Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hajrika surfspots!!!

  • kungdenknege

    Medlem
    19 oktober, 2002 vid 09:19

    Har hört att om man blir bränd av en sån där manet så ska man ha nån till att pissa på en… Skabbish =) wink.gif

  • endy

    Medlem
    19 oktober, 2002 vid 09:23

    Stämmer helt rätt…..i jackass där Steve-O doppar huvudet i en lite snällare variant häller han sen sitt piss över sig….grin.gif

  • anders_hoffman

    Medlem
    19 oktober, 2002 vid 09:25

    Jag kan inte fatta att det finns killar som gör det där frivilligt??!! smirk.gif

  • kungdenknege

    Medlem
    19 oktober, 2002 vid 09:37

    Jag hade också gjort det för några mille… Men inte i TV =)

  • borje

    Medlem
    19 oktober, 2002 vid 13:26

    Att surfa i hajtäta vatten borde väl vara det snabbaste sättet att lära sig att vattenstarta?
    Att surfa i en stor farled borde också främja vattenstarten?

  • endy

    Medlem
    19 oktober, 2002 vid 21:47

    Haha…måste visa den härliga jackassen grin.gif

  • endy

    Medlem
    19 oktober, 2002 vid 21:49

    först manet….sen piss

  • anders_hoffman

    Medlem
    21 oktober, 2002 vid 17:27

    Det där verkar ju helt galet. laugh.gif

    Jag dissikerade ett ko-öga idag på biologin och de slår fan allt!!!! crazy.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 oktober, 2002 vid 16:37

    Hola, det kanske finns mycket haj, men bara TVÅ människoätande arter: Vithaj samt Tigerhaj (har jag för mig)! Så surfa på bara, de andra arterna biter bara för att känna om det är något ätbart för att sedan låta dig vara.

    Vaja con dios, Amigos!

    /J

  • phu

    Medlem
    23 oktober, 2002 vid 08:21

    Har vart nere i Australien och vågsurfat en hel del både utanför Torquay (sydkusten) och en del andra ställen längs östkusten. Jag skulle nog säga att risken att bli attackerad av en haj där är ytterst minimal. Det enda jag såg i fenväg var ett par delfiner som simmade förbi längs stranden en gång =) Vissa tider på året är dock farligare pga av tigerhajar, men då varnas det flitigt. Antalet som dör av haj per år är ytterst få. Snarare borde hajarna vara rädda för oss med tanke på hur många hajar som dödas varje år för delikatesser som hajfenssoppa och liknande 😉

  • anders_hoffman

    Medlem
    7 november, 2002 vid 17:13

    Vet att det är en gammal tråd men jag hittade en sak i en tidning som kanske kan vara till hjälp för oss vattenmänniskor, jag tror att detta funkar både på surfare, w-surfare och kitare!

    Nämligen en magnetisk sköld.
    “The Shark Shield är australisk och kan häftas direkt på benet. Den väger lika mycket som en mobiltelefon, och den skyddar effektivt simmare, dykare och surfare med ett elektromagnetiskt fält, som omger användaren och sänder sina signaler nedåt. Fältet påverkar hajens nervsystem och kan tillfälligt ge hajen tillfälliga kramper. Skölden är en vidareutveckling av den ursprungliga versionen, av den sydafrikanska Shark POD.”

    Detta kanske skulle funka, har tyvärr ingen bild tillgänglig men det ser ut ungefär som en tygbit som man satt fast på vaden med en liten klump på baksidan (själva sändaren antar jag.

    Undrar vad den kostar??

  • star

    Medlem
    7 november, 2002 vid 17:53
  • anders_hoffman

    Medlem
    7 november, 2002 vid 18:10

    Minst sagt läskiga bilder på offren!! frown.gif frown.gif

  • stinger

    Medlem
    7 november, 2002 vid 18:58

    Fy fan ja. Man har ju sett Hajen-filmerna men som vanligt överträffar verkligheten dikten.

  • endy

    Medlem
    7 november, 2002 vid 21:22

    Inga bilder att rekommendera innan eller efter måltid…

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hajrika surfspots!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.