• Haga fyndruta

    Publicerad av badjanne på 12 maj, 2013 vid 07:15

    Försökte sälja min CA sp 53 och min AHD Sl1 140l.
    Det enda jag fick sålt var 2 sjögräsfenor trots kanonpriser.. Letade efter en bra bom 210cm 100% men fann inget. Är marknaden helt mättad eller finns det bättre ställen än just fyndrutan på Haga Kristi flygare
    Många jag pratade tyckte liadant.
    Känns inte lönt att bära ner prylarna igen.
    Får väl bli tippen istället ………?..

    sailortrash svarade 11 år sedan 11 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • kevlarsjal

    Medlem
    12 maj, 2013 vid 08:13

    Marknaden är stendöd, tyvärr.

  • sailortrash

    Medlem
    12 maj, 2013 vid 09:02

    nej då…det är bara jag som har slutat köpa.

    förra året köpte jag 7 segel 2 brädor 5 fenor 8 stroppar en hängsele 1 bom…minst.

    jag letar fortfarande efter en 12.0 samt en schysst slalombom…och ett fullrace 6.5 för speed..

    och en ny formulabräda…

    coh en liten quad…typ 90 l…

    dessutom köpte jag en twin i butik nyligen..och sålde två segel förra säsongen..

    bara för att jag måste fylla på spargrisen så börjar folk här på forumet sura

  • tobhed

    Medlem
    12 maj, 2013 vid 16:15

    Sugen på ett Neil pryde evo 3 6,2 kvadrat (2011). Ditt för 1800kr

  • jester

    Medlem
    12 maj, 2013 vid 18:53

    Ja, marknaden är nog ganska mättad. Speciellt för just CA SP53, finns ju väldigt många sådana i landet. Och din stora AHD är säkert bra, men ingen vet hur den går då du nog är ensam om den i Sverige…

    Men det är stor omsättning på prylar i speed-svängen då många byter prylar varje år. Så begagnatmarknaden kan bitvis vara svår… Beroende på vilka prylar man har, såklart.

  • badjanne

    Medlem
    12 maj, 2013 vid 19:34

    Ahdn är riktigt grym. Har kört över 30 knop med den. Söker en bra bom 220 cm.mä

  • marden

    Medlem
    12 maj, 2013 vid 20:38

    @Jester 710412 wrote:

    Ja, marknaden är nog ganska mättad. Speciellt för just CA SP53, finns ju väldigt många sådana i landet. Och din stora AHD är säkert bra, men ingen vet hur den går då du nog är ensam om den i Sverige…

    Men det är stor omsättning på prylar i speed-svängen då många byter prylar varje år. Så begagnatmarknaden kan bitvis vara svår… Beroende på vilka prylar man har, såklart.

    Den ena är för vanlig och den andra är för Ovanlig , måste va lagom för att gå att sälja 🙂

  • davven

    Medlem
    13 maj, 2013 vid 07:33

    Jag har ett challenger 6.4 fullcamber från 09 som jag säljer, mycket lättriggat/snbbat och stabilt.

    @sailortrash 710391 wrote:

    nej då…det är bara jag som har slutat köpa.

    förra året köpte jag 7 segel 2 brädor 5 fenor 8 stroppar en hängsele 1 bom…minst.

    jag letar fortfarande efter en 12.0 samt en schysst slalombom…och ett fullrace 6.5 för speed..

    och en ny formulabräda…

    coh en liten quad…typ 90 l…

    dessutom köpte jag en twin i butik nyligen..och sålde två segel förra säsongen..

    bara för att jag måste fylla på spargrisen så börjar folk här på forumet sura

  • lbj

    Medlem
    13 maj, 2013 vid 08:00

    @Badjanne 710385 wrote:

    Försökte sälja min CA sp 53 och min AHD Sl1 140l.
    Det enda jag fick sålt var 2 sjögräsfenor trots kanonpriser.. Letade efter en bra bom 210cm 100% men fann inget. Är marknaden helt mättad eller finns det bättre ställen än just fyndrutan på Haga Kristi flygare
    Många jag pratade tyckte liadant.
    Känns inte lönt att bära ner prylarna igen.
    Får väl bli tippen istället ………?..

    “Tippen här”
    Varför köpte du inte mina 3 segel? Du hade fått en bom med på köpet…

  • svenne

    Medlem
    13 maj, 2013 vid 08:33

    Seriöst, varför slänger ni grejerna? GE dem till närmsta klubb istället. Eller skänk bort dem till en nyburgare.

  • badjanne

    Medlem
    13 maj, 2013 vid 08:45

    Lars,
    Eftersom jag är Ambassadör för KA vill jag inte svika teamet med dina gamla trasor.

    http://www.windsurfing.kasail.com/ka-team/

    Tyvärr är AHD inte så känt i Sverige. Synd de gör fina grejor.
    Brädan jag säljer AHD SL1 140 liter klarar upp till 11m2 segel.

    http://www.ahd-boards.com/en/ahd-news

  • badjanne

    Medlem
    13 maj, 2013 vid 08:48

    Svenne Jag slänger nog inget av mina grejor. Kan nog kränga de i Holland på nästa resa.

  • jester

    Medlem
    13 maj, 2013 vid 09:12

    Kan ju nämna att (minst) 2 st CA SP 53 bytte ägare bara veckorna innan Haga. Taskig tajming för dig mao, tyvärr.

  • bicless

    Medlem
    13 maj, 2013 vid 22:54

    AHD Sl1 är en kanonbräda. Jag kommer till Malmö i Augusti på surftripp (typ samma tid som förra året) så har du inte sålt den då kan vi säkert göra affär. Diony som ju inte ens är renodlad slalomkille har vunnit en hel del på brädmodellen vad jag kan minnas. Lättseglad, snabb och trevlig bekantskap.

  • styret

    Medlem
    14 maj, 2013 vid 06:43

    @Svenne 710432 wrote:

    Seriöst, varför slänger ni grejerna? GE dem till närmsta klubb istället. Eller skänk bort dem till en nyburgare.

    Fast det går ju knappt det heller. Igår försökte jag ge bort mitt gamla 4.1, Visserligen lite tejpat och från 2008 men det blåste överrriggad 4.0 och folk gnällde på att dom inte hade segel.

    Försökte ge det till flera personer men när jag kom upp ur vattnet så låg det fortfarande kvar…

    Som representant för ÖWC kan jag säja att vi vill INTE ha några raceprylar till skänks. Vi vill ha bra nybörjargrejer. Det har hänt att jag har öppnat förrådsdörren och hittat en camberrigg som någon har ställt in. Jättesnällt men det är inget för nybörjare att hålla på med. Så från ÖWC säjer vi tack men nej tack.

  • sailortrash

    Medlem
    14 maj, 2013 vid 07:48

    Om ngn vill bli av med grejer så är det bara att skrika till. Jag kommer med släp på 2 röda. Det är inte för inte jag kallar mg sailortrash…

    På tal om ahd så är det en vanlig bräda i Sthlm, mkt tack vare bicless kan jag tänka. Allafall fast forward vilken jag själv köpte av bicless för 5-6 år sedan. Men den leverar fortfarande…skönare gippar f

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.