• stinger

    Medlem
    5 juli, 2005 vid 09:17

    http://www.guycribb.com/

    Här finns det en hel del om du spanar runt lite. Använd SÖK, det finns nog en hel del skrivet i ämnet.

  • surfjohan

    Medlem
    5 juli, 2005 vid 09:26

    Här är en kanonsida!
    http://www.jemhall.com/technique.htm

  • wman

    Medlem
    5 juli, 2005 vid 09:26
  • karnan

    Medlem
    5 juli, 2005 vid 10:43

    Allt du behöver veta finns i Peter Harts “Turn for the better”. Lysande instruktionsfilm med skönt 80-talsstuk. Själv har jag tränat länge på jippen men bara kommit drygs halvvägs. Igår, och efter att jag tittat på Harts film en hel kväll, satte jag min första. Just nu ligger en bit av filmen (den som rör jipparna) på ftp:n. Kolla på

    Hart

    Filen är inte riktigt hundra och för mig funkar den bara i en DivX-spelare. Den tog sig något efter att jag kört den genom en avi-fixare som jag hittade på nätet.

    /Johan

  • calle_b

    Medlem
    5 juli, 2005 vid 10:53

    Vad kör du med för utrustning?
    Annars, håll vikten lågt, kroka ur, fall av i vind, sätt bakfoten på lovart-kanten bakom framstroppen och sträck på armarna framåt. Hela rörelsen är framåt, inåt och att inte ha förmycket vikt på bakfoten. Segla vanligt den första biten in i gippen, och sen när du är på djup slör, börjar du carva.
    Titta åt det håll du vill komma och flippa seglet i god tid. Öva gärna korsgreppet på land någon vindstilla dag. Bakhand över framhand, eller tvärt om bara så du vet vad du skall göra på vattnet. Lär in dig den rörelsen och du har grejjat gippen till 60 procent, typ.
    Blicken åt det håll du ska åt, mjuka knän. Och flippa inte riggen för sent. Eller för tidigt. Jag brukar ge riggen en liten extra knuff om det inte blåser apa så att flippen går liiiiite snabbare. Sen flippar jag fötterna efter allt är klart, men det där är en smaksak och dessutom lite beroende av utrustning. Jag är tvärnöjd så länge jag håller planingen… smirk.gif

    Ha d gipp

  • juan

    Medlem
    5 juli, 2005 vid 12:08

    Svar till:


    Allt du behöver veta finns i Peter Harts “Turn for the better”. Lysande instruktionsfilm med skönt 80-talsstuk. Själv har jag tränat länge på jippen men bara kommit drygs halvvägs. Igår, och efter att jag tittat på Harts film en hel kväll, satte jag min första. Just nu ligger en bit av filmen (den som rör jipparna) på ftp:n. Kolla på

    Hart

    Filen är inte riktigt hundra och för mig funkar den bara i en DivX-spelare. Den tog sig något efter att jag kört den genom en avi-fixare som jag hittade på nätet.

    /Johan

    [/ QUOTE ]

    Kan man hitta resten av filmen någonstans på nätet?

  • karnan

    Medlem
    5 juli, 2005 vid 12:36

    Jo, den svävar omkring i cyberrymden. Men det är inte så många som har den, så den är svår att komma åt. Jag tror dock att den fortfarande finns att köpa. Kolla i engelska Windsurf magazine där Hart är en av teknikgurusarna.

    /J

  • juan

    Medlem
    5 juli, 2005 vid 13:12

    Svar till:


    Allt du behöver veta finns i Peter Harts “Turn for the better”. Lysande instruktionsfilm med skönt 80-talsstuk. Själv har jag tränat länge på jippen men bara kommit drygs halvvägs. Igår, och efter att jag tittat på Harts film en hel kväll, satte jag min första. Just nu ligger en bit av filmen (den som rör jipparna) på ftp:n. Kolla på

    Hart

    Filen är inte riktigt hundra och för mig funkar den bara i en DivX-spelare. Den tog sig något efter att jag kört den genom en avi-fixare som jag hittade på nätet.

    /Johan

    [/ QUOTE ]

    Är den filen som ligger uppe på ftp´n redan fixad, eller vad använde du för avi-fixare?

  • karnan

    Medlem
    5 juli, 2005 vid 13:25

    Nä, den på ftp:n strular. Jag hittade ett program som heter “ASF-AVI-RM-WMW Repair v 1.82” som fick ordning på den. Kör den avancerade proceduren.

    /J

  • juan

    Medlem
    5 juli, 2005 vid 13:31

    Svar till:


    Nä, den på ftp:n strular. Jag hittade ett program som heter “ASF-AVI-RM-WMW Repair v 1.82” som fick ordning på den. Kör den avancerade proceduren.

    /J

    [/ QUOTE ]

    Jag använde Videofixer och efter att jag kört igenom den funkar den fint. Tack i alla fall!

  • juan

    Medlem
    5 juli, 2005 vid 14:27

    Svar till:


    Nä, den på ftp:n strular. Jag hittade ett program som heter “ASF-AVI-RM-WMW Repair v 1.82” som fick ordning på den. Kör den avancerade proceduren.

    /J

    [/ QUOTE ]

    Slutar din också vid “The strap to strap”?

  • karnan

    Medlem
    7 juli, 2005 vid 09:50

    Japp!

  • dr-masse

    Medlem
    8 juli, 2005 vid 12:38

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.