Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Guadeloupe Tribute

  • Guadeloupe Tribute

    Publicerad av olle-2 på 17 januari, 2009 vid 12:50

    En liten snutt sammansatt av 20 min filmande, spenderade resten av tiden på vattnet. Guadeloupe har allt man kan önska sig – vågor, plattvatten, turkosa laguner, vind och ett sjukt behagligt klimat. Som grädde på moset fick man dessutom nöjet att umgås med sköna människor!

    Tungt att vara hemma igen….måtte det bli varmt någon gång

    http://se.youtube.com/watch?v=Sfxl6A5vhVk

    olle-2 svarade 15 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • roland

    Medlem
    17 januari, 2009 vid 14:45

    Var det Håkan som du tänkte filma när du gömde dig mellan träden?

  • olle-2

    Medlem
    17 januari, 2009 vid 14:50

    det är mycket riktigt håkan

  • hektor

    Medlem
    17 januari, 2009 vid 15:25

    den ön var så sjukt najjs att kita vid! soft att få lite goa minnen i kylan här
    luften gick ur min LE vid en krasch där, var på rätt sida ön när det hände som tur var så drev in på stranden 🙂

  • Andy*

    Gäst
    17 januari, 2009 vid 15:28

    Ser vackert ut, ser dock inte ut att blåsa så mycket, men jag kan ha fel…

  • olle-2

    Medlem
    17 januari, 2009 vid 15:37

    Just denna dag blåste det riktigt bra, körde 10a hela dagen. Filmen är tagen på sen eftermiddag då vinden la sig en aning. Kiten på rullen är en nia, dvs du har rätt i att draget var inte riktigt där just då.

    Jag var på plats i två veckor och hade 6 bra dagar och kunde nog klämt in ytterliggare 2, dvs vind finns. Däremot har jag efter ett antal resor insett att vi i SE (skåne i synnerhet) är bortskämda vad gäller riktigt bra och stabil vind, dvs 12 m/s och uppåt.

    Synd att det ska vara så förbannat kallt bara….skulle behållt Guadeloupe 1814 då Sverige gav bort ön till FR……

  • hektor

    Medlem
    17 januari, 2009 vid 15:41
    -Olle-;526034 wrote:
    Synd att det ska vara så förbannat kallt bara….skulle behållt Guadeloupe 1814 då Sverige gav bort ön till FR……

    ey, kontrasten e skön, klart du ska testa…. imorrn… med mig…. 😀

  • olle-2

    Medlem
    17 januari, 2009 vid 16:06

    om det inte regnar så kanske jag kör en förmiddags-sesh

  • roland

    Medlem
    17 januari, 2009 vid 17:06

    @-Olle- 526034 wrote:

    Just denna dag blåste det riktigt bra, körde 10a hela dagen. Filmen är tagen på sen eftermiddag då vinden la sig en aning. Kiten på rullen är en nia, dvs du har rätt i att draget var inte riktigt där just då.

    Jag var på plats i två veckor och hade 6 bra dagar och kunde nog klämt in ytterliggare 2, dvs vind finns. Däremot har jag efter ett antal resor insett att vi i SE (skåne i synnerhet) är bortskämda vad gäller riktigt bra och stabil vind, dvs 12 m/s och uppåt.

    Synd att det ska vara så förbannat kallt bara….skulle behållt Guadeloupe 1814 då Sverige gav bort ön till FR……

    Obbsesion 9an e det sjukt drag i skönare kite finns inte just nu…….

  • debkausf

    Medlem
    17 januari, 2009 vid 17:56

    Riktigt go cocktailåkning o soft lifestyle. Man blir bara så j…a avis på Håkan o Niklas! Om bara lågkonjukturen ville slå mot min arbetsplats nån gång! Ser framför mig hur en söka-jobb-resa till kariben tar form:)

  • olle-2

    Medlem
    17 januari, 2009 vid 18:59

    dom har det ganska fint därnere….

  • above_the_law

    Medlem
    17 januari, 2009 vid 20:17

    Gott mos:-)!
    Åker dit om två veckor… Hade bara tänkt ta med mig min Best Nemesis HP 10 kvm, twintipplankan (Jamie Pro Medium) och 6.6 vågisen, MEN frågan är ju om man måste släpa med sig 12:an också!
    Hoppas kunna vågsurfa de dagar det inte är tryck i vinden, men om det bara är typ 2-3 dagar som det kommer att funka med 10:a och freestyle, så får jag nog tänka om eller låna en större twíntip…hm….
    Hur skulle du uppskatta tiden du använde 12:a, 10:a resp 7:a, hur skulle det då se ut procentuellt?

    Tacksam för svar eftersom jag har lite beslutsångest och inte har fått något svar från Håkan ännu.

  • olle-2

    Medlem
    17 januari, 2009 vid 20:41

    Du ska absolut ta med 12an. Jag gillar iofs att vara ordentligt riggad och körde således bara min 10a en dag.

    Facit för mig procentuellt blev: CB 13 80%, SB 10 20%, SB 6 0%

    Mina två veckor var nog ganska lugna med 8 kitebara dagar av 13 varav 3 blåste mer än 10 m/s. Veckan jag åkte därifrån låg vinden på 10-13 konstant, typiskt….

    / Olle

  • above_the_law

    Medlem
    17 januari, 2009 vid 21:31

    Tackar för snabbt svar!
    Ännu mer beslutsångest bara… Kan kanske möla ner en kite i vågbrädefodralet. Hade tänkt lägga twintippen i det fodralet också och ta 10:an som handbagage, men men…
    Kan kanske få låna en ok twintipp av Håkan och lämna min hemma till fördel för 12:an… (Om du läser detta Håkan: Vad tror du om det?).

    Riktigt Nice filmat by the way:laugh: ! Vad använde du för kamera och kamerahus? Har lite funderingar på en sån där påse med lins som passar mer än en kamera…

    Tack igen!

    -Olle-;526100 wrote:
    Du ska absolut ta med 12an. Jag gillar iofs att vara ordentligt riggad och körde således bara min 10a en dag.

    Facit för mig procentuellt blev: CB 13 80%, SB 10 20%, SB 6 0%

    Mina två veckor var nog ganska lugna med 8 kitebara dagar av 13 varav 3 blåste mer än 10 m/s. Veckan jag åkte därifrån låg vinden på 10-13 konstant, typiskt….

    / Olle

  • olle-2

    Medlem
    17 januari, 2009 vid 23:32

    Canon Ixus 950 med vattenhus, lätt, smidig & billig men saknar image stabilizer vilket medför mycket skak.

  • matsb

    Medlem
    18 januari, 2009 vid 10:00

    Härlig rulle olle…:smile:
    Man behöver kika på sånt här, nu när Torhamn har ordentligt med is…:smirk::mad:

    Fixade ni boende själv eller var det en pakettripp?

    mats

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Guadeloupe Tribute

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.