Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hadlow leder återigen pkra

  • Hadlow leder återigen pkra

    Publicerad av kiters_se på 2 augusti, 2008 vid 14:23

    Efter segern i Fuerteventura idag så återtar Hadlow ledningen.

    De måste vara kitemärket som han kör på som gör att han vinner eller vad tror ni 😉

    Peter

    skejtar_henke svarade 15 år, 9 månader sedan 11 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • skotten

    Medlem
    3 augusti, 2008 vid 01:58

    its definately not his manager or lovable personality.

  • trumpeten

    Medlem
    3 augusti, 2008 vid 03:18

    Självklart ska han eller Onieva vinna Pkra.
    Annars går Pkra under. Aaron är i en klass för sig det måste vi erkänna.

  • sourra

    Medlem
    3 augusti, 2008 vid 10:49

    Jag tror det aer hans svenska pimp-squads fortjanst.

  • gadget

    Medlem
    4 augusti, 2008 vid 19:07

    Hade varit trevligt att testa hans pro-model!
    Den ser man inte mycket av, bara massa bow-kites.

  • ankii

    Medlem
    4 augusti, 2008 vid 19:24

    @Trumpeten 486718 wrote:

    Självklart ska han eller Onieva vinna Pkra.
    Annars går Pkra under. Aaron är i en klass för sig det måste vi erkänna.

    Igen, PKRA går inte under utan Aaron. Idag är det egentligen en tävling om tredje plats. Både Aaron och Kevin ligger snäppet över resten. Alltid. Garat tog andra platsen nu i Fuerte, men det var bara ren tur för att Aaron låg och simmade hela sitt heat. Om Aaron inte tävlar, så ser andra en chans att vinna. Så du har fel.

  • jonasm

    Medlem
    4 augusti, 2008 vid 19:57

    Men vill man se på Aaron mfl och nuvarande wake/hålla kiten lågt stil? Mitt svar är nej, i Cabarete i juni var det kanske 30 st som kollade på tävlingen…det var fler inne på tävlingsområdet. Det var samma sak 2006. Inte ens de som kitar själva kollade på tävlingen, de körde på kitebeach istället.

    Sedan är inte alla speciellt professionella heller…några citat jag minns från Cabarete:

    “everyone, got and register! the heats are starting now, you need your competition pass to compete, only 6 riders are registered”

    “heats are on, you cannot take the free massage now – get to your kites or you will miss your heats”

    “XX where are you, your heat has started” (ingen dök upp…en kille fick köra själv)

    Hur många hopp över 3 meter var det…inte många
    Hur många kiteloops var det…inte många
    Vem som inte kitar förstod vad som hände…ingen

    Nej, återinför lite “old school” med höga hopp och feta kiteloops…som inom snowboard och skidor: längre o fetare hopp med mer stil

  • trumpeten

    Medlem
    4 augusti, 2008 vid 20:00

    Du har helt rätt tävlingen kommer inte gå under bokstavligt talat.
    Jag felformulerade mig pga endel rödvin.

    Men hur kul vore det att kolla på PKRA utan Aaron, Mike och Onieva?

    Det jag menar är att Aaron är så duktig att han nu försöker få tricken att se bra ut som möjligt. istället för att fokusera på att hinna med en trippel handlepass.
    Men åter igen du har säkert sett fler pkra än mig så dela gärna med dig av vad du ser.

  • trumpeten

    Medlem
    4 augusti, 2008 vid 20:02
    JonasM;487216 wrote:
    Nej, återinför lite “old school” med höga hopp och feta kiteloops…som inom snowboard och skidor: längre o fetare hopp med mer stil

    Tror du fler skulle komma och kolla?

    När det är 6m vind som på fuerte gör dom megaloops.

  • hengo

    Medlem
    4 augusti, 2008 vid 20:03

    @JonasM 487216 wrote:

    Men vill man se på Aaron mfl och nuvarande wake/hålla kiten lågt stil? Mitt svar är nej, i Cabarete i juni var det kanske 30 st som kollade på tävlingen…det var fler inne på tävlingsområdet. Det var samma sak 2006. Inte ens de som kitar själva kollade på tävlingen, de körde på kitebeach istället.

    Sedan är inte alla speciellt professionella heller…några citat jag minns från Cabarete:

    “everyone, got and register! the heats are starting now, you need your competition pass to compete, only 6 riders are registered”

    “heats are on, you cannot take the free massage now – get to your kites or you will miss your heats”

    “XX where are you, your heat has started” (ingen dök upp…en kille fick köra själv)

    Hur många hopp över 3 meter var det…inte många
    Hur många kiteloops var det…inte många
    Vem som inte kitar förstod vad som hände…ingen

    Nej, återinför lite “old school” med höga hopp och feta kiteloops…som inom snowboard och skidor: längre o fetare hopp med mer stil

    Vore det inte jättekonstigt om världseliten inom en brädsport helt plödsligt bestämde sig för att enbart göra basictrick som de lärde sig under de första året som kiteare? Mer stil håller jag med om men det är ännu ett argument för att hålla draken lågt…

  • trumpeten

    Medlem
    4 augusti, 2008 vid 20:03

    Om åkarna skulle var tvugna att göra höga hopp och board offs kan jag bara tänka mig hur oseriöst det hela skulle bli

  • hengo

    Medlem
    4 augusti, 2008 vid 20:06

    fler barnfamiljer som tycker att wooow va högt han hoppade kanske ksulle komma. Men alal som sett kitesurfing mer än en gång skulel tycka att de va jävligt lamt och tråkigt, alal som någon gång sysslat med någon brädsport skulle kräkas rätt ut när de ser någon 5 meter upp i luften sittandes i blöja ta av sig brädan och hålla i den i ett handtag några sekunder för att sedan sakta (och säkert) dingla ned igen 🙂

  • jonasm

    Medlem
    4 augusti, 2008 vid 20:25

    Nämnde jag boardoffs, nej…med oldschool menar jag höga trick. Har inget önskemål om boardoffs. Tycker ni Ruben Lenten kör nybörjartrick? Den stilen skulle jag vilja se mer av.

    Jag tycker man kan jämföra mot skidhoppning/akrobatik kontra freestyle/big jump/quarterpipe. Vad vill man helst kolla på? Vad tjänar åkarna mest pengar på?

    Jag vet ingen annan “extremsport” än kitning där fler går och kör själva trots att världseliten är på plats och tävlar på samma plats

  • ankii

    Medlem
    4 augusti, 2008 vid 20:48

    @JonasM 487216 wrote:

    Men vill man se på Aaron mfl och nuvarande wake/hålla kiten lågt stil? Mitt svar är nej, i Cabarete i juni var det kanske 30 st som kollade på tävlingen…det var fler inne på tävlingsområdet. Det var samma sak 2006. Inte ens de som kitar själva kollade på tävlingen, de körde på kitebeach istället.

    Sedan är inte alla speciellt professionella heller…några citat jag minns från Cabarete:

    “everyone, got and register! the heats are starting now, you need your competition pass to compete, only 6 riders are registered”

    “heats are on, you cannot take the free massage now – get to your kites or you will miss your heats”

    “XX where are you, your heat has started” (ingen dök upp…en kille fick köra själv)

    Hur många hopp över 3 meter var det…inte många
    Hur många kiteloops var det…inte många
    Vem som inte kitar förstod vad som hände…ingen

    Nej, återinför lite “old school” med höga hopp och feta kiteloops…som inom snowboard och skidor: längre o fetare hopp med mer stil

    Du har fått helt fel intryck. Jag kan sitta här och argumentera med dig men det orkar jag inte. Dina citat kan bero på så mycket och ur kontext kan mycket låta fel. Cabarete är alltid en cirkus, många locals som inte är tävlingsvana ska ut på vattnet och förstår inte instruktionerna på engelska. Cabarete är en fattig liten ö och kan inte jämföras med en tävling i Europa. Sen är Laurel speaker och skojar en del. Så det med massagen var nog lite av ett skämt. Organisationen är professionell.
    Sen är det inte publiken som drar in cash till tävlingarna. Det kvittar i princip om det är folk på stranden. De som har tävlingarna samarbetar med sina sponsorer på andra sätt. I Fuerte tex är det partytältet som drar in pengarna.
    De som tävlar i PKRA är överens om att pusha sporten åt wake-hållet. De kör för sporten och inte för barnfamiljers underhållning. Sen får vi inte glömma att en tävling är en tävling. De har 7 min att köra sina tricks. Det går inte att fläska på som de gör när de filmar, där de kanske sätter 20 % av sina trick. Det är klart att stilen påverkas, för de kör inte alla trick lika hårt som de kan. Risk är en del av bedömningen, så färre men fetare trick ger mer. Det finns en andra-disciplin där vi brukar köra ‘big air best trick’ för de som gillar sånt. Spektakulärt men inte progressivt. Har du hört talas om KPWT? Kanske nåt för dig…

  • skotten

    Medlem
    4 augusti, 2008 vid 20:59

    hehehe Anki is home then : )

    Hope all is well babe, its been too long..

  • kvabbso

    Medlem
    5 augusti, 2008 vid 06:49
    hengo;487230 wrote:
    fler barnfamiljer som tycker att wooow va högt han hoppade kanske ksulle komma. Men alal som sett kitesurfing mer än en gång skulel tycka att de va jävligt lamt och tråkigt, alal som någon gång sysslat med någon brädsport skulle kräkas rätt ut när de ser någon 5 meter upp i luften sittandes i blöja ta av sig brädan och hålla i den i ett handtag några sekunder för att sedan sakta (och säkert) dingla ned igen 🙂

    har du glapp i tangentbordet??

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hadlow leder återigen pkra

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.