Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Grattis Halmstad!

  • manno

    Medlem
    21 juli, 2008 vid 17:11

    Ja grattis! Nu kommer bögsommarvärmen men sen får vi hoppas på en blåsig höst. Kika in på http://www.halmstadsurf.se , inte så mycket aktivitet nu under sommaren men desto mer när säsongen börjar!

  • soulsurfer

    Medlem
    22 juli, 2008 vid 07:40

    Finns det ingen windsurfingklubb i Halmstad som har brädförvaring
    nära stranden, det vore ju inte tokigt att ha
    container vid simstadion eller ringenas.
    Det vore ju bra för allla gymnasister och högskolestudenter utan bil.
    Kanske det även går vid östra stranden fast där är det ju så ofta
    onshore vind.

  • nlc

    Medlem
    22 juli, 2008 vid 08:11

    @Tim.Eriksson 483837 wrote:

    Såklart alla grejor åker med… Finns 69 liters och 4.2 på taket redan nu ;). Tror dock jag lämnar 7.8 och 144 liters hemma…

    Nej, ta med 7.8an oxå så har du iaf nån stans att bo om du inte hittar ny lya med en gång 😉

  • makrus

    Medlem
    22 juli, 2008 vid 13:02

    Du får inte flytta förstår du väl! Vem ska jag surfa med i Linköping då? Inte ok…

  • nillepryd

    Medlem
    22 juli, 2008 vid 13:42

    Halmstad har lite si och så med utbildningar
    vill man Doktorera så måste man nog läsa mer än på Halmstad högskola,
    men vem vill det?.
    Fint surf i Halmstad minst sagt alla borde nog a spenderat minst en säsong där, det kan bli jäkligt fint ibland ock ofta blåser det.
    //NillePryd

  • mr_johan

    Medlem
    23 juli, 2008 vid 17:15

    Välkommen! Här kan du hitta lite om bostäder, undvik laxen, andersberg och strandparken.. Bolmen(sgatan) eller Nyhem(Gråstenen) är de bästa studentområdena.
    Knappt en månad kvar till nollning nu och jävlar vad våra nollor ska spöa er =P
    /En utvecklingsingenjör

  • dude

    Medlem
    24 juli, 2008 vid 05:59

    Flow är det man ska söka här i livet. Finner du inte det med vindsurfing i Linköping så ska du antingen sluta med det och börja med det som går att finna flow i där eller så ska du söka dig till ett ställe där du kan finna flow i vindsurfing. Av allt du funderar över att göra för att bli lyckligare som individ så ska du ställa dig frågan, ger det mig flow? Flow är när du lever i nuet, du oroar dig inte för något långt bort utan det är här och nu som gäller. Det har kan ju vara vad som helst, det kan vara när du studerar, när du är ute och surfar eller bara när du går till tåget. Och det är just när du får en balans mellan alla dessa saker du gör så att det känns som att allt bara flyter ihop på något skönt sätt som du finner totalt flow. Finn flowet alltså.

  • poppo

    Medlem
    24 juli, 2008 vid 13:28

    Grattis Tim!

    Grymt att studera på ett ställe med bra surf. Allt det där ångest-snacket med nån slags “vad-är-bäst”-synvinkel ger jag inte kattskit för. De som alltid tänker så tenderar att karriär-jaga sig genom livet och mycket sällan ha tid att surfa eller leva överhuvudtaget. Visst – det kanske funkar för vissa, men definitivt inte för alla.

    Vill du leva för att jobba hårt eller jobba för att leva gott? Min övertygelse är att om man trivs och har kul så kommer det bästa komma till en – även jobben!. Kalla det “flow” (om du seglar Hot..) 😉 eller vad du vill. Att ständigt försöka leva upp till upphaussade krav från samhälle/föräldrar/karriärister tär på själen och leder alltid i förlängningen till låg livskvalitet (även fast du kanske till slut “lyckas ekonomiskt”).

    Kör hårt och må gott! 🙂

  • s66

    Medlem
    25 juli, 2008 vid 11:21

    @poppo 484858 wrote:

    Grattis Tim!

    Grymt att studera på ett ställe med bra surf. Allt det där ångest-snacket med nån slags “vad-är-bäst”-synvinkel ger jag inte kattskit för. De som alltid tänker så tenderar att karriär-jaga sig genom livet och mycket sällan ha tid att surfa eller leva överhuvudtaget. Visst – det kanske funkar för vissa, men definitivt inte för alla.

    Vill du leva för att jobba hårt eller jobba för att leva gott? Min övertygelse är att om man trivs och har kul så kommer det bästa komma till en – även jobben!. Kalla det “flow” (om du seglar Hot..) 😉 eller vad du vill. Att ständigt försöka leva upp till upphaussade krav från samhälle/föräldrar/karriärister tär på själen och leder alltid i förlängningen till låg livskvalitet (även fast du kanske till slut “lyckas ekonomiskt”).

    Kör hårt och må gott! 🙂

    Påven, de va fanimej de klokaste ngn har sagt på den här konfen.
    Förresten, när kommer du ner till mig på en redig surfsväng? Framåt sensommar/höstkanten så ska vi fånga lite fina waves vet ja…

    Må gott o njut Påve

    Andreas

  • poppo

    Medlem
    25 juli, 2008 vid 11:33

    haha, ja du andy där fick jag allt till det va? old mans wisdom…

    efter förra veckans plattvattenfest hemma på alnäs och nu i högtrycket börjar man bli grymt sugen på seriösa vågor! hoppas vi ses på nån roadtrip framåt hösten.

    charge.
    /holypope

    @S66 485046 wrote:

    Påven, de va fanimej de klokaste ngn har sagt på den här konfen.
    Förresten, när kommer du ner till mig på en redig surfsväng? Framåt sensommar/höstkanten så ska vi fånga lite fina waves vet ja…

    Må gott o njut Påve

    Andreas

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Grattis Halmstad!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.