ju omöjligt kunna bli samma grej på en rullbräda uppför en rak ramp jämfört med en ngt större surf bräda och en halvt brytande våg ramp???!

  • mbkpeter

    Medlem
    28 juli, 2005 vid 07:31

    tja

    alla snackar om att man skall kolla bakåt?! om man kör ut i apelviken med nordlig (dvs höger fot i framstroppen) skall jag då kolla snett bakåt över min vänstar axel?

    mer detaljerat tack

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Framåt loop

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.