Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing fredag och påsk söndag västkusten

  • fredag och påsk söndag västkusten

    Publicerad av ric på 2 april, 2010 vid 00:48

    nån som satsar på att gå ut? jag åker från uddevalla, möter gärna upp någonstans och samåker om någon vågar sig ut någonstans?
    0736-525175 Ric

    tror fasen att jag satsar på björkäng i morgon.. kan någon lockal ge en snabb israpport så jag ev. kan blåsa av tidigt åker innan 10.00

    acemattias svarade 14 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • petting_4

    Medlem
    2 april, 2010 vid 09:10

    Vindarna är ju utmärkta för stenungsundstrakten:) hade knät vart bra idag hade segelsälskapet vid mackedonken fått konkurans på vattnet, eller möjligen tollenäs!

  • petting_4

    Medlem
    2 april, 2010 vid 09:13

    Vindarna är ju utmärkta för stenungsundstrakten. Hade knät vart som det skulle hade segelsällskapet vid mackedonken fått konkurens i vattnet:) Emil o några kör där nu!

  • ristarpen

    Medlem
    2 april, 2010 vid 11:09

    jag är där 15 när jag slutat jobba

  • ric

    Medlem
    2 april, 2010 vid 15:46

    halloj, ja jäklar det har ja ju sett några som åker runt “hemmavid” hade nog kört med er om jag inte tappat förnuftet i natt… körde ner till varberg 04:30 sov 5 timmar på parkeringen i Apelviken sen åkte jag till Björkäng där jag mötte upp en göteborgare(?) och en boråsare(?) med några fler i sällskap. mulet men fin vind! så är där ju lite mer vågor än vad det blir hemmavid.
    mer hemma i fortsättningen men jag är nöjd med min premiär tur och comeback till sporten!!

  • acemattias

    Medlem
    2 april, 2010 vid 17:58

    Bra drag att åka söderut!
    Såg ut att bli ok vind runt Ua idag, men tji fick jag.
    Nu är iallafall grejorna packade och klara i bilen.

  • ric

    Medlem
    2 april, 2010 vid 18:18

    söndagen då var skall ni vara då?! verkar ju kunna blåsa lite då, ostligt vad jag sett men det finns några spots på vänern som funkar – är det isfritt där?

  • wer

    Medlem
    2 april, 2010 vid 20:07

    Läjet funkade ok idag. Lite byigt men skoj att komma ut på vattnet igen även om man är rostig! Hoppas det blir tid för mer kite under helgen!:)

  • acemattias

    Medlem
    2 april, 2010 vid 21:55

    Verkar inte bli mer vind på söndag än idag, men ger mig gärna ut ifall, vet dock inget bra ställe för ostlig

  • petting_4

    Medlem
    3 april, 2010 vid 18:58

    Kunde inte hålla mig så det fick bli en liten session ändå, knät höll som tur va. Riktigt shysst åkning igår vid macedonken, vi var la 5-6 stycken som körde där o några borte vid tollenäs. Satsa på Stenungsund vid syd, syd sydväst tror jag är bäst.

  • ric

    Medlem
    3 april, 2010 vid 19:28

    är det inte is på vänern så fungerar vita sannar (Mellerud) finns några ställen till söder om på vänerns västra sida, men är det is där eller ej?!?!
    jag kör i morgon om jag får reda på att det är isfritt

  • acemattias

    Medlem
    3 april, 2010 vid 21:44

    Tror jag åker och ser om det kan gå vid Gullmarsbaden.
    Lite surt att åka hela vägen till Mellerud ifall där är is eller det inte blir tillräcklig vind.

  • ric

    Medlem
    3 april, 2010 vid 22:37
    acemattias;604632 wrote:
    Tror jag åker och ser om det kan gå vid Gullmarsbaden.
    Lite surt att åka hela vägen till Mellerud ifall där är is eller det inte blir tillräcklig vind.

    ofasen, kollade google earth, den stranden ser inte omöjlig ut. när åker du? sugen på att dela resekostnad?

    vänern är INTE isfri by the way.. ca 20-40cm is kvar men den börjar ruttna.

  • acemattias

    Medlem
    4 april, 2010 vid 01:37
    Ric;604646 wrote:
    ofasen, kollade google earth, den stranden ser inte omöjlig ut. när åker du? sugen på att dela resekostnad?

    vänern är INTE isfri by the way.. ca 20-40cm is kvar men den börjar ruttna.

    Jag bor nästan ute vid skaftö.
    Jag kan ju åka dit, reka och sen höra av mig.
    Har en bekant inne i Ua som också är sugen på att komma ut, kanske ni kan samåka?
    Tänkte åka dit vid 10-11 tiden, den blev lite sent ikväll, men det verkar ju som vinden skall hålla i sig hela dan.
    Mobilen krånglar lite men här e nummret 0704468586, heter Mattias

  • ric

    Medlem
    4 april, 2010 vid 17:02

    hade inte trott det om jag inte var med själv, men det gick alldeles utmärkt att köra där! kanske lite tajt på starten och lite onödigt med skit i vattnet men håller man sig ifrån piren och berget samt har vind så man kommer ut så vart det riktigt nice!! tackolov har vi ganska sällan Ost på vindmätarna.

    tack Mattias för en trevlig session!

  • acemattias

    Medlem
    4 april, 2010 vid 23:09
    Ric;604710 wrote:
    tack Mattias för en trevlig session!

    Tack själv, det var ju rickigt kul!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing fredag och påsk söndag västkusten

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.