Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Free Wiily aka rädda min gammelbräda

  • Free Wiily aka rädda min gammelbräda

    Publicerad av mes på 26 juni, 2014 vid 10:45

    Min gamla men fult funktionerande Score111 skulle behöva nytt halkskydd så att grabben som väger 40 pannor kan ha den som lek och lärbräda. Vad för produkt ska jag köpa och var hittar jag? Har testat polyster och salt för länge sedan men det var elakt vasst.
    Kanske klistra fast en tunn yogamatta?
    Blåser det dåligt eller?

    stoorfaen svarade 9 år, 10 månader sedan 8 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • electric

    Medlem
    26 juni, 2014 vid 11:39

    @mes 724435 wrote:

    Min gamla men fult funktionerande Score111 skulle behöva nytt halkskydd så att grabben som väger 40 pannor kan ha den som lek och lärbräda. Vad för produkt ska jag köpa och var hittar jag? Har testat polyster och salt för länge sedan men det var elakt vasst.
    Kanske klistra fast en tunn yogamatta?
    Blåser det dåligt eller?

    Båtfernissa och strösocker ger ett fotsnällare resultat. Eller fernissa och “halkanix” (ett pulver som man häller i fernissan i lagom mängd. Finns i båtaffärer).

    /Lars

  • raggarn

    Medlem
    26 juni, 2014 vid 12:02
  • canoya

    Medlem
    26 juni, 2014 vid 12:33

    Jag har köpt halkskydd från Boardcorner, men inte testat ännu. Det är ett pulver som strös i våt lack eller epoxy.

    Vax funkar bra som halkskydd men fastnar på seglet när det ligger emot brädan och ser rätt snabbt lite skitigt ut, men det kanske inte spelar så stor roll.

    /Håkan

  • styret

    Medlem
    26 juni, 2014 vid 15:23

    när öwc köpte sin SUP fick vi med en stor jävla pad, självhäftande, som skars till för att passa brädan. Kolla med surfers om den går att köpa lös.

  • mes

    Medlem
    26 juni, 2014 vid 15:32

    @styret 724444 wrote:

    när öwc köpte sin SUP fick vi med en stor jävla pad, självhäftande, som skars till för att passa brädan. Kolla med surfers om den går att köpa lös.

    Thx. Ska kolla det alternativt en billig yogamatta…rätt säker på att en mjuk pad är bättre än butalt halkskydd.

  • styret

    Medlem
    1 juli, 2014 vid 06:47
  • svenne

    Medlem
    1 juli, 2014 vid 08:40
  • sailortrash

    Medlem
    1 juli, 2014 vid 09:22

    en yogamatta kan också bli galet hal om det vill sig, svårt att veta om det kommer ge grepp eller bli som en såpad yta. En del av de där eva materialen blir mättade på vatten och då lägger sig vattnet som en film ovanpå. Köp en burk m2 halkskydd från surfspot. 199:- och det blir som nytt. provade den så sent som i våras.

  • stoorfaen

    Medlem
    1 juli, 2014 vid 10:07

    Jag la precis på sån på en bräda, det känns riktigt bra, som nybräda helt enkelt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Free Wiily aka rädda min gammelbräda

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.