Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hälsenan höll

  • Hälsenan höll

    Publicerad av mexi_ på 16 september, 2002 vid 07:59

    Äntligen!!! Efter 8 månaders slit och segträning så kunde jag äntligen prova w-surf igen!!!
    Seglade Kolviks brygga på värmdö. Efter 150 meters (!) simmande för att komma ut till vinden så dog den totalt. Bara att trampa lite vatten och vänta. Sen från ingenstans kom den och jag kunde köra 2 timmar med full planing. Underbart!!! Fram för många och långa höststormar!

    anonym-anvandare svarade 21 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • q-lobo

    Medlem
    16 september, 2002 vid 08:09

    att du seglade på kolvik var ju inte bra, vi körde vid kulan och hade grym vind, du skulle kommit upp till oss
    /Q

  • poopzilla

    Medlem
    16 september, 2002 vid 08:16

    Var ligger Kulan?

  • markram

    Medlem
    16 september, 2002 vid 08:27

    Grattis!
    Alltid kul att höra när folk kommer igen!
    Särskilt när det är självaste akillesbiten..

  • q-lobo

    Medlem
    16 september, 2002 vid 08:57

    kulan ligger vid torsby ute på värmdö.

    åk förbi hemmesta ner till vägskälet, ta vänster och åk mot oxdjupet/rindö/vaxholm efter ca 2-3 kilometer (efter en backe) åker ni förbi sjövägens pizzeria (på höger sida), åk ca 30 meter till och sväng vänster ned mot torsbyhemmet. åk ca 1 km från den stora vägen så svänger ni vänster ned mot kulans ångbåtsbrygga.

    där finns en stor gräsplätt och en vik där det är lätt att ta sig i vattnet,
    fungerar utmärkt vid nord-nordväst…..

    /Q

  • q-lobo

    Medlem
    16 september, 2002 vid 09:14

    fixade en karta till dig.
    (se attach)

  • poopzilla

    Medlem
    16 september, 2002 vid 09:41

    Tackar. Kankse testar ngn gång då jag inte vill åka så långt.

  • mexi_

    Medlem
    16 september, 2002 vid 13:27

    skit, jag vågade inte chansa längre upp utan ville komma ut snabbt (abstinens)!!!!
    Nästa gång kommer jag till kulan, den verkar mycket friare än kolvik!
    Tack!

  • q-lobo

    Medlem
    16 september, 2002 vid 13:33

    jo, när det är nordlig så trycker vinden nästan alltid ner via kulan och ut på mörtnäsfjärden, så kulan har alltid vind i nordlig riktning,
    varför drog du inte till bryggan i fruvik? där kommer du ju direkt ut på torsbyfjärden och sen är det ju bara att kryssa upp en bit?

    kolvik ligger ju så avigt till….

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 september, 2002 vid 17:21

    tjao!.. kul me fler surfers i Torsbyfjärden. Jag brukar surfa kolvik på nordvindar men i fredags provade jag kulan. men “lätt att komma i” vet jag inte riktigt, tog bilen ner till kulans brygga och där var det en bara en gammal brygga och stora sprängstenar runtomkring. kan säga att jag bara gick upp därifrån en gång.
    Men kulan bjöd på vind mellan 5 och 15 m/s så 6,7 var överriggad ibland och ibland aldeles för lite. Var rätt kul förutom att jag var tvungen att använda en bräda jag inte gillar

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hälsenan höll

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.