Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Helsingborg fredag!

  • Helsingborg fredag!

    Publicerad av farbrorfraz på 6 september, 2007 vid 19:09

    Halloj. Är det nåt att satsa på imorn runt helsingborg? vilka vindriktningar är det som gäller för fortuna resp. Råå hamn? hur hittar man till råå hamn?

    Hur funkar mätarna på kiteaddicts? är dom att lita på eller ska man modifiera siffrorna?

    Tacksam för svar! har precis fått hem nya grejor å det kliar som faan i fingrarna!

    marcel_101 svarade 16 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • vogon-jeltz

    Medlem
    6 september, 2007 vid 19:43

    Råå hamn funkar inte så bra i NV. då funkar fortuna mkt bättre eller kanske Vikingstrand.
    Vi va där och testa idag lite dålig vind men annars helt ok dock är där inte så långrunt och lite stenig samt snäckig strand

  • topy

    Medlem
    6 september, 2007 vid 19:51

    @FarbrorFräz 412261 wrote:

    Halloj. Är det nåt att satsa på imorn runt helsingborg? vilka vindriktningar är det som gäller för fortuna resp. Råå hamn? hur hittar man till råå hamn?

    Hur funkar mätarna på kiteaddicts? är dom att lita på eller ska man modifiera siffrorna?

    Tacksam för svar! har precis fått hem nya grejor å det kliar som faan i fingrarna!

    Har för mig att nordväst fungerar i råå, blir det mer nord kan det bli värre dock.

  • marcel_101

    Medlem
    6 september, 2007 vid 19:52

    @Vogon Jeltz 412280 wrote:

    Råå hamn funkar inte så bra i NV. då funkar fortuna mkt bättre eller kanske Vikingstrand.
    Vi va där och testa idag lite dålig vind men annars helt ok dock är där inte så långrunt och lite stenig samt snäckig strand

    heheh där va helt ok dock är där inte så långrunt lite stengt samt snäckig strand
    hehehehe hör du hur du låter människa

    vikingstrand suger åsne pick =)))

  • farbrorfraz

    Medlem
    6 september, 2007 vid 20:26

    Vilka riktningar funkar inte i råå resp. fortuna? var ligger viking strand? är det efter gröningen, windsurfkontainern med naishflagga? isf är det ju en väg typ 2 meter därifrån… :/

    vet nån hur vindarna ska bli imorn?

  • hbgkitare

    Medlem
    7 september, 2007 vid 06:58

    Viking strand är OK! 2 m till vägen är det inte, lägg till 100 m!
    Viking strand ligger som du tror just vid containern med Naishflaggan.
    Perfekt gräsyta att rigga på och stället funkar bra på N – NV.
    Fortuna och Kitebeach i Rydebäck är väl bättre då det är långgrunt och funkar när det blåser NV – SV!
    Råå funkar från NV – S antar jag!

    Vad är det för nya grejer du fått hem nu då?

  • farbrorfraz

    Medlem
    7 september, 2007 vid 08:10

    ok. det låter ju positivt. det verkar vara nv nu, så antingen viking strand eller fortuna…

    jag har fått hem en OR rise 14 =)

    är det några som ska ut idag?

  • hbgkitare

    Medlem
    7 september, 2007 vid 08:15

    Tror inte på så mycket vind idag men löradgen ser bra ut med Väst 9 ms!
    Skall nog själv köra i JP eller Habo imorgon!

  • marcel_101

    Medlem
    7 september, 2007 vid 08:31

    @Hbgkitare 412348 wrote:

    Viking strand är OK! 2 m till vägen är det inte, lägg till 100 m!
    Viking strand ligger som du tror just vid containern med Naishflaggan.
    Perfekt gräsyta att rigga på och stället funkar bra på N – NV.
    Fortuna och Kitebeach i Rydebäck är väl bättre då det är långgrunt och funkar när det blåser NV – SV!
    Råå funkar från NV – S antar jag!

    Vad är det för nya grejer du fått hem nu då?

    ok ok jag ger mig då ska ge vikingstrand en chans =)))) men vi kan lika gärna dra en repa på fria bad ligger närmre staden hehe =)))……………….o vad säger du marcus ska du med eller jag o larssa har börjat snacka lite om det nu ?

  • farbrorfraz

    Medlem
    7 september, 2007 vid 08:48

    ah. jag är upptagen hela helgen, det är nollning av nya studenter på campus… är fadder, så måste se till att dom dricker ordentligt med öl =) får se med vädret, kanske sticker iväg och provriggar grejorna…. är det fortuna som är att föredra om man vill ha mycket plats?

  • larssa

    Medlem
    7 september, 2007 vid 08:56

    Hade gärna stuckit ut (sugen somfan) men för dåligt med vind. Skall du ut själv så dra ner till Fortuna där brukar det alltid vara någon om det e vind. Du får nog dock lite mer vind på Vikingstrand.

  • farbrorfraz

    Medlem
    7 september, 2007 vid 09:04

    det jag tänkt är att kolla på dom nya prylarna… riggning, bom osv. har inte haft sle förut så måste vänja mig.. =) problemet jag ser med viking då är just platsen… om man ska till foruna, då kör man ner mot stranden och sen så långt åt vänster man kan komma va?

  • hbgkitare

    Medlem
    7 september, 2007 vid 09:37

    Japp, det är korrekt!
    Där ligger Fortuna Surf Club.

  • farbrorfraz

    Medlem
    7 september, 2007 vid 09:49

    och det är detsamma som sveriges enda kitebeach?

  • hbgkitare

    Medlem
    7 september, 2007 vid 11:16

    Nej det är det inte!
    Skall du till Kitebeach som ligger nedanför Rydebäcks golfbana kör du samma väg ner som till Fortuna fast tar höger i mitten på vägen nånstans (där bussen går), kör tills vägen svänger höger och sväng in till vänster i villaområdet, fälj vägen tills den tar slut vid en parkering. Gå cykelvägen ner mot havet, över en gångbro och så ser du skyltarna där Kitebeach ligger!

    Karta visar var du skall köra på bild 1, bild 2 så har du kommit rätt!
    Bild 3 visar hur det ser ut i Fortuna sett från vattnet!

  • marcel_101

    Medlem
    7 september, 2007 vid 13:02

    hmm inbillar jag mig eller har det inte börjat blåsa lite

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Helsingborg fredag!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.