• Geraldton?

    Publicerad av anonym-anvandare på 11 oktober, 2000 vid 09:26

    Hang loose!
    Jag tänkte ta och mysa ner till Western Oz i vinter för liter härlig vindsurfing och skulle behöva all hjälp jag kan få, så om någon skulle vilja hjälpa mig med att besvara vissa frågor vore jag mycket tacksam.
    Hur kommer jag lättast och billigast från Perth till Geraldton?
    Kanske borde nämna att jag inte har körkort.
    Finns det någon camping i där och vad kan det tänkas kosta att tälta där i så fall?
    Ungefär hur mycket kostar det att hyra surf resp vindsurf utrustning och vart är bästa stället att hyra på?
    Som ni kanske märker så har jag det väldigt begränsat med pengar men vill ändå få ut det mesta av resanså om ni skulle ha några andra tips om hur man drygar ut reskassan tas dessa emot med stor tacksammhet.

    Tack på förhand: Fredrik
    Ps. Det går också bra att maila mig på fizzy@hang-ten.com

    anonym-anvandare svarade 23 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • calle

    Medlem
    11 oktober, 2000 vid 10:55

    Med risk för att verka dryg, så är mitt råd: lägg pengarna på ett körkort och åk nästa år.
    / Calle

  • draaaag_eller

    Medlem
    11 oktober, 2000 vid 15:30

    Kommer till Perth 6e jan. Har inte bokat nåt boende än men det verkar inte vara några problem. När är du nere?
    /Jonas

  • daniel

    Medlem
    11 oktober, 2000 vid 16:21

    Syd Afrika är billigare och bättre, plus att du slipper ta dej 40 mil mellan Perth och Geraldton… Det är flera som skall dit i vinter. Försök och häng på några som har nån plats i hus och bil över. Själv är vi 5 pers från varberg som skall ner men vi har lite dåligt med plats i bilen (som vi köper där nere) men hör dej för så kan du säkert hänga på nån.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 oktober, 2000 vid 20:12

    skulle tippa att vanlig greyhound-buss är det billigaste alternativet. Dessutom bra om man skall ha grejor med sig.
    Vet inte var de bästa spotsen är och om det går att ta sig dit utan bil. Var där helt off season och seglade ingenting.
    Men det är klart, man kan ju alltid haka på folk.
    Skulle det va så att det är meckigt att ta sig ut i Geraldton så kan man alltid åka till Lancelin istället.
    ligger bara 10 mil från perth, och dit åker man gratis om man bor på backpackerstället där. I Lancelin vet jag att man kan segla direkt från stranden
    en kort bit från BP-stället.

    /Kalle

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 oktober, 2000 vid 12:36

    Tjixen Jonas! Tänkte väl mysa ner någon gång under antingen sen januari eller tidiga februari. Hoppas bara att boende löser sig något behagligt (& billigt).

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 oktober, 2000 vid 12:25

    Geraldton er kanon bra. Vindsikkert og snille forhold for en nordboer.
    Vil ikke anbefale deg å reise til Geraldton uten bil eller mulighet for å hekte seg på noen. Høy sesong er fra mid.oktober til mid.januar. Utenom denne tiden er vinden usikker. November,desember er i regelen best.
    Det er ingen som hyrer ut bra greier(er dessuten dyrt). Anbefaler å ta med.
    Den beste måten å reise fra Perth til Geraldton(om man ikke har bil)er med buss.
    Om man bor på Sunset Caravan Park kan man seile på Sunset som ligger inntil, men det funker kun ved swell(ellers meget choppy).
    Vanligvis er det Coronation(15km fra Geraldton) som funker best, men her må man ha bil. Ellers er Point Moore bra, ligger i Geraldton men man trenger bil for å komme dit.
    Følg denne link for mer info http://windsurfwa.com.

  • benny-boy

    Medlem
    20 oktober, 2000 vid 17:08

    Tjoho !! jag såg att det var några som skulle åka till Sydafrika, jag hänger gärna på om det finns plats, hör av er på superrobb@hotmail.com

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 oktober, 2000 vid 17:11

    5 pers i en bil??? lycka till….

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.