Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Helix Naish levererar

  • simoneburgess

    Medlem
    25 augusti, 2007 vid 17:55

    Bra, koncis recension. Ingenting åt slumpen, alltid full kontroll.

  • stellan

    Medlem
    25 augusti, 2007 vid 18:14

    En recensiion med hjärtat

  • skotten

    Medlem
    25 augusti, 2007 vid 18:17

    I am getting tired of this helix hype… its just a kite, same as any other with a bit better capacity to water launch, it is regretably not the dream that they all told us it would be.

    The kite does not twist in the middle like they say it does, the strut to strut panels are on every kite and wow why didnt they mention that it was a kite with no lines so that you didnt get it all tangled in the weed when you crashed it?

    Goddammit, give it a break

  • simoneburgess

    Medlem
    25 augusti, 2007 vid 18:32

    Men skotten, du har ju *fortfarande* inte testat den, eller? Behöver inte hacka på den riktigt än… För du står väl över att klanka ner på andra märken för att framhäva ditt eget? Det har hedrat dig at du inte fallit hårt för den svagheten.

  • skanepaul

    Medlem
    25 augusti, 2007 vid 18:56

    @skotten 408583 wrote:

    I am getting tired of this helix hype… its just a kite, same as any other with a bit better capacity to water launch, it is regretably not the dream that they all told us it would be.

    The kite does not twist in the middle like they say it does, the strut to strut panels are on every kite and wow why didnt they mention that it was a kite with no lines so that you didnt get it all tangled in the weed when you crashed it?

    Goddammit, give it a break

    hahahahahahaha!! du ska nog inte snacka så mycket om hype!! 🙂

  • arild

    Medlem
    25 augusti, 2007 vid 19:58

    Jag körde Helixen 7kvm i kurs idag med en 67 årig man utan biceps på höger armen och det var kul att se hur stabilt kiten flög för att vara en så liten kite.
    min elev körde första delen av kursen på en boxer 07 Då var rörelserna ganska ryckiga, han tyckte det var en mycket mer lätt hanterlig direkt känsla i helixen.
    Så jag tycker att flyg egenskaperna på zigma kitsen är en utveckling i rätt riktning.

  • skotten

    Medlem
    25 augusti, 2007 vid 20:18

    yeah you are right, I should try it out before I say anything… as for the HYPE, it aint really something I am into, so Paul can chill hehehe.

    But seriously, If you read my comments on the last thread regarding the helix, I did mention that the BEST, NORTH, and EH are all great cotenders, and for the money I think that there are cheaper kites out there that perform just as well, but they dont have this whole hype thing surrounding them.

    @SimonEBurgess 408589 wrote:

    Men skotten, du har ju *fortfarande* inte testat den, eller? Behöver inte hacka på den riktigt än… För du står väl över att klanka ner på andra märken för att framhäva ditt eget? Det har hedrat dig at du inte fallit hårt för den svagheten.

  • kitefredrik

    Medlem
    25 augusti, 2007 vid 20:35

    Hade nöjet att köra 12:an idag i inte alltför mkt vind (för mina 85kg) men måste säga att den är helt klart ett steg framåt i kite-utvecklingen!
    Bow-fördelar men lite känsla av C-kite när man vill ha drag å tryck i kiten, grymt lättkörd, lättsvängd, stabil, skön känsla, lätt att hitta lagom drag i byarna & “lätt” (nåja) att kite-loopa.

    Hoppas på lite mer vind imorrn! 🙂

    Ses på vattnet!

  • jonaish

    Medlem
    25 augusti, 2007 vid 20:47

    Varför vill man ha en kajt som ser ut som ett mjölkpaket?

    Här har vi nya lättmjölk och mellanfil från Arla…

  • jonaish

    Medlem
    25 augusti, 2007 vid 20:50

    Varför vill man ha en kajt som ser ut som ett mjölkpaket?

    Här har vi nya lättmjölk från Arla…

  • sourra

    Medlem
    26 augusti, 2007 vid 01:57

    @Arild 408611 wrote:

    Jag körde Helixen 7kvm i kurs idag med en 67 årig man utan biceps på höger armen och det var kul att se hur stabilt kiten flög för att vara en så liten kite.
    min elev körde första delen av kursen på en boxer 07 Då var rörelserna ganska ryckiga, han tyckte det var en mycket mer lätt hanterlig direkt känsla i helixen.
    Så jag tycker att flyg egenskaperna på zigma kitsen är en utveckling i rätt riktning.

    Så mästertysken i stövlarna kom igång till slut? Låter fan lovande. Kan han så kan alla.

    Jag har sett och hört så mycket men idag blev jag helt uppslukad av vindarna så jag glömde bort att nita Jezaja och norpa hans Helix-nia. Nästa gång Paradis-Oskar…

  • sourra

    Medlem
    26 september, 2007 vid 20:18

    @skotten 408583 wrote:

    I am getting tired of this helix hype… its just a kite, same as any other with a bit better capacity to water launch, it is regretably not the dream that they all told us it would be.

    The kite does not twist in the middle like they say it does, the strut to strut panels are on every kite and wow why didnt they mention that it was a kite with no lines so that you didnt get it all tangled in the weed when you crashed it?

    Goddammit, give it a break

    Skotten, om du fortfarande inte har testat Helixen tycker jag du ska ta en titt på den här länken. Det känns som om de har gjort sakliga recensioner som belyser såväl upplevda för- som nackdelar.

  • pewe

    Medlem
    27 september, 2007 vid 07:18

    Ta inte med dessa kites till skåne för då kommer fågelskådarna dö av skräck och inte minst fåglarna…

  • christian12345

    Medlem
    27 september, 2007 vid 10:37
    jonaish;408637 wrote:
    Här har vi nya lättmjölk från Arla…

    Hehe!
    Men jag ser bara en standardmjölkshelix och en mellanmjölkshelix! Å andra sidan utgår jag från Arla-paketen… Kanske har gamle Robby gjort lite industrispionage hos Skånemejerier?

  • skotten

    Medlem
    27 september, 2007 vid 13:07

    @sourra 418199 wrote:

    Skotten, om du fortfarande inte har testat Helixen tycker jag du ska ta en titt på den här länken. Det känns som om de har gjort sakliga recensioner som belyser såväl upplevda för- som nackdelar.

    the first thing I read there was this,

    “Times tested: No Comment”

    So his words should be just as valid as mine?… I have however tested the helix pump and posted a review here;

    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=52530&highlight=skotten

    this whole naish helix thing is like people saying that the Zonda is faster than the xj220… its just not…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Helix Naish levererar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.