Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Habo Ljung 18 sept – Bilder

  • Habo Ljung 18 sept – Bilder

    Publicerad av per_i_malmo på 19 september, 2005 vid 17:03

    Tog ett gäng bilder igår på det platta blåsiga vattnet i Habo Ljung och här kommer några.
    Har nog ca 100 bilder, så om du var där och vill att jag letar upp en bild på just dig, skicka mig lite info om ditt segel så ska jag se vad jag kan hitta.

    (Ber om ursäkt ni duktiga folk som var där att jag inte fångat några snygga freestylemanövrar)

    anonym-anvandare svarade 18 år, 8 månader sedan 11 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • per_i_malmo

    Medlem
    19 september, 2005 vid 17:04

    En till…

  • per_i_malmo

    Medlem
    19 september, 2005 vid 17:06

    Ännu en bild…

  • per_i_malmo

    Medlem
    19 september, 2005 vid 17:07

    åsså en till…

  • per_i_malmo

    Medlem
    19 september, 2005 vid 17:08

    å den sista för idag…

  • militaren

    Medlem
    19 september, 2005 vid 17:41

    Bild nummer två var det riktigt stor klass på cool.gif

  • memnoch

    Medlem
    19 september, 2005 vid 18:19

    Hallå!

    Har du någon bild på en kille som körde ett Hotsails Psyclone 4,2 (rött och vitt, typ spindelvävsmönster) och en gul F2 bräda får du gärna lägga upp den. En av mina bästa polare..

    cool.gif

    Tack

  • oskie

    Medlem
    19 september, 2005 vid 18:19

    Snygga bilder… Det märks att de är tagna med en digtal systemkamera (Konica Minolta Dynax 5D). Men vad har du för objektiv?

  • memnoch

    Medlem
    19 september, 2005 vid 18:22

    Nu när jag kollar på din första bild ser det faktiskt ut som min polare längst upp till höger med Simmer seglet. Han körde 5,0 en timme innan han bytte ner till 4,2 och han har precis de färgerna i sitt segel. Har du några fler bilder på honom så vet jag att han skulle uppskatta dem.

    grin.gif

  • per_i_malmo

    Medlem
    19 september, 2005 vid 18:47

    Objektivet är ett Minolta AF 75-300. Är första gången jag testar det “på riktigt” och är klart nöjd, helt ok zoom och hyggligt lätt att få skärpa.

    Ska kolla om jag hittar det ni andra söker, i så fall kommer det fler bilder senare. Kanske ikväll om jag hinner, annars senare i veckan.

    Får förresten tacka min flickvän för de flesta av bilderna. Själv var jag mest ute på vattnet. Är därför jag varit lite ego och lagt upp mig själv också: Hot Sails SO med flamman på. Bra med stillbilder, då syns inte mina patetiska gippförsök smile.gif

  • per_i_malmo

    Medlem
    19 september, 2005 vid 19:15

    Här simmerseglet igen, hoppas det är rätt person. Annars kanske nån annan blir glad.
    Lite vacker turning torso i bakgrunden också.

  • henryk

    Medlem
    20 september, 2005 vid 04:53

    Fina bilder, trevligt med bilder som inte bara visar seglare på nära håll utan också lite av “bakgrunden”.
    Kombinationen surf-arkitektur är sällsynt. Har du nån bild med hela torson i bakgrunden…
    /Henryk

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 september, 2005 vid 16:56

    Har du fler bilder på mig? Kör de tejpade simmer seglet till vänster översta bilden..?

  • klang

    Medlem
    20 september, 2005 vid 19:15

    Hehehehe… kul Per, jag kom också med på bild. Jag ses på senaste bilden till vänster med ett lite rött NP segel

    Tackar… 🙂

    /Klang

  • xavier

    Medlem
    21 september, 2005 vid 06:22

    Bra initiativ Per! Det är många som fotar men det är svårt att veta var bilderna sedan hamnar, så det är bra när det annonseras på konfen.

    kan du kolla efter ett North Sails Dr.X (vitt/blått/orange), en vit JP Freestyle och en kille i svart våtdräkt wink.gif Seglade mellan 13.00 och 16.30

    Kan bara sägas att det var sjukt platt, inget chop, ingenting. Som att segla på en spegel med lite krusningar på. Började med 5.0 och slutade med 4.4 trots att jag väger strax under 100kg. Så det blåste på rätt bra.

    /P

  • manno

    Medlem
    21 september, 2005 vid 07:26

    Svar till:


    Har du fler bilder på mig? Kör de tejpade simmer seglet till vänster översta bilden..?

    [/ QUOTE ]

    Det är väl ingen som tar bilder på sånt gammalt junk! Har du fått jobb i malmö nu, dags att ta en tripp till halmstad snart tycker jag!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Habo Ljung 18 sept – Bilder

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.