Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing GPS problem; 201 vs. pc??

  • GPS problem; 201 vs. pc??

    Publicerad av bjarke på 25 juni, 2007 vid 07:28

    Har et litet problem. Sitter med en Foretrex201 som inte vil prata med datorn (2 olika). Har fulgt speed-guiden, inställningar i GPS’en är som anbefalt och alla drivers + GPSar är installerad. Kollade manuelt att alla drivers finns i korrekte foldes ochså. Ändå får jag besked at inte GPSar hittar nån Garmin-device på com-porten. Gör jag nån nybörjare-fel som alle vet om och ingen säger nåt om????

    swe142 svarade 16 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • bjarke

    Medlem
    25 juni, 2007 vid 07:45

    Lite oldschool it-kunnskap (et välriktad spark, typ) och mer kaffe verkede lösa problemet. Eller at jeg testade G7towin först. Jaja, kul med gps….

    Back to the regular scheduled program!

  • billie

    Medlem
    25 juni, 2007 vid 08:26

    Ladda ned en uppdaterad firmware på Garmins hemsida även om du har den senaste . Koppla upp foretrexen emot datorn . starta updaten om foretrexen inte får kontakt med datorn så är det kontaktproblem någonstans.

  • billie

    Medlem
    25 juni, 2007 vid 08:27

    Om man ändå kunde lära sig läsa klart innan man skriver inlägg !!!!!!!!!!

  • swe142

    Medlem
    25 juni, 2007 vid 20:28

    Ett tips att testa är att gå in i setup/interface och ändra från “Garmin” till t.ex. “Text out” och sedan tillbaka till “Garmin”. Jag måste göra detta på min Foretrex 201 varje gång jag skall ladda upp data från den…..

    Misstänker att det är något HW fel i min som gör att den tappar någon inställning men om man gör övningen ovan så hålls det i RAM minnet och fungerar tills man startar om den. SW uppdatering hjälper inte mot ovanstående fel.

    Ett annat tips är att ta lite T-röd på kontakterna på GPSen och se till att de ser rena och fina ut. Har det kommit saltvatten på kontakterna kan de lätt oxidera vilket gör att kontakten försvinner. Lite T-röd fixar biffen.

    //Mvh Håkan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing GPS problem; 201 vs. pc??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.