• GBG imorn

    Publicerad av roding på 12 september, 2008 vid 07:47

    Är ju galet sugen på att dra ut imorrn förmiddag när min tjej pluggar och inte hotar med dödsstraff. Någon mer som skall ut och i så fall vart? Funderar på björlanda, askim eller TT. Har inte riktigt bestämt mig än. Några tips?

    roding svarade 15 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • soumipoika

    Medlem
    12 september, 2008 vid 08:04

    Ser ut att blåsa ost så Björlanda är nog det som funkar bäst. Ska komplettera utrustningen på förmiddagen, så jag planerar att vara på plats vid 12snåret. Har du kört Björlanda än Roding?

  • pss234

    Medlem
    12 september, 2008 vid 08:17

    är det ok att köra björlanda vid ost???
    vart parkerar ni då?? vid store udd eller vid hamnen?

  • soumipoika

    Medlem
    12 september, 2008 vid 08:31
    pss234;499148 wrote:
    är det ok att köra björlanda vid ost???
    vart parkerar ni då?? vid store udd eller vid hamnen?

    Inte optimalt, men har fått berätttat att det funkar sådär på nordost. Faktiskt inte så jättenoga för mig esom jag är kass och mest behöver öva på det mesta. Men det är troligen ingen toppensegling för den erfarne. First time för mig i b-landa så parkeringstips är välkomna här med. Roding?

  • pss234

    Medlem
    12 september, 2008 vid 08:37

    jo jag är också nybörjare så…..

  • soumipoika

    Medlem
    12 september, 2008 vid 08:43
    pss234;499155 wrote:
    jo jag är också nybörjare så…..

    Tror att Gottskär kan funka hyfsat på ostlig. Ingen aning om hur pass nybörjarvänligt det är eller vilket som är bäst på ostlig mellan b-landa och Gottskär. Någon?

  • glader

    Medlem
    12 september, 2008 vid 08:47

    Björlanda extremt nybörjarvänligt (i Fågelviken) då det är grunt i princip hela viken. Gottskär förmodligen mycket bättre vind. Kanske Öckerö eller Hönö bästa kombinationen av nybörjarvänlighet och bra vind. Har varit på ett bra ställe, men minns dessvärre inte vad det hette eller exakt var det låg. Någon ö-bo kan säkert fylla i.

  • roding

    Medlem
    12 september, 2008 vid 08:57

    Har faktiskt inte varit i Björnlanda heller. Har ju bara hört att det skall vara snällt mot nybörjare. Men jag kommer att vara ute ganska så tidigt typ 10-11 tiden. Man får ju passa på medans tjejen pluggar så blir hon inte så sur för att jag är borta och surfar.
    Men för min del kan det luta åt askim också för jag har en polare som kitar som kanske är sugen på att prova så jag får se vad det blir. Är ju iofs jäkla sugen på att testa björnlanda..

  • walle_gbg

    Medlem
    12 september, 2008 vid 10:18

    Vid ostlig funkar Sillvik utanför Lillebybadet ganska bra och är nog att föredra framför Björlanda. Vill man däremot ha grunt vatten så är det så klart Björlanda som gäller.
    Funderar själv på att ta en sväng till Sillvik om det blir tillräkligt med vind idag eller i morgon.

  • pss234

    Medlem
    12 september, 2008 vid 10:35

    har aldrig varit vid Sillvik kolla lite på hitta.se riggar man vid det utmärkta badet då eller var är bäst??

  • glader

    Medlem
    12 september, 2008 vid 10:58

    Om ni är nybörjare tror jag ni skall vänta med Sillvik. Skall man ha behållning där måste man känna sig trygg i att komma tillbaka till startpunkten från djupt vatten. Annars hamnar man på Björkö och får en lååååååååååång väg tillbaka.

  • roding

    Medlem
    12 september, 2008 vid 14:48

    Då ska vi se, har inte riktigt bestämt mig än men jag skriver imorrnbitti vart jag skall åka.

  • roding

    Medlem
    13 september, 2008 vid 07:17

    Nu är det bestämt! Efter påtryckningar utifrån så är det bestämt att det bli Askim idag. Kom ner om ni är sugna. Jag lär vara där från typ 10.30 till 13.00!
    Cya

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.