Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing GoPro Hero Wide HD

  • GoPro Hero Wide HD

    Publicerad av oaxen på 19 december, 2009 vid 17:33

    Hej!

    Någon som har nya HD:n och kan kasta lite ljus över batterifrågan.
    Följande ingår:

    1 HD HERO Kamera (5 megapixel)

    1 Laddningsbart 1100 mAh Lithium-Ion Batteri PÅ NÄTET KAN MAN LÄSA ATT DEN DRIVS AV 2 X AAA BATTERIER. Betyder det att den kan köras både med det uppladdningsbara OCH traditionella batterier?

    etc

    atomiccross svarade 14 år, 3 månader sedan 18 Medlemmar · 37 Svar
  • 37 Svar
  • endy

    Medlem
    19 december, 2009 vid 18:08

    Den drivs enbart av laddningsbart 1100 mAH batteri, det du läst om AAA är felaktigt, batteriet ingår vid köp, man kommer dessutom kunna köpa till detta extra till kameran inom kort.
    En laddning räcker upptill 2,5 timmars filmning.

  • star

    Medlem
    19 december, 2009 vid 22:03

    Har ett 16 gb SD kort. Någon som vet hur mycket film (tid) som ryms och påverkar vald bildkvalité märkbart?

  • endy

    Medlem
    20 december, 2009 vid 10:36

    Storage

    * Memory: SD card, up to 32GB capacity (SDHC)
    * Average recording times (using 32GB SD card):
    o 1080p (30 fps): 4h 21m
    o 960p (30 fps): 5h 26m
    o 720p (60 fps): 4h 21
    o 720p (30 fps): 8h 09m
    o WVGA (60 fps): 8h 09m

    Så det är bara att halvera tiderna för 16 gb

  • star

    Medlem
    29 januari, 2010 vid 12:46

    Precis fått min GoPro HD kamera och börjat att leka. Mycket film blir det på 16Gb och kvaliteten är riktigt bra. Kräver mycket ljus. Lite surt är dock att manövrera kamerans vinkel. Saknar en display på baksidan så du ser vinkeln samt lite lurigt att veta om kameran är på eller ej. Annars hur kul som helst och ytterliggare en absolut nyttopryl att fylla förrådet med. Bif. ett raskt redigerat klipp som är exporterat till Vimeo för Iphone-format. Kitewing, långfärdsskridsko, kärnis, >10 m/s och klockat ca 61 km/h på GPS av Thörnblom d.y.

    [ame=”http://www.vimeo.com/9025248″]Munahikki goes KiteWing on Vimeo[/ame]

  • dr-masse

    Medlem
    29 januari, 2010 vid 13:00

    Såg ju riktigt bra ut, det där! Ah, har du blivti en sådan konfkille att du till å med lägger upp vimeo klipp här, ha, ha!

    kanske haka på, Kitewing ser väldigt najs ut måste jag säga…

  • endy

    Medlem
    29 januari, 2010 vid 14:03
    Star;596651 wrote:
    Precis fått min GoPro HD kamera och börjat att leka. Mycket film blir det på 16Gb och kvaliteten är riktigt bra. Kräver mycket ljus. Lite surt är dock att manövrera kamerans vinkel. Saknar en display på baksidan så du ser vinkeln samt lite lurigt att veta om kameran är på eller ej

    Display kommer som tillbehör inom kort, så att man kan se vad man filmar/filmat.

  • steffo

    Medlem
    29 januari, 2010 vid 14:22

    Ben Dover Productions, hahahaha

  • fastlandsguten

    Medlem
    29 januari, 2010 vid 14:35

    Snyggt jobbat Ben!

  • poppo

    Medlem
    29 januari, 2010 vid 16:02

    endy – hojta till så fort du vet när “lcd-backpack” (dvs skärm till baksidan) finns tillgänglig!

    har för övrigt lite problem med redigeringen, inte tillräckligt snabb burk tydligen:
    core2duo t6400 2GHz
    4GB RAM
    Win7 och sony vegas pro 9

    fick tipset att konvertera mp4 filerna från gopron till annat format innan redigering.

    – men hur och till vad? alla tips är välkomna!

  • stefanlindmark

    Medlem
    29 januari, 2010 vid 18:12
    poppo;596673 wrote:
    har för övrigt lite problem med redigeringen, inte tillräckligt snabb burk tydligen:
    core2duo t6400 2GHz
    4GB RAM
    Win7 och sony vegas pro 9


    Utan att kunna Vegas alls reflekterar jag bara över att det gick att redigera video långt innan den varken kunde spelas upp eller komprimeras i realtid. För realtid behövdes på den tiden utrustning som kostade som ett mindre radhus i stockholmsytterförort.

  • poppo

    Medlem
    29 januari, 2010 vid 18:23

    jo, det var kanonlätt förr med tex mini-dv.
    ungefär som det var lättare när tv:n bara hade två kanaler och telefonen gick på koppartråd från televerket.

    men nu är det digitalt och hd. så då är det ju bara att försöka hitta lösningar om man vill jobba med det!

  • lars_k

    Medlem
    29 januari, 2010 vid 19:14

    Poppo, jag är inte haj på redigering men sitter också med en slö laptop och har HD material. Jag konverterar först till det jag max tänker ha som upplösning i den slutliga filmen, tex 1280×720 mp4 (h264). Använder “AVS Video Converter” och drar igenom alla sekvenser i batch. De flyter då på i Sony Vegas utan att hacka. Det finns lossless avi codecs också men det blev stora filer att hantera när jag testade.
    På sistone har jag struntat i att konvertera som mellansteg och låter HD-materialet hacka i Sony Vegas. Slutresultatet blir ändå najs.
    Men jag vill också veta hur man EGENTLIGEN ska göra när man gör rätt. 🙂

  • poppo

    Medlem
    29 januari, 2010 vid 19:31

    bra tips Lars K, tack!

  • poopzilla

    Medlem
    29 januari, 2010 vid 22:16
    Steffo;596664 wrote:
    Ben Dover Productions, hahahaha

    +1 på den. Ha ha ha.

    Ser rätt smutt ut det där med KiteWing, måste man ju pröva.

    Thomas

  • stefanlindmark

    Medlem
    30 januari, 2010 vid 00:19

    Ni som kör Sony Vegas, är det Movie Studio HD ni använder eller någon biffigare variant?

    Upptäckte ikväll en stor blåsning med Windows 7 där Micro$oft tryckt ut Windows Live Movie Maker, men tagit bort hälften av funktionaliteten i Movie Maker 6.

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing GoPro Hero Wide HD

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.