• cosmosurfer

    Medlem
    20 augusti, 2008 vid 08:33

    Samt att pressa på tårna likt en gaspedal. Lyxka till!

  • jesper_b

    Medlem
    20 augusti, 2008 vid 08:42

    Selen ger inte enbart styrka utan även kontroll och stabilitet. När man väl börjar få in tekniken kan man segla omkring med knappt någon kraft i händerna. Finlir med fingerspetsarna, i bland trycka lite, ibland dra lite. Så fort man kan beachstarta och plana är det att få i selen som är nästa steg, möjligen med konkurrens att kliva i framstroppen. Eller nåt!? /JB

  • carl-r

    Medlem
    20 augusti, 2008 vid 09:21

    Eller bakstroppen. 🙂

  • frassefransson

    Medlem
    20 augusti, 2008 vid 16:49
    Oscar;489251 wrote:
    Du kommer aldrig orka hålla på med vindsurfing i planing om du inte kör med hängsele. Otroligt jobbig och mjölksyran kommer spruta i underarmarna. Köp en sele!! Helst en midjesele.

    Kan jag intyga! Var ute i 8 m/s med nybörjarkunskaper med ett segel som var riggat som ett… aa, riktigt dåligt. Överriggat alltså.

    När man för femtionde gången skulle dra riggen så känner man kroppen skrika 🙂 Sen så blir det inte bättre när man inte orkar hålla i bommen när man väl kommit upp. Helt döda underarmar!

    Allt gick dock bra till slut, skön träningsvärk :cool2:

  • carl-r

    Medlem
    20 augusti, 2008 vid 19:31

    Angående att dra rigg, skaffa en easy-uphaul så slipper du dra den första biten ur vattnet. Finns en schysst video med en tjej i baddräkt på deras sajt också. Bara en sån grej.

    Träningsvärk är bara bra å andra sidan, då orkar man mer nästa gång. 🙂

    Vattenstart är ju också kul. Förra året så trodde jag att jag skulle drunkna varenda gång man försökte vattenstarta över 6.0. Jag blev helt slut av simmandet och armarna dog av att hålla upp det vattenfyllda seglet. I år så vattenstartar jag alla mina segel, största 8.8. 😀

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.