• lundgren

    Medlem
    5 maj, 2000 vid 11:34

    Lugn före storm

  • daniel

    Medlem
    5 maj, 2000 vid 12:12

    Lung före storm…… räkna med lugn i tre månader till.. Denna sporten Suuuuuuger fettt känner jag nu… har varit ute och plöjt tre dagar denna vecka nu.. Man är alltid lika optimistisk innan man kommer ut på vattnen men när man väl kommer ut och inser att det inte funkar så får man sej ett utbrott…. fyyy vad trött jag är på plöjning nu…..
    Varför måste det vara vakum här alltid….?????…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 maj, 2000 vid 12:51

    Håller fullständigt med dig, man är dödligt trött på denna stiltjen.Man får väl byta ut sin 252:a och 4.7 mot en 3 meters lagårdsdörr och 10.2 segel.

  • g-son

    Medlem
    5 maj, 2000 vid 14:11

    I Kalmarsund blåser sjöbrisen idag med runt 10-13m/s!!!
    Ha det 😉

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 maj, 2000 vid 19:18

    Fan vilket tjöt, har seglat tre dagar på raken nu med 10.4 och 8.7, det är det jag alltid har sagt om “det ultimata kitet”, det ska vara bautastort och sedan hoppa rakt på vågbrädan!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 maj, 2000 vid 19:41

    Har faktiskt samma idé, En fet stor bräda med dito segel, jag menar att upp emot en 8-11 m/s kan man hålla mycket och när det närmar sig de 13-14 m/s kan man direkt “hoppa” på (med) sin lilla goa vågis…..
    /M

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 maj, 2000 vid 09:46

    Jag är också trött på detta jävla vind. Och alla har inte råd att köpa mega segel och fete bräda…. Speciellt inte när man är studerande…
    Det enda man kan göra är att be till vindguden…

    Ha det gott.. Mvh Tedan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 maj, 2000 vid 14:16

    Inte för att klanka ned på dom som gillar att köra stort men det är inte min grej. Det går ju inte att göra så mycket mer än att köra fram och till baks med en 90cm bred bräda…… Lite svårt med en willyskipper med en fetebräda och 10,0… man är ju liksom ute efter lite action… får väl gå till baks till segelbåt istället…. phu….

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 maj, 2000 vid 15:38

    Varför sladda runt med en Folkvagn när man kan köra Ferrari?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 maj, 2000 vid 16:11

    Bra idé!
    Kan inte alla på denna konf gemensamt be till vindguden kl 18 imorgon om att inte nästa vecka ska suga lika fett som denna har gjort?
    Inte för att det hjälper, men det lär ju itne bli sämre i alla fall…

  • linsurfer

    Medlem
    7 maj, 2000 vid 07:28

    Gör en willy med en segelbåt och jag blir impad! Du kan träna rätt mkt manövrar på en pråm, det har du igen på lillbrädan senare.

  • ponta

    Medlem
    7 maj, 2000 vid 17:53

    Tråkigt för er nere i söder att det inte blåser. Ni skulle varit í Brädviken Gävle idag. Blåste runt 10m/s och det var varma sköna vindar. Seglade fem timmar idag.
    Full ös medvetslös!

  • ola-h

    Medlem
    8 maj, 2000 vid 07:26

    Undrar om inte balansträning med 5.7:an, 245:an och vatten upp till midjan är minst lika bra träning som pråmkörning i fullfart i minimalvind. Efter att ha övat helikoptertacks med en tredjedel av seglet under vattenytan ter sig många manövrar i planingsfart rätt enkla. Något annaty man kan öva när vinden inte räcker till är den så kallade undervattenstarten. Denna fungerar bäst med en riktigt liten bräda. Det hela går till så att man istället för att med benstyrka och segelkraft låter sig dras upp på brädan helt enkelt trycker ned brädan med benen tills det att den nått sitt jämviktsläge 1 meter under vattnet.

    När man redan i utgångsläget knappt har huvudet över vattenytan får ju också ducktack en ny och djupare mening.

    Slutligen, för riktiga experter rekomenderar jag följande korsning av vattenstart och riggdragning. Ställ dig på brädan med seglet i vattnet. Luta dig framåt tills dess att du kan sätta bägge händerna på bommen. Nu ligger du på seglet som efter en misslycked 360. Pressa nu ned brädan under vattenytan och försök samtidigt dra upp seglet i bommen. Lyckas man få ned brädan tillräckligt djupt går det faktiskt att få upp seglet.

    Ola H.

  • linsurfer

    Medlem
    8 maj, 2000 vid 08:13

    Domarna i freestyletävlingarna kanske ska börja använda dykutrustning istället.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 maj, 2000 vid 08:27

    ska de???

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.