Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Funderingar ang. windsurfing resp. kitesurfing?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 juli, 2004 vid 02:32

    Jag har fortfarande inte sett någon hoppa med kite.
    Skicka upp kiten och hänga i snörena däremot.
    Gärna snurrandes lite lagom planlöst och greppandes plankan a’la skateboard trots att den ju sitter fast.
    Tycker det verkar ganska fjantigt.

  • syke

    Medlem
    19 juli, 2004 vid 06:04

    Jag ycker iofs Kite ser rätt roligt ut, och det kan kanske funka som ett komplement till vinsurfingen iblend, om inte annat för att pröva något nytt. Men kom inte och säg att Kite är mer hårdrock än vindsurfing! Kite har hypats som fan de senaste åren, och de som kör gör självklart sitt till. Men de omtalade “hoppen” är närmast att likna vid att hänga upp en stång i taket, greppa den med en snowboard på fötterna och greppa tag lite här och var. Stärtlöjligt med andra ord. Tjusningen med hopp är ju att lära sig hantera tyngdlagen, det funkar ju inte med kite.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 juli, 2004 vid 13:56

    Kite är la coolt! Men om ska de heta “hoppa” med kite.. Så borde de heta hoppa när man flyger flygplan oxå.

  • brickan

    Medlem
    19 juli, 2004 vid 14:57

    Svar till:


    Kite är la coolt! Men om ska de heta “hoppa” med kite.. Så borde de heta hoppa när man flyger flygplan oxå.

    [/ QUOTE ]

    Lika dumt som om man skulle säga ska det heta surfa med windsurfingbräda… så ska det heta surfa när man åker segelbåt oxå

    Nu tycker inte jag detta men båda texterna är lika fel.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Funderingar ang. windsurfing resp. kitesurfing?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.