Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Håll utsikt efter stulna kites!

  • Håll utsikt efter stulna kites!

    Publicerad av wibban på 12 juli, 2011 vid 12:43

    Inbrott i bilen under natten. Bilen parkerad i låst garage men det kan man inte lita på alltså.
    Skulle uppskatta om ni hör av er om ni ser någon av följande kites på begagnatmarknaden:

    Flysurfer Speed 3 (brun,vit,svart) , 19 kvm
    Ozone Sport 2008 (svart,vit,röd) , 13 kvm
    Ozone Edge 2009 (svart,vit,röd) , 9 kvm

    Jag kan nås på telefon om ni känner för det: 0708-434390

    Sådär lagom pissed just nu

    wibban svarade 12 år, 10 månader sedan 11 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • wibban

    Medlem
    12 juli, 2011 vid 16:02

    Lägger upp bilder på hur dessa kites ser ut i bifogade bilder.
    Första bilden är Flysurfer Speed 3, 19 kvm foilkite.
    Andra bilden är en Ozone Edge 9 men Ozone Sport 13 ser ungefär likadan ut.
    Tack på förhand för att ni håler ögonen öppna för om dessa säljs på någon begagnatsite.

  • gadget

    Medlem
    12 juli, 2011 vid 18:25

    Vart e denna värld på väg?
    Att det ska vara så jävla svårt att skilja på ditt och mitt.
    Jag håller ett vakande öga, är ändå kitebitch i 2 månader till. 🙂

  • milkman

    Medlem
    12 juli, 2011 vid 19:18

    Fan va drygt! Vi kollar också.

  • acemattias

    Medlem
    12 juli, 2011 vid 19:32

    Djevligt surt!
    Några fläckar/lagningar som kan identifiera dom?

  • wibban

    Medlem
    12 juli, 2011 vid 21:24

    Finns en lagning på min Flysurfer. Den sitter på vänster ovansida vid “leading edge” om man kan kalla det leading edge. Annars är min 13 och 9:a i nästan nyskick skulle jag säga. 13 har jag använt en hel del men inga skador. 9:an är nästan oanvänd :(. Lagningen på Flysurfern är lätt att se för det är en klisterlapp satt med annan färg än kiten. Tänkt att vara en tillfällig lagning men den har blivit kvar.
    Har varit ute och druckit lite gravöl för mina kites nu… tack för att ni kollar efter dem.

  • _dave

    Medlem
    13 juli, 2011 vid 07:21

    Bummer

    You can’t fault their good taste in kites.

    You probably sent the serial number of the flysurfer when you registered for the 6month free repair service. Could be handy to track that down.

    I’d advise you to put the word out on kiteforum.com too.

    / Dave

    Wibban;661870 wrote:
    Lägger upp bilder på hur dessa kites ser ut i bifogade bilder.
    Första bilden är Flysurfer Speed 3, 19 kvm foilkite.
    Andra bilden är en Ozone Edge 9 men Ozone Sport 13 ser ungefär likadan ut.
    Tack på förhand för att ni håler ögonen öppna för om dessa säljs på någon begagnatsite.
  • gadget

    Medlem
    13 juli, 2011 vid 09:14

    En bra sak att veta är att de flesta försäkringbolag inte täcker stöld av ex kites i bilen om man har den stående hemma.
    Däremot täcker försäkringen om man har bilen stående någon annanstans.
    Tipset är alltså att ta in skiten om man är hemma, inte att man ska begå försäkringsbedrägeri och hävda att bilen inte stod hemma.

  • mikepunisher

    Medlem
    13 juli, 2011 vid 09:35

    Var det något mer som blev stulet eller riktade de endast in sig på dina kites?

  • regfellow

    Medlem
    13 juli, 2011 vid 10:14

    Vad har du för försäkringsbolag? Inget i bilen får man ersättning för… Trygg Hansa, IF osv… De ersatte inte ens mig för ett nytt lås när min nyckel blev stulen med argumentet att: du skall inte ha något värdefullt i bilen.

  • gadget

    Medlem
    13 juli, 2011 vid 13:43
    Regfellow;661951 wrote:
    Vad har du för försäkringsbolag? Inget i bilen får man ersättning för… Trygg Hansa, IF osv… De ersatte inte ens mig för ett nytt lås när min nyckel blev stulen med argumentet att: du skall inte ha något värdefullt i bilen.

    Länsförsäkringar.
    Det kanske har ändrats, vad vet jag.
    Jag lämnar aldrig något i bilen!

  • haze

    Medlem
    13 juli, 2011 vid 15:21

    Jag har fått allt ersatt i bilen som blev stulet. Men precis som Gadget skrev så gäller det inte när den står hemma. Utan du skall vara på “resande” fot.

  • rrd_z

    Medlem
    13 juli, 2011 vid 15:51

    Jag har också fått allt ersatt när vår bil blev stulen , allt från jacka till cd-skivor.
    Så de tror jag.. och om man har den i ett garage så borde de verkligen täcka allt där har man ju ofta sina surf prylar om man bor i lägenhet ? eller äre bara jag som har de ?

  • gadget

    Medlem
    13 juli, 2011 vid 16:02
    RrD_Z;662005 wrote:
    Jag har också fått allt ersatt när vår bil blev stulen , allt från jacka till cd-skivor.
    Så de tror jag.. och om man har den i ett garage så borde de verkligen täcka allt där har man ju ofta sina surf prylar om man bor i lägenhet ? eller äre bara jag som har de ?

    Man ska ju inte ha grejerna i bilen hemma.
    I detta fallet handlar det om ett parkeringshus/garage och för en viss typ av människor kliar det visst lite för mycket i fingrarna och det vet försäkringsbolagen.
    För dem är det väl bara statistik och hemma har man alternativet att ta in grejerna
    och det lär bli svårt att få ersättning för att man “inte pallar” ta in dem över natten.
    Att de sen blir stulna är förjävligt oavsett.

  • wibban

    Medlem
    13 juli, 2011 vid 19:53

    Jag har Moderna Försäkringar och de har sagt att min försäkring täcker detta. Det var som sagt var i låst garage där det behövs nyckel för att komma in. Självklart är man medveten om att det inte är någon garanti för att slippa inbrott men man hoppas ju att det ska räcka. Normalt har jag inte kites kvar i bilen heller men sen hemkomst från Gotland i söndags natt påverkade hur mycket jag tog med mig hem.
    Jag hade två brädor i bilen oxå men de tog de inte iaf.

  • rrd_z

    Medlem
    13 juli, 2011 vid 20:19
    Wibban;662054 wrote:
    Jag har Moderna Försäkringar och de har sagt att min försäkring täcker detta. Det var som sagt var i låst garage där det behövs nyckel för att komma in. Självklart är man medveten om att det inte är någon garanti för att slippa inbrott men man hoppas ju att det ska räcka. Normalt har jag inte kites kvar i bilen heller men sen hemkomst från Gotland i söndags natt påverkade hur mycket jag tog med mig hem.
    Jag hade två brädor i bilen oxå men de tog de inte iaf.

    Hade de inte vart ett låst garage hade de nog vart riktigt kört ! skönt att försäkringen täcker upp de och du får så du kan köpa iallafall 2 nya kites så du inte missar för många dagar på vattnet !!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Håll utsikt efter stulna kites!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.