Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing GPS light – håller Forerunner 305 tätt?

  • GPS light – håller Forerunner 305 tätt?

    Publicerad av pete på 5 april, 2011 vid 08:53

    Jag har en Garmin Forerunner 305 som jag är lite sugen på att testa under w-surf. Det är en GPS-pulsklocka som inte är garanterat vattentät; den specas som “IPX7=klarar 1 m under vatten i 30 minuter” vad nu det betyder i praktiken. Den klarar bevisligen regn och att sköljas under rinnande vatten. Är det någon som har kört med den och fått den att att överleva?

    (Jag vet att det krävs bättre doningar för officiell GPS-hastighet etc, men det är inte det jag är ute efter – än.)

    jester svarade 13 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • micke

    Medlem
    5 april, 2011 vid 10:37

    Problemet uppstår nog då man slår i vattnet i ganska hög fart, själva stänkandet är inga problem.
    Själv sabbade jag en Silva vindmätare som var o-ringstätad & allt, höll bra ända tills jag krashade, & då hängde den innanför våtdräkten.
    Ett tips skulle väl i så fall vara 310 XT som är gjord för att bada med (skall tåla 50 m tryck), går själv & lurar på denna…

    MVH / Micke

  • jester

    Medlem
    5 april, 2011 vid 10:59

    Synd att chansa! Dessutom är placeringen nere vid handen inte optimalt heller. Så skaffa en aquapac och häng den på axeln/överarmen!

    Observera att du får posta på GP3S med din ForeRunner, men GT11/GT31 är att rekommendera och ett krav om du skall tävla.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing GPS light – håller Forerunner 305 tätt?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.