Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Headcam tillfälle ??

  • mats_o

    Medlem
    28 januari, 2007 vid 15:39

    Jag har en liknande lösning som LarsK. Har dock en annan plastbox för recordern (dv-kameran) från Otterbox. Vattentät såklart men med snabbkoppling för att stänga boxen, likt skidpjäxor. Hade en med skruvar först men det var så meckigt. Genomgångar från Elfa. Funkar kanon!!! Kan lägga ut bilder om nån är intresserad.

  • frippe75

    Medlem
    28 januari, 2007 vid 15:51

    @Mats_O 362354 wrote:

    Jag har en liknande lösning som LarsK. Har dock en annan plastbox för recordern (dv-kameran) från Otterbox. Vattentät såklart men med snabbkoppling för att stänga boxen, likt skidpjäxor. Hade en med skruvar först men det var så meckigt. Genomgångar från Elfa. Funkar kanon!!! Kan lägga ut bilder om nån är intresserad.

    Och ingen verkade intresserad av den recorder jag lade ut.. ‘Den är ju tok-central i ett bra bygge…. ‘dv kameran känns som den tar stryk i längden..

  • mats_o

    Medlem
    28 januari, 2007 vid 15:55

    @frippe75 362355 wrote:

    Och ingen verkade intresserad av den recorder jag lade ut.. ‘Den är ju tok-central i ett bra bygge…. ‘dv kameran känns som den tar stryk i längden..

    Verkar smutt! Tyvärr är ju MPEG hopplöst att klippa i. Mpeg är mer av ett slutligt distributionsformat. Speciellt med hjälmkamera, tycker jag iallafall, vill man klippa bort en massa material och komplettera med vanligt material osv. Annars är iden att spara på kort utan rörliga delar vettig.

  • lars_k

    Medlem
    28 januari, 2007 vid 17:10

    @frippe75 362355 wrote:

    Och ingen verkade intresserad av den recorder jag lade ut.. ‘Den är ju tok-central i ett bra bygge…. ‘dv kameran känns som den tar stryk i längden..

    Jo, recordern är nog bra. Dock är det rätt käckt att snabbt kunna byta band i DVn när det är fullt. När recorderns minne är fullt så är det slut på filmandet. Om man inte har med sej en PC att tanka över till förstås. Och rå DV är roligare att redigera än mpeg.
    Jag har ryggplaskat en hel del bakåtar på med DVn i ryggsäcken och än verkar den inte ha tagit stryk. Jag tror PU-blocket tar upp de värsta stötarna, har dessutom krängt över ett avklippt ben från en gammal våtdräkt över boxen för extra stötdämpning.

  • lars_k

    Medlem
    28 januari, 2007 vid 17:20

    @gurra1978 362351 wrote:

    KUL!!! Hör av dig när du har tid. Fre och lördag ser bannemig rätt bra ut nu på windguru. Vi kanske kan sikta in oss på det.

    Blir det några vågor i Apelviken på NNV?

    NNV kan ge bra vågor om det blåser ordentligt. Helst ska det ha legat på från V ett tag och sen vridit upp.
    Fre+lördag? Bara galningar är ute så här års… 😉

  • lars_k

    Medlem
    28 januari, 2007 vid 17:25

    @Mats_O 362354 wrote:

    Jag har en liknande lösning som LarsK. Har dock en annan plastbox för recordern (dv-kameran) från Otterbox. Vattentät såklart men med snabbkoppling för att stänga boxen, likt skidpjäxor. Hade en med skruvar först men det var så meckigt. Genomgångar från Elfa. Funkar kanon!!! Kan lägga ut bilder om nån är intresserad.

    Ja, lägg ut bilder för fanken! Alltid kul att se andras lösningar på det man själv klurat på. Min cäm sysselsatte mej i flera veckor. Roligt projekt! 🙂

  • drakglenn

    Medlem
    29 januari, 2007 vid 08:13

    @Lars_K 362316 wrote:

    Hjälmcäm bör kombineras med filmning från stranden, så man kan växla kameror i filmen.

    Skriver jag under på vilken dag som helst…

    Ett problem som kan uppstå med Mini DV på band är att man får myrornas krig när man landar hårt, ett problem jag inte sett på min “disk-inspelare”,
    men håller med om att rå DV är roligere än mpeg:tongue:

    //Glenn

  • lars_k

    Medlem
    29 januari, 2007 vid 08:29

    @Drakglenn 362413 wrote:

    Ett problem som kan uppstå med Mini DV på band är att man får myrornas krig när man landar hårt, ett problem jag inte sett på min “disk-inspelare”

    Detta har jag också sett. Läshuvud etc är fjädrande upphängt och “missar” antagligen bandet vid kraftiga stötar. Om DV-kameran tar stryk av detta i längden återstår att se… 😛
    Recorderns brist på rörliga delar är ju ett stort plus i detta avseende.
    Vilken disk-inspelare har du, Glenn?

  • drakglenn

    Medlem
    29 januari, 2007 vid 09:28

    @Lars_K 362415 wrote:

    Detta har jag också sett. Läshuvud etc är fjädrande upphängt och “missar” antagligen bandet vid kraftiga stötar. Om DV-kameran tar stryk av detta i längden återstår att se… 😛
    Recorderns brist på rörliga delar är ju ett stort plus i detta avseende.
    Vilken disk-inspelare har du, Glenn?

    Som du vet har jag nästan samma prylar som du (Headcam & sonybandare),
    men i ett försök till att bli av med ryggsäcken inhandlades en portabel mediaspelare (Mp3-Video inspelare), tanken är att ha den innanför dräkten….
    Om det funkar får vi se, fick kommentaren att jag hade snygga fyrkantiga bröst:wink:

    http://www.mustek.de/eng_/html/produkte/pvrh140.htm

    (EDIT: svar till The Champ, har bestämt för mig att filena sparas som avi, 40 GB räcker lååååååååångt)

    //Glenn

  • lars_k

    Medlem
    29 januari, 2007 vid 09:43

    Aha. Liten och nätt. Skulle du kanske kunna montera på hjälmen och slippa ryggsäcken…och det fyrkantiga bröstet. 🙂

  • the-champ

    Medlem
    29 januari, 2007 vid 15:03

    @Lars_K 362420 wrote:

    Aha. Liten och nätt. Skulle du kanske kunna montera på hjälmen och slippa ryggsäcken…och det fyrkantiga bröstet. 🙂

    den verka rätt smutt ,går det att få avi som filformat i den elelr är det Mpeg som gäller.Jag har nämligen en Helmetkamera och en Sony grdv kamera men det är rätt klumpigt att handha på mc med rygga och så .Har redan vurpat en gång och då pajade kameran…..

  • danneman

    Medlem
    31 januari, 2007 vid 05:28
  • the-champ

    Medlem
    1 februari, 2007 vid 12:11

    @Drakglenn 362418 wrote:

    Som du vet har jag nästan samma prylar som du (Headcam & sonybandare),
    men i ett försök till att bli av med ryggsäcken inhandlades en portabel mediaspelare (Mp3-Video inspelare), tanken är att ha den innanför dräkten….
    Om det funkar får vi se, fick kommentaren att jag hade snygga fyrkantiga bröst:wink:

    http://www.mustek.de/eng_/html/produkte/pvrh140.htm

    (EDIT: svar till The Champ, har bestämt för mig att filena sparas som avi, 40 GB räcker lååååååååångt)

    //Glenn

    Så om jag har en Headkamera med batteripack så behöver jag inte ha en videokamera emellan utan kan spela direkt till denna,om jag fattat rätt.
    Vore toppen att slippa kameran i ryggan på hojen och även att det blir mindre för den som surfar att släpa på…

  • the-champ

    Medlem
    1 februari, 2007 vid 15:31

    http://www.helmetcamera.com/acart/agora.cgi?cart_id=5356195.9680*o88Jl2&xm=on&ppinc=Mini_Recording_Devices&product=Mini_Recording_Devices

    Alternativ till helmetcameran ,finns vattentät box,mm mm tillbehör.
    Jag har handlat därifrån tidigare och hade inga problem då.
    Men du kan använda max 2 gig minne i spelaren .

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Headcam tillfälle ??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.