Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Grym fjällkiteutrustning

  • Grym fjällkiteutrustning

    Publicerad av jmaster på 18 februari, 2010 vid 15:08

    Tja kolla in dessa pix. detta kommer bli grymt. Ska ut o testa. Däremot har jag inte råd med den värstingpjäxan men nu ska det experimenteras.
    För er som inte förstår drömmen är det en bred turskida med fäste, dynafit bindning vilket gör att du kan köra stenhård kite och utför men kan klicka loss hälen och skida vid stiltje. Väger NADA!
    SJ

    nissar svarade 14 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • nissar

    Medlem
    9 mars, 2010 vid 12:40

    coolt att du kört Jämtlandstriangeln! såg ditt youtubeklipp!

    har du mer info? hur lång åkte du? hur lång tid tog det? var det en Access du hade? vilken storlek?

  • jmaster

    Medlem
    9 mars, 2010 vid 19:00

    Tjena.
    Kan svara lite men inte helt säkert. Jag loggade inte och rätt ofta visste jag inte exakt vart jag var. Var så sjukt dålig sikt så när jag kryssade så 5 sekunder efter jag passerade ett ledkryss så såg jag inte leden. Man körde kanske 20 sekunder till sen slog jag och väntade lika nervöst på att efter ca 25 sekunder borde det dyka upp ett kryss igen hehe. De hade varit väldigt kul att se vart man var och snurra på en gps. Men jag gör ett överlslag på ca 60 km. Hela trinageln är 16+19+12 =47 km om man följer leden. Jag var inte helt uppe till blåhammaren så jag genade där lite för att hinna upp till sylarna innan de värsta vindarna skulle komma. Jag hann – nästan.
    Sen var jag där och tog det lite piano några timmar sen från dörr till dörr sylarna -storulvån 37 min!!! Inklusive upp o ner riggning, skida genom skogen sista 1,5 km, ett 10 sekunder fotostopp. Gjorde inte ett slag, höll kiten högt och bara drog på. Lätt med till sidvind.
    Axcess 6:a 2010, kan inte få mer än världsklassgodkänt om man kan ge sig på något sånt här. Kunde lätt haft fyran sista timmarna.
    SJ

  • nissar

    Medlem
    10 mars, 2010 vid 08:27

    wow, det låter som ett ordentligt äventyr! läskigt med sikten bara… Måste varit flatljus, dvs man inte ser några snökonturer, hur var det med vinddrivor och andra ojämnheter? Kan tänka mig att det är jobbigt att köra fast i en driva eller ner i ett hål under dessa förutsättningar.
    Var själv uppe med kite vid sylarna för 5 år sedan (mest för att gå på topptur utan kite), men då fanns det inte en chans att köra kite upp från Storulvån, mest pga för lite snö (valborg) och snowboard.
    Riktigt ballt med 37min! tror du det i den vinden hade gått under 40min även upp till Sylarna?

    Nä nu är det nog dags att klä på sig och sticka ut på Stora Värtan här i Stockholm. strålande sol, väst 5-6m/s och riktigt fint underlag (hård skare med lite snö på).

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Grym fjällkiteutrustning

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.