• yeeah

    Medlem
    19 juli, 2007 vid 18:50

    @skejtar_henke 398598 wrote:

    bowkite är kärringkite och ska sitta ikopplad.

    ehh va fan! de måste ju gåå!! ingen som upplevt samma sak?

  • pjoter

    Medlem
    19 juli, 2007 vid 19:48

    beror väl på kite men har du prob att den backstallar fast du dragit en del depower så kör du troligtvis i lite vind. Desto mer det blåser desto mindre märker du detta fenomen. så ska du poppa i lite vind dra in rejält med depower så kiten behåller draget.

    Bowkites har rätt mkt mer backstall tendenser än c kites så man måste ha lite mer känsla i körningen för att kräma ur prestandan ur dom, då spec i deras undre register.

  • psychonauten

    Medlem
    19 juli, 2007 vid 20:57

    Jag tycker det är lögn i helsike att få dom vertikala, blir alltid mer eller mindre att man skruver sig runt sin egen axel istället att rolla framåt. Nån som har en lösning?

  • yeeah

    Medlem
    19 juli, 2007 vid 23:02

    gött pjoter

    har bara provat urkrokat med bow i lite vind, ska testa igen när det blåser mer så får vi se hur det funkar.

  • bohm

    Medlem
    20 juli, 2007 vid 06:04

    @psychonauten 398676 wrote:

    Jag tycker det är lögn i helsike att få dom vertikala, blir alltid mer eller mindre att man skruver sig runt sin egen axel istället att rolla framåt. Nån som har en lösning?

    Tittar du över bakre axeln blir det mer en spinn, tittar du dej i armhålan blir de mer vertikala.

  • walle

    Medlem
    20 juli, 2007 vid 07:52

    @yeeah 398438 wrote:

    tjena grabbar

    har sjukt svårt att fixa eller fatta hur man ska fixa en front roll. Har kollat på snart alla instruktionsfilmer som finns, poppar (eller snarare försöker poppa) upp som vanligt och vrider huvudet under bakre armen. Endast två gånger har jag lyckats komma runt, det brukar sluta med att antingen landar jag toeside eller så landar jag på rygg..

    känns som att man mer eller mindre startar en rotation bakåt när man poppar upp, har försökt göra det “rakare” men då får jag inte höjd nog.

    Alla tips tacksamma!

    finns en jevligt bra lösning:
    Köp, hyr, sno eller ladda ner “kiteboarding 201”

    superbra instruktionsfilm där du lär dig allt, från backroll till kiteloops
    vist e shannon lite tjatig i längden men en jevla bra film som förklarar allt i detalj.

  • yeeah

    Medlem
    20 juli, 2007 vid 10:26

    @walle 398776 wrote:

    finns en jevligt bra lösning:
    Köp, hyr, sno eller ladda ner “kiteboarding 201”

    superbra instruktionsfilm där du lär dig allt, från backroll till kiteloops
    vist e shannon lite tjatig i längden men en jevla bra film som förklarar allt i detalj.

    har den. har 101 och complete kiteboarding… och ev ngn till
    tycker att jag gjort som de har sagt men det har inte funkat. ska prova ta bort bakhanden för att se om det hjälper rotationen. KAn visserligen tilläga att jag kör utan fenor idag, men till helgen får jag en ny bräda så vi får se om det hjälper till i poppet, kan vara så enkelt att jag inte får tillräcklig höjd. Brukar dock inte spela ngn roll i backrolls problemet där e snarare överrotation.

  • yeeah

    Medlem
    1 augusti, 2007 vid 07:14

    uppdatering:
    Har provat endel nu och sätter säkert var 4:e iallafall. det som har saknats är vind! eller snarare att våga prova när det blåser mer. har en fegistendens att prova nya trick i mindre vind verkar det som.:frown:

    Däremot så tycker jag att det är betydligt mkt svårare att få upp benen i luften i jämförelse mot i en backroll.

  • zeke

    Medlem
    1 augusti, 2007 vid 09:53

    A och O är hur du poppar! Poppa rakt fram samtidigt som du drar upp/bak främre foten under rumpan och sträcker på bakre benet ned/fram (håller i mot i vattnet så länge som det är möjligt med bakänden på brädan) Detta gör att man “tippar” framåt. Gör du detta kan du snurra framåt hur du vill (tantrum/rotation/uppochner)
    God lycka
    Jens

  • kasimir

    Medlem
    1 augusti, 2007 vid 16:01

    Kör relativt fort försök att poppa utan att få för mycket bakvikt. När du kännar att kanten släpper och kiten börjar dra dig kastar du dig mot nosen på brädan. Har du gjort rätt stompar du landningen. Att köra och tänka att; “Nu ska jag lägga örat mot vänster axeln samtidigt som jag tittar över höger”, kommer bara sätta myror i huvudet på dig och du kommer skrota. Håll det på en så okomplicerad nivå som möjligt.

    Tycker de flesta trickguider är för kompicerade och innehåller för många steg, det är lättast att tänka allt i en rörelse.

  • krillan82

    Medlem
    1 augusti, 2007 vid 16:05

    hade ju varit bättre om du skickada picsen från tornet igår… är såååååååå nyfiken

  • kasimir

    Medlem
    1 augusti, 2007 vid 16:35

    @Krillan82 401974 wrote:

    hade ju varit bättre om du skickada picsen från tornet igår… är såååååååå nyfiken

    Jag ska ta det lugnt, men jag tror inte jag postar dem på forumet.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.