Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Haga i helgen?

  • Haga i helgen?

    Publicerad av mattias-karlsson på 7 augusti, 2013 vid 08:01

    Är det någon som tror på surf på Öland i helgen? Kan man lita på den berömda brisen så här sent på sommaren?
    Annars kanske någon har ett bra tips till en vindtörstande stockholmare.

    //Matte

    gustav1980 svarade 10 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • mikaels

    Medlem
    8 augusti, 2013 vid 08:15

    Jag har vrit här i snart tio dagar och fått sammanlagt 0 dagars surf (det var en eftermiddag som kanske kunde gått…)
    Ingen sjöbris att tala om, men trevligt ställe, förmodligen kanon om det bara blåste.

    Samma sak hände förr året, kom till Varberg, fick en halv dag halvhyfsad surf, sen punka i två veckor. Kalla mig ‘windstopper’ ;)!

  • mikaels

    Medlem
    9 augusti, 2013 vid 07:02

    Kan ju uppdatera med att idag, när jag ska åka hem, blåser det stadiga 8-9 rakt västligt…

  • g_l

    Medlem
    9 augusti, 2013 vid 08:26

    @mikaels 714075 wrote:

    Jag har vrit här i snart tio dagar och fått sammanlagt 0 dagars surf (det var en eftermiddag som kanske kunde gått…)
    Ingen sjöbris att tala om, men trevligt ställe, förmodligen kanon om det bara blåste.

    Samma sak hände förr året, kom till Varberg, fick en halv dag halvhyfsad surf, sen punka i två veckor. Kalla mig ‘windstopper’ ;)!

    Du kan väl posta en varning här på Konfen nästa gång du tänker åka till Haga Park eller Varberg!
    😉

  • mikaels

    Medlem
    9 augusti, 2013 vid 18:07

    Skoja inte 😉
    Förra hösten åkte jag till Gran Canaria, Bahia Feliz, eftersom Varberg varit så dåligt…vad händer, det blåste två dagar, och båda dagarna nordligt, som inte funkar i Bahia, så en vecka med löpning, sol och öl, men ingen surf…

    I am the WindStopper!

    I höst tänkte jag Florida, inte främst för surf, utan familjesemester, men bara så att ni vet, det kommer att vara kav lugnt där i vecka 44 😉

  • g_l

    Medlem
    9 augusti, 2013 vid 18:23

    Jag kan trösta dig med att jag också haft en vecka med pyspunka i Bahia Feliz.
    Fick bara en dag på vattnet på hela veckan, och den dagen blev det ändå mest gupp…
    Hoppas du får bättre utdelning i Florida.

  • gustav1980

    Medlem
    10 augusti, 2013 vid 18:23

    2006-2012 har jag satt av en försommarvecka på Haga, och jag har fått surfa varje år, men ofta har det handlat om en eller max två dagar. Jag gillar Haga men satsar man på en vecka bör man förbereda alternativa aktiviteter, bäst är det nog faktiskt att åka på prognos 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Haga i helgen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.