• poppo

    Medlem
    3 december, 2008 vid 10:27

    den var efterlängtad!
    åsså ska de tydligen släppa ett freestylesegel till 09-rangen såg jag…

  • alexasu

    Medlem
    3 december, 2008 vid 17:42

    hm, smygtittat på simmer kanske?

  • s19

    Medlem
    3 december, 2008 vid 17:49

    Haha… Eller så är det så att det är Simmers fd designer som gör Goya nu…
    Han har tagit sitt tänkande och filosofi med sig till Goya… Därav likheterna…
    Sen vilket som liknat vad kan man ju orda om…

  • mes

    Medlem
    3 december, 2008 vid 20:05

    @S19 519328 wrote:

    Haha… Eller så är det så att det är Simmers fd designer som gör Goya nu…
    Han har tagit sitt tänkande och filosofi med sig till Goya… Därav likheterna…
    Sen vilket som liknat vad kan man ju orda om…

    Jag tycker att både Simmer och Goyas nya likar GUN som dom såg ut för nå’t år sedan med tråkig kantig design…Simmer räddas av de grymma färgerna …men det är ju inget flow i dom…IMHO såklart. Vad är det för pajasar som designar grejorna? En tüsk prao eller?
    Man har ju rätt att tycka…
    🙂

  • tim-eriksson

    Medlem
    4 december, 2008 vid 00:50
    mes;519369 wrote:
    Jag tycker att både Simmer och Goyas nya likar GUN som dom såg ut för nå’t år sedan med tråkig kantig design…Simmer räddas av de grymma färgerna …men det är ju inget flow i dom…IMHO såklart. Vad är det för pajasar som designar grejorna? En tüsk prao eller?
    Man har ju rätt att tycka…
    🙂

    Här är det design… T.om bättre än hot reklameran
    [img]http://www.totalwind.net/galeria/d/11431-1/point-7-sado-2008-1.JPG[/img]

  • jesper_b

    Medlem
    4 december, 2008 vid 09:49

    @mes 519369 wrote:

    Jag tycker att både Simmer och Goyas nya likar GUN som dom såg ut för nå’t år sedan med tråkig kantig design…Simmer räddas av de grymma färgerna …men det är ju inget flow i dom…IMHO såklart. Vad är det för pajasar som designar grejorna? En tüsk prao eller?
    Man har ju rätt att tycka…
    🙂

    Det stämmer faktiskt, när jag såg årets Goya och Simmer första gången trodde jag att det var GUN. Om det är snyggt eller inte är ju väldigt mycket en fråga om smak…

    Men det är ju enbart rent grafiskt. Utan att ha kollat in seglen närmare antar jag att de skiljer en hel del från varandra. Simmer och Goya ser ju rätt lika ut i våder och så men det är väl inte så konstigt eftersom Diffin och Persson arbetat rätt nära varandra ett gäng år. GUN vet jag inte mycket om förutom att de väl är rätt prisvärda.

    Jag gillar grafisk design så länge den inte går ut över funktion. Kul när de lyckas kombinera smart materialval, funktion och snygg design, snarare än att det känns påklistrat och krystat.

    /JB

  • mes

    Medlem
    4 december, 2008 vid 11:27

    Kan ingen tillverkare vara lite kreativ och göra en tävling där man får lämna in sina förslag och om man vinner får man en linje…som Starboard gjorde för några år sedan med en bräda. Jag har säkert kvar mina första bräddesigner från sent 80-tal då jag var övertygad om att jag skulle bygga bräda…det var grymt inspirerat av Klepper har jag för mig…272 var drömbrädan för mig på den tiden…det var då det…

  • basse

    Medlem
    4 december, 2008 vid 11:29

    Är det någon som testat något Point-7-segel??

  • poppo

    Medlem
    4 december, 2008 vid 16:41

    bla bla bla, fult vs snyggt – subjektivt eller? goya är kanske världens grymmaste vågsegel. hur många tillverkare har den filosofin, den erfarenheten, de personerna bakom som rippar skiten ur hookipa varenda dag?

    fattar man inte hela grejen är det ju en annan fråga… första bilden kanske inte riktigt syntes? men “mes” kanske är duktig på andra saker…

    och basse – vill du dra i struten till point seven kan du väl göra det i en separat tråd? kom igen då va? hygglo?

    puss på er
    /påven – som tycker goya är både snyggt och sjukt bra

    4199.jpg

  • mats_o

    Medlem
    4 december, 2008 vid 16:52

    @Ohana 518369 wrote:

    Nu har de äntligen uppdaterat sidan för 2009, klart man inte lägger tid på det, när förhållanden som nedan bjuds.
    http://www.goyasails.com

    Seglet på Goyas bild var ju grymt snyggt, he he. Undrar om man kan få det att synas mindre än så…

  • mes

    Medlem
    4 december, 2008 vid 19:21

    @poppo 519537 wrote:

    bla bla bla, fult vs snyggt – subjektivt eller? goya är kanske världens grymmaste vågsegel. hur många tillverkare har den filosofin, den erfarenheten, de personerna bakom som rippar skiten ur hookipa varenda dag?

    fattar man inte hela grejen är det ju en annan fråga… första bilden kanske inte riktigt syntes? men “mes” kanske är duktig på andra saker…
    4199.jpg

    Haha…det var inte Goya specifikt. Dom är OK! Puttar ut mitt inlägg i en annan tråd.

    🙂

  • poppo

    Medlem
    4 december, 2008 vid 19:42

    smaken e som baken, jag lackade bara på att ännu en tråd ballade ur i subjektivt trams om vad som är “snyggt”. alla går igång på olika saker.

    …och ev frustration från min sida kan såklart bero på en lång vinter med mycket begränsade surf-utsikter….

  • el_duderino

    Medlem
    4 december, 2008 vid 20:26

    @Basse 519467 wrote:

    Är det någon som testat något Point-7-segel??

    Nä, men jag testa Naish och dom va inte särskilt bra 😉

  • basse

    Medlem
    4 december, 2008 vid 20:36

    Ha ha… tagga ner va! Varannan tråd vänder ju till ett annat ämne på det här stället, det är inte direkt sista gången heller. Du kanske borde bli moderator så det blir lite ordnung… det hade inte skadat!

    Puss tebax

  • surfslusken

    Medlem
    5 december, 2008 vid 09:29

    @poppo 519564 wrote:

    smaken e som baken, jag lackade bara på att ännu en tråd ballade ur i subjektivt trams om vad som är “snyggt”. alla går igång på olika saker.

    …och ev frustration från min sida kan såklart bero på en lång vinter med mycket begränsade surf-utsikter….

    Ähhh….inte ska du be om ursäkt nu! Äntligen nån som skriver va han känner o tycker istället för o bara nicka o hålla me o fjäska om allt här på konfen!

    Mer hets!!!:)

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.