Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hålla värmen på bästa sätt

  • Hålla värmen på bästa sätt

    Publicerad av anonym-anvandare på 9 april, 2001 vid 16:46

    Ja då är det snart dags för mig att begå surfpremiär för året. Men innan dess tänker jag köpa lite extra värmande kläder.
    Frågan är alltså vad som fungerar bäst – en väst med luva över min steamer eller är det så att en torrdräkt verkligen är värd de extra slantarna? Hur pass torr håller man sig i respektive utstyrsel?

    Tacksam för kloka inköpsråd
    /Peter

    larry svarade 23 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • udoo

    Medlem
    9 april, 2001 vid 17:57

    En vanligt huva räcker nu, jag har seglat på västkusten utan både handskar och huva!

    UDOOsmile.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 april, 2001 vid 08:35

    Nu räcker det med täta skor, huva, och så kan du ha ett underställ men det måste vara av minst 60% ylle.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 april, 2001 vid 19:45

    en väst med luva UNDER DIN VÅT/SEMIDRÄKT så får du en riktigt bra budget “torris”. Det tycker jag funkar skit bra, anser att det ej är värt pengarna med en torrdräkt. (Det finns ju så mycket annat som man kan lägga pengarna på istället)
    Häng löst mvh Joint man.

  • nookie

    Medlem
    10 april, 2001 vid 20:01

    Va inte så pjoskig, ut och kör istället. Lite kyla dör man väl inte av.

    Själv var jag ute igår med diskhandskarna…..

    Surfs up!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 april, 2001 vid 20:04

    Mes – själv diskar jag barhänt!

  • nookie

    Medlem
    10 april, 2001 vid 20:15

    Jajaja…. Kom till Roxen när det blåser så kan vi frysa ihop!

  • fredrik-b

    Medlem
    10 april, 2001 vid 20:15

    Ett bra men ganska dyrt tips är Neil pryde Apex 5/3(ca 3000:-), jag äger denna och den funkar kanon hela året, supersmidig, tät iom öppningen över axlarna och reflekterar kroppsvärmen enormt bra. Jag kör med “bara” huva, men Neil pryde har kommit ut med en ny väst i titanium och neopren(eller?), 0,5mm tjock men tydligen riktigt riktigt varmt. Bor du på västkusten så behöver du inte dessa prylar till premiären med lite tur, det går fort nu och snart seglar vi utan varken huva eller handskar här….
    Surf´s up!

    wink.gifFredrik B S43wink.gif

  • henrik

    Medlem
    10 april, 2001 vid 20:37

    Låna morsans frysväska. Fyll den med varmt vatten, sätt på locket och placera den strategiskt på stranden. Sedan är det bara att gå iland och värma fötterna och händerna emellanåt! Det funkar kanonbra! Har jag hört av en kompis…..
    Dessutom fryser man inte lika lätt igen när man väl fått upp värmen.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 april, 2001 vid 06:16

    Vad är det som gäller egentligen? En del säger att man ska ha väst under våtdräkten och en del säger utanpå. Någon som har en bestämd uppfattning? Motivera gärna.

  • larry

    Medlem
    11 april, 2001 vid 06:25

    Hur funkar kardborren på en dragkedjelös Apex-dräkt efter ett par år?
    Nån som vet eller har några teorier?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hålla värmen på bästa sätt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.