Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Habo eller Haga 3/9 & 4/9…?

  • faster

    Medlem
    3 september, 2008 vid 21:00

    Grattis Jonas (även Tobhed), mitt rekord på 1 timme har stått sig sen 2005. Vilken jäkla tid det tog för er att slå det 🙂 vet hur tufft det är att segla nonstop 1 timme, får väl försöka att ta tillbaka rekordet när jag är 100% i kroppen. Kan hålla med dig att det verkar märkligt med Tobhed session på 36 km, har för mig när jag seglade krävdes det ca 40-45 km för att nå dessa farter? Kanske ett fall för vår RTK?

  • jester

    Medlem
    4 september, 2008 vid 05:20

    Det är redan ett fall för RTK.

  • joth

    Medlem
    4 september, 2008 vid 06:21

    @faster 496581 wrote:

    Grattis Jonas (även Tobhed), mitt rekord på 1 timme har stått sig sen 2005. Vilken jäkla tid det tog för er att slå det 🙂 vet hur tufft det är att segla nonstop 1 timme, får väl försöka att ta tillbaka rekordet när jag är 100% i kroppen. Kan hålla med dig att det verkar märkligt med Tobhed session på 36 km, har för mig när jag seglade krävdes det ca 40-45 km för att nå dessa farter? Kanske ett fall för vår RTK?

    Det krävs ju rätt förhållanden. Vårt mål i Habo är att köra mellan bryggorna i en timme. Det är en sträcka på 1,5km ungefär. Men tror man lätt kan ta rekordet med längre sträckor. Klagshamn på ost bjuder på säkert 5km sträckor och borde ge högre hastighet.

    Men skönt att äntligen nått mina blygsamma mål i år på över 30knop average och snabbast på timmen.

  • tobhed

    Medlem
    4 september, 2008 vid 07:19
    Jester;496618 wrote:
    Det är redan ett fall för RTK.

    Ja, jag anmälde det själv till Jesper faktiskt. Ska manuellt försöka editera det i helgen

  • klint

    Medlem
    4 september, 2008 vid 07:37

    @joth 496630 wrote:

    Det krävs ju rätt förhållanden. Vårt mål i Habo är att köra mellan bryggorna i en timme. Det är en sträcka på 1,5km ungefär. Men tror man lätt kan ta rekordet med längre sträckor. Klagshamn på ost bjuder på säkert 5km sträckor och borde ge högre hastighet.

    Men skönt att äntligen nått mina blygsamma mål i år på över 30knop average och snabbast på timmen.

    Grattis Jonas, starkt jobbat. Inte minst med tanke på att du satte det i habo ljung. Det fanns alltså en tanke bakom det som såg ut som ett planlöst kringflackande =)

  • joth

    Medlem
    4 september, 2008 vid 09:17

    @Klint 496660 wrote:

    Grattis Jonas, starkt jobbat. Inte minst med tanke på att du satte det i habo ljung. Det fanns alltså en tanke bakom det som såg ut som ett planlöst kringflackande =)

    Det var en del som stannade och vinkade att man kanske skulle snacka lite. Jag var inte otrevlig utan hade ett mål. 😉 men man blir rätt ensam och uttråkad efter ett tag… 3min och en gipp… 3 min en gipp… attans 6min … bara 54 kvar ….

  • klang

    Medlem
    4 september, 2008 vid 11:58

    Riktigt kul det här Jonas, stort grattis. Vi andra får nog se till och sätta fart om vi skall kunna hänga på er på 60-sekundarn…

    Eftersom det finns olika platser som lämpar sig mer eller mindre för speed så börjar jag själv iallafall luta åt att även beakta var de olika rekorden är tagna.

  • jester

    Medlem
    4 september, 2008 vid 13:00

    Eftersom det finns olika platser som lämpar sig mer eller mindre för speed så börjar jag själv iallafall luta åt att även beakta var de olika rekorden är tagna.

    Helt rätt. Kom på mig själv med att vara missnöjd med repor runt 34-35 knop igår. Men gårdagen går ju inte att jämföra med exempelvis Haga, eller för all del TT på bättre vindriktningar (Syd är en av dom sämsta riktningarna). Men, var ju självklart kul o segla ändå!! Och efteråt konstaterade jag att detta var min 4:e snabbaste session… Alltid nåt… 🙂

    Och grattis, joth! Kan lugnt säga att det nog är lättare för mig o segla 40 knop än o slå din tim-tid. Imponerande!

  • joth

    Medlem
    4 september, 2008 vid 13:29

    @Jester 496784 wrote:

    Helt rätt. Kom på mig själv med att vara missnöjd med repor runt 34-35 knop igår. Men gårdagen går ju inte att jämföra med exempelvis Haga, eller för all del TT på bättre vindriktningar (Syd är en av dom sämsta riktningarna). Men, var ju självklart kul o segla ändå!! Och efteråt konstaterade jag att detta var min 4:e snabbaste session… Alltid nåt… 🙂

    Och grattis, joth! Kan lugnt säga att det nog är lättare för mig o segla 40 knop än o slå din tim-tid. Imponerande!

    Jo, jag har ju hört om dina gippar Jester. Stanna, flippa seglet, kolla GPS och vattenstarta. 😉

    Och jag ligger låååååååååångt från 40knop. Nocamsegel och Habo ger ingen superfart.

  • kapten-k

    Medlem
    4 september, 2008 vid 13:35

    Du får ta och byta segel jonas, annars skall jag ta mig ut och klå din tim tid i kväll på bara pint kiv!
    Problemet för mig är nog att segla 1timme utan läsk paus, det blir svårt!

  • tobhed

    Medlem
    4 september, 2008 vid 13:36
    joth;496790 wrote:
    Jo, jag har ju hört om dina gippar Jester. Stanna, flippa seglet, kolla GPS och vattenstarta. 😉

    Och jag ligger låååååååååångt från 40knop. Nocamsegel och Habo ger ingen superfart.

    Så mycket skriverier om 1 timmes farter så jag börjar bli sugen på att testa… 🙂
    Men självklart ett stort grattis till en snygg bedrift – skåne kan också!

  • klang

    Medlem
    4 september, 2008 vid 21:31

    @tobhed 496792 wrote:

    Så mycket skriverier om 1 timmes farter så jag börjar bli sugen på att testa… 🙂

    – “Let them try”

    En favorit replik från “Big blue”, Enzo M… när han slänger upp sitt nya djupdyk rekord… 😉

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Habo eller Haga 3/9 & 4/9…?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.