Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing freestyle brett for oss i 95+

  • freestyle brett for oss i 95+

    Publicerad av petterbn på 18 februari, 2007 vid 16:04

    Vurderer et nytt freestyle brett.
    har en litt eldre twin-tip max107L 01/02.
    Har lurt på en twin tip115,05/06.evt Jp freestyle 109 05/06.Kan også få en 04 Jp freestyle 111 for en veldig billig penge.Noen her som har testet ut noen av disse brettene,tidlig plan er viktig for meg.Fint hvis det er noen som veier over 90 som har noen erfaringer.:smirk:

    basse svarade 17 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • fjant

    Medlem
    18 februari, 2007 vid 16:31

    Jag körde en RRD twintip 115 i somras. Tyvärr funkade den inte särskilt bra för oss tungviktare, dvs. den är trög att få upp i planing. När det blåser bra, ca. 5,4 och nedåt är den kalas, men trög i lättvind. Jag hade tidigare en Fanatic Skate -04 som var betydligt bättre för tungviktare. I höstas sålde jag RRDn och köpte en ny Skate -06. 110liters. Har inte hunnit köra den så mycket, så jag inte uttala mig så mycket om den. Men den är betydligt bättre för tungviktare än RRDn! Svarar grymt bra på pumpning, och planar lätt, även i lägre farter.

    /Fjant

  • hstrom

    Medlem
    19 februari, 2007 vid 12:03

    Ligger på 90kg… Jag kör F2 chilli 107 och är grymt nöjd med den!
    Har testat polarns JP 109 som nog planar något tidigare men Chillin känns mkt livligare och lättare under fötterna.

    /Jonas

  • oscar

    Medlem
    19 februari, 2007 vid 12:39

    Tidig planing är nummer 1 för oss tungviktare. Bra pop är inte lika viktigt då vi har lite mer kraft att trycka till med men det skadar ju inte om den är lättpopad också. Min senaste freestyle var en F2 compstyle 246 110 liter. Den tyckte jag var riktigt bra för mig på 92 kg. Tyska surf testar ju freestyles varje år och betygsätter hur tidigt de planar. Vet att Fanatic brukar ligga i topp.

  • fastforward

    Medlem
    19 februari, 2007 vid 15:10

    Så man räknas alltså som tungviktare vid 90+ och börjar få problem med att hitta freestyleplankor. Fasiken, innebär detta att jag måste börja med speed istället för freestyle när jag blir lite bättre framöver med mina 98kg? Freestyle verkar ju mycket roligare än att sitta och slipa fenor och jämföra gps-loggar.

  • petterbn

    Medlem
    19 februari, 2007 vid 19:23

    Poppet er ikke noe problem nei alt kan poppes,bare å tråkke til det.Men det er sinnsykt surt når gutta på 70 kg planer avgårde med 100l og 5,3mens jeg synker avgårde med en 6,0:mad:.Har foresten noen av dere testet remedy 6,4 eller 6,9?

    Litt trist med Rrd`n,har vært knall fornøyd med den jeg har.Men det ser ut som det blir en JP i år.Har en Fsw 84 og den er helt konge når det drar på litt:grin:
    Og det har det jo gjort en del i vinter,var ute på lør,ikke kaldt i det hele tatt.Helt konge:grin:

  • basse

    Medlem
    19 februari, 2007 vid 19:31

    Brädan du skall testa är Playmate 116. Riktigt trevlig och planar mycket tidigt. Den ligger i klass med andras PRO-modeller i konstruktion och vikt men du får loss den för en billigare slant än dem skulle jag tro. Adde här på konfen kör den men kommer väl byta ner sig till en mindre eftersom han blivit “lite” lättare under vintern. Hör med honom om du vill veta mer om just den storleken.
    Sjäv kör jag 99’an och väger 85 och den planar riktigt tidigt även med min vikt på däcket. Rekommenderas varmt!

  • andersbq

    Medlem
    13 mars, 2007 vid 20:19

    Håller med, jag väger 93kg och Naish Playmate 116 är grymt lättplanad, men ändå lite slashig och lös. Kan rekommenderas!

  • basse

    Medlem
    16 mars, 2007 vid 06:42

    Det senaste är också att Nikke tydligen gillar den större bättre än den mindre. Han skall ha bättre % på allt utom dubbell-tricken med den enligt rykten! 🙂

    Nu snackar vi Playmate alltså, för den som inte visste det.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing freestyle brett for oss i 95+

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.