Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Framlina till North Scepter bom 05 sönder.

  • Framlina till North Scepter bom 05 sönder.

    Publicerad av lewold på 22 maj, 2006 vid 19:30

    Grymt bra surf igår tills jag lyckades kötta av min ena framlina till Rhino:n…

    När jag sen tänkte byta mot en gammal 27,5meters lina så insåg jag att det är en helt annan längd på framlinorna eftersom de utgår från där femtelinan och framlinorna splittar…

    Är det nån som har en framlina till North 5th element Bar 05 till salu eller vet var man kan få tag på en sådan så skulle jag bli (väldigt)tacksam.

    Här är några bilder från i söndags, bla en ett par sekunder innan framlinan går sönder.

    muche svarade 17 år, 12 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • muche

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 12:46

    Du kan alltid korta den gamla 27,5 meters linan till ratt langd. Tva av mina 27 meterslinor gick av for ett tag sedan, mina var dock bara slitna dom 2 metrarna narmast bomen sa kortade alla till 24 meter. Du sprattar upp somen i strumpan och sen ar det bara att flytta den och sy ihop det med nagon nylon trad eller annat starkt. Se till att linan ar bra i ovrigt bara sa det ar vart modan!!

  • lewold

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 21:52

    Tack för hjälpen Muche. Ska testa imorgon. Såg att ett linset på activesports.se kostade 2000kr… Blev helt plötsligt motiverad att försöka själv.

  • muche

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 22:12

    2000:- ar fan inte billigt. Kolla http://www.windsurf.de, dom har iallafall naishlinor (tror dom e lika langa alla fyra) for 59€ och dom saljer northkites. Brukar vara vart att jamfora priser dar, om det nu skulle skita sig med din gamla lina….

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Framlina till North Scepter bom 05 sönder.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.