Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Habo ljung och speed Challange??

  • Habo ljung och speed Challange??

    Publicerad av Knatte på 2 juni, 2007 vid 17:41

    Har det blåst något och är tävlingarna igång?? Resultat och skvaller vill jag ha!!:wink:

    lbj svarade 17 år sedan 10 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • tobhed

    Medlem
    2 juni, 2007 vid 20:17

    Körde ett heat, men vinden räckte inte till – satsar på bättre vindar imorgon

  • hanko

    Medlem
    2 juni, 2007 vid 20:31

    Samma som förra veckan då Tobbe! Jag å Larsch fick lite goo vind på söndagen i Klagshamn!
    Hoppas våra slörar möts i sommar eller så!! Larsch upp mot 30 knop i Klagshamn! Han siktar på 35 i sommar! Kör hårt på söndagen!!

  • swe131

    Medlem
    2 juni, 2007 vid 20:35

    Mycke moln och lite regn.

    Vinden var verkligen på dåligt humör idag, var ute och seglade lite formula för att få någon segling i alla fall, vind mellan 2-10 m/s och vrid på 30 grader. När det blåste som mest och jag var överriggad med 11.0 bestämdes det att vi skulle köra ett 40 min heat, men då la sig vinden igen. Gick inte ens att plana med formula prylarna.
    Jester ville ge mig kompani stryk som lurat ut alla på vattnet.

    Sent på efternmiddagen ökade det igen och ett nytt heat skulle igång 16:00 men precis när vi skulle gå ut så la sig vinden igen. Micke Ö var nog snabbast idag med 28.8 i en by.

    Hoppas på mer vind imorgon.

  • Knatte

    Gäst
    3 juni, 2007 vid 07:27

    Då får vi hoppas dagen bjuder på bättre vind i alla fall!!:laugh:

  • swe131

    Medlem
    3 juni, 2007 vid 20:27

    Idag var det bättre vind. Vi körde tre heat innan jag var tvungen att lämna för andra familje evenemang lite efter fyra, det var planerat att köre ett heat till.

    Marcus E, Daniel B, samt Robert S i topp som vanligt. Det var lite varierat med lättvinds speed och lite bättre vindar.

    Sol och en svag klagshamsbris med mycket byig vind gjorde tävlingen lite chansartad.

  • tobhed

    Medlem
    3 juni, 2007 vid 20:56

    1. Daniel Borgelind
    2. Markus Emanuelsson
    3. Erik Larsson

    4 heat kördes och det blev e x t r e m t jämnt i toppen, det skillde t.ex 0,25 poäng mellan Erik och Markus till slut. Högsta hastigheten uppmättes i heat 4 med 61 km/h.
    Solen sken mest hela dagen och lyckades man pricka en vindby så var det bra tryck i sakerna – synd att det var så byigt, blev lite lotto över det hela.

  • surfan

    Medlem
    3 juni, 2007 vid 21:29

    1. Daniel Borgelind
    2. Markus Emanuelsson
    3. Erik Larsson

  • nlc

    Medlem
    4 juni, 2007 vid 05:10

    Måste säga att jag blev grymt imponerad över farter på + 30 knop med så lite vind. Vilka storlekar på segel körde ni med ?

    //NisseNyfiken

  • joth

    Medlem
    4 juni, 2007 vid 06:21

    Det var rätt bra med vind stundtals. Kanske inte för djupa slörar men ändå bra segling. Jag körde freeride/freerace segel på 7.5 och 105l bräda och fick 55 km/h. En bit kvar till toppen men ändå nöjd. Det är minsann inte lätt att köra fort på beställning. Man behövde en stor portion tur.

    Tror dom andra seglade segel mellan 7 och 8 kvm och brädor typ F2 SX S och M i storlek. Men dom kan säkert själva berätta. Kommer inte ihåg.

    Jag måste lära mig att stänga GPS emellanåt då jag bara fick inspelat fram till 14:30 och missade slutet av tävlingen. Men även GPS visade bra värden fram till dess i alla fall. 29.3 knop är jag nöjd med.

  • imported_macts

    Medlem
    4 juni, 2007 vid 07:01

    Grattis Daniel!

  • jester

    Medlem
    4 juni, 2007 vid 07:26

    Grattis Daniel! Den vinsten förtjänade du verkligen! Är ju kul om Markus E inte vinner allt… 🙂

    Jag var bara med ett heat (satte hela 32 km/h)… Fick stryk av en svanjävel som flög i 45 km/h i banan… 😀

    Jag måste lära mig att stänga GPS emellanåt då jag bara fick inspelat fram till 14:30 och missade slutet av tävlingen. Men även GPS visade bra värden fram till dess i alla fall. 29.3 knop är jag nöjd med.

    Mitt tips är att *alltid* stänga av GPSen då man går upp på land. Sparar batteri, man undviker en massa onödiga spikar osv.

  • joth

    Medlem
    4 juni, 2007 vid 07:41

    @Jester 388191 wrote:

    Mitt tips är att *alltid* stänga av GPSen då man går upp på land. Sparar batteri, man undviker en massa onödiga spikar osv.

    Definitvit taget tips.

  • jester

    Medlem
    4 juni, 2007 vid 08:42

    Måste bara tillägga att jag deifinitivt kommer att återvända till Klagshamn! Trevliga människor (trots att dom lyssnar på konstig musik på nåt främmande språk ;)), Kanonbra parkering och framförallt nog ett av Sveriges bättre speed-vatten. Hade det bara blåst mer så lär några av våra speedkungar kunna åka 40 knop där.

  • joth

    Medlem
    4 juni, 2007 vid 10:14

    Klagshamn har sina ljusglimtar men det måste vara rätt vindriktning. Den bästa är rak ostlig för speed. Sydligt och choppet kommer som på beställning. Tobbe tycker även att nordväst är fint men då väljer jag nog ett choppigt Habo i stället.

    Klagshamn har en mycket bra lokation och en bra klubb. Det vankas troligtvis en GPS speedtävling här i deras och ev LBWS regi längre fram i augusti. Garanterat att man är med då om vindarna är med oss.

    Man får ju tacka båda klubbarna för helgens evenemang. Söndagen kändes nästan som folkfest med en hel del besökare.

  • imported_mickeo

    Medlem
    4 juni, 2007 vid 11:55

    Grattis Daniel samt tack allihop arangörer och alla andra goa mäniskor för en kanon trevlig helg .
    Hoppas få möjlighet att komma tillbaka då det är lite mer vind Klagshamn är ett grymt Speed ställe grym potential.:smile:
    Ha det gott.
    Mvh
    MickeÖ
    SWE-707
    Starboard/Onwater teamrider – http://www.windsurf.se

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Habo ljung och speed Challange??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.