Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing GBG tidigt tisdag morgon

  • GBG tidigt tisdag morgon

    Publicerad av fredrik-ygge på 3 september, 2007 vid 16:46

    Funderar på att ta ett pass före jobbet. Blir nog Fiskebäck eftersom det är klart närmast för mig.

    Någon annan som tar morgonpass i Gbg? Björlanda är väl bättre och är det dessutom folk där tar jag nog det istället för Fisken.

    hakman svarade 16 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • drx

    Medlem
    3 september, 2007 vid 19:24

    Kan mycket väl bli morgonpass för mig med, satsar väl på björlanda isåfall så länge man inte prickar morgontrafiken på vägen ut /Alf

  • fredrik-ygge

    Medlem
    3 september, 2007 vid 20:22

    Prognosen tyvärr nedskriven nu. Jag tar inget morgonpass.

  • danneman

    Medlem
    3 september, 2007 vid 20:34

    NI missade väl inte kvälls passet idag fy fan vilket gött drag i 5.3 det bjöds på i fisken massa goa gubbar!

  • majo

    Medlem
    4 september, 2007 vid 05:20
    fredrik.ygge;411357 wrote:
    Prognosen tyvärr nedskriven nu. Jag tar inget morgonpass.

    Hej,

    Var såg du den prognosen?
    Jag var på väg till Björlanda då prognoserna (läs: DMI) såg väldigt bra ut i går, men jag vände faktiskt i korsningen efter Volvo då det inte rörde sig ett smack i trädtopparna. Tolkar jag DMI fel för det ser ju fortfarande ut som 8-11? Man blir ju så himla besviken…

  • fredrik-ygge

    Medlem
    4 september, 2007 vid 05:31

    Också DMI. Jag hade hoppats på typ 12-15 som det såg ut som tidigare under dagen. Då tyckte jag inte att 8-11 längre såg ut som något att gå upp kl 5 för.

    Sedan har jag lärt mig en sak om prognoser från såväl SMHI som DMI: De är något ändringsobenägna. Känns som att de lite för gärna håller kvar vid en prognos, typ säger de 17-18 m/s en prognosen så skriver de ogärna ner den till 5-9 m/s några timmar senare (av medveten eller omedveten prestige). Då ger de ofta en måttligare nedskrivning och kanske går ner till 11-14 m/s. Känns som att idag var ett typexempel.

    Vad förklaringen än är så har jag lärt mig att trenden har betydelse. Blir prognosen sämre och sämre ju närmare surfandet man kommer så blir den ofta ännu sämre än senaste prognos och tvärtom.

    Skönt att sitta och skriva här som ett väderorakel för att jag hade rätt en gång. 😉 Nästa gång är det jag som kör bom.

  • hakman

    Medlem
    4 september, 2007 vid 06:08

    @DanneMan 411359 wrote:

    NI missade väl inte kvälls passet idag fy fan vilket gött drag i 5.3 det bjöds på i fisken massa goa gubbar!

    Ja det var minst sagt speciellt igår… Helt mörkt var det, och så stod Staffan och fotade ute i vattnet i shitbay. Helt omöjligt att se vart man skulle ladda bara, eftersom man inte såg längre än fram til nosen på brädan.

    Det hade vart nice om Staffan kunde lägga ut bilderna, jag e sugen på att se dem!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing GBG tidigt tisdag morgon

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.