Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Gadget on skates…

  • jonaish

    Medlem
    11 januari, 2009 vid 10:44

    @skejtar_henke 524485 wrote:

    I så fall har dom flyttat barsebäcksverket..

    Eller så är bilden spegelvänd…

    @Krillan82 524488 wrote:

    HAHAHAHA ALOHA

    Tur att lite roar små barn!

  • gadget

    Medlem
    11 januari, 2009 vid 18:30
    Brushanen;524925 wrote:
    ‘schyssta pics.
    10m/s och en 5a låter perfekt. När jag is-kitat har det varit byigt och blåst ganska lite. Trots det får man upp bra spätta man åker lätt ifrån kiten som hamnar bakom en som en broms. Rune L körde i hårdvind för ett tag seden och upplevde att depowern inte fungerar när man kör på is pga att den som händer är att kite åker bak i vindfönstret när du släpper ut bommen. Fick du upp någon fart och i s f hur fungarde depowern?

    Nu är det ett tag sedan jag åkte skridskor så jag är ju lite vinglig men det jag upplevde var att det är jävlig svårt att stanna…
    I vatten eller på snö kan man ganska enkelt trycka ifrån, särskilt med en 5:a men på is har man inte att sätta emot.
    Jag var tvungen att skicka upp kiten till 12 och falla av för att kunna få stopp på skiten.
    Det är ju så minimalt med friktion på skridskor jämfört med en bräda i vatten eller på snö.

  • cortex

    Medlem
    20 januari, 2009 vid 09:01

    Apropå iskiting, jag var ute en sväng i söndags på Ekoln (Uppsala) och tog med kameran på en av slagen.

    Körde ungefär 63 km/h på det här klippet. Måste skaffa mig ordentliga is-seglingsskrillor… hockeyrör börjar vobbla för jävligt i de här farterna.

    [YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=jBKAwpCAjs4[/YOUTUBE]

    /Kaj

  • skotten

    Medlem
    20 januari, 2009 vid 17:35

    wwoooo kaj, that is kickass man, I loved the huff of air at the end (thank god I didnt hurt myself)

  • smaskens

    Medlem
    21 januari, 2009 vid 10:36

    @Gadget 525007 wrote:

    Nu är det ett tag sedan jag åkte skridskor så jag är ju lite vinglig men det jag upplevde var att det är jävlig svårt att stanna…
    I vatten eller på snö kan man ganska enkelt trycka ifrån, särskilt med en 5:a men på is har man inte att sätta emot.
    Jag var tvungen att skicka upp kiten till 12 och falla av för att kunna få stopp på skiten.
    Det är ju så minimalt med friktion på skridskor jämfört med en bräda i vatten eller på snö.

    @Cortex 526499 wrote:

    Apropå iskiting, jag var ute en sväng i söndags på Ekoln (Uppsala) och tog med kameran på en av slagen.

    Körde ungefär 63 km/h på det här klippet. Måste skaffa mig ordentliga is-seglingsskrillor… hockeyrör börjar vobbla för jävligt i de här farterna.

    /Kaj

    Jag provade med hockeyrör. Det funkade OK, men är det bättre med långfärdsskridskor?
    Det var lite lurigt att få stopp och byig vind gjorde det lite läskigt att köra.

  • cortex

    Medlem
    21 januari, 2009 vid 20:38

    Njaea… beror på vad su ska göra. Om du ska ut och turåka och bara använda kiten ibland (= inte min grej) så är långfärdare utmärkta.
    Problemet med långfärdsskridskor är att man inte kan kanta tillräckligt utan att pjäxan tar i när man kör med en lite större kite. Å andra sidan ställer hockeyrörens korta skena ihop med liten radie till det rätt ordentligt också i högre farter (vobbel).
    Så att köra med hockeyrör och långfärdsgrejer ger bägge två begränsningar i toppfart.
    Det som är “rätt” är ju sådana där monsterhöga issegklar-skrillor som man kör med slalompjäxor på tassarna. Då jä-ar kan man nog knäcka ljudvallen. 😀

    /Kaj

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Gadget on skates…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.