Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing heltackande handske

  • heltackande handske

    Publicerad av anonym-anvandare på 20 januari, 2003 vid 10:53

    man blir ju sugen nu nar man ser videon pa grabbarna som var ute den 18e. men handskar fattas…

    Hur ar det med den heltackande NP handsken S.P. har?

    Solas handske som de har ar den battre eller samre? nagon som har provat? ar det en finger vante?

    Kramp ar det som folk klagar pa, men det ar ju inga langre sessioner man har sa har ars anda…

    eller ar det oppen handkse med diskhandske som galler?

    skulle vara tacksam om nagon som har provat hor av sig.

    m_c svarade 21 år, 4 månader sedan 8 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • jeppe

    Medlem
    20 januari, 2003 vid 11:36

    Köpte nya handskar i höstas.

    Det jag lärt mig är att fingerhandskar kan man glömma. Kramp får jag i vilket fall på en repa med fingerhandskar. Fingrarna är under konstant spänning bara för att ha rätt form runt bommen, därav att krampen kommer så fort?

    Varför finns det inga fingerhandskar som är förböjda?

    Det skall vara tumvantar med öppen handflata, för att slippa krampen. Kolla in NPs.
    Nu antar jag att det blir lite väl kallt att i dessa dagar köra med öppen handflata. Alternativet vore att köra med tumvantar som har stängd handflata, men risken att råka ut för kramp är större.

  • skarabe

    Medlem
    20 januari, 2003 vid 12:01

    Jag hr inte provat den själv, men SP ska en tumvante som är täckt i handflatan (Neil Pryde tror jag). Den är väldigt tunn i handflatan och det är väl mest ett skydd för att inte vattnet ska spolas in. Har hört mycket gott om den och kommer att köpa ett par inom kort..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 januari, 2003 vid 12:31

    Det spelar ingen roll om den ytan som är mitt i handen är tunn krampen infinner sig lik förbannat, jag är ju begåvad med ska ödleskinn från födseln så jag kör med np’s öppna handflata och fryser endast smått när jag ramlar i (ja när det nu händer wink.gif) men annars tycker jag det är lungt!
    Jag har provat både fingervante och tumvante m tunnt lager mitt i handen och båda ger KRAMP.
    Så bara köra enligt mottot det som inte dödar det härdar! tongue.gif

  • endy

    Medlem
    20 januari, 2003 vid 12:34

    Jag skrev, ej inloggad…

  • tubert

    Medlem
    20 januari, 2003 vid 17:17

    En kompis till mig har ett par Salomon-handskar. De är till för slalom och liknande, men jag tror att de även kan funka till surf. Det är liksom en tunn neoprenhandkse inuti en “vanlig” fingerhandske.
    Lite svårt att förklara men kolla nästa gång du är inne på en sportbutik.

  • storm

    Medlem
    21 januari, 2003 vid 08:32

    Jag var också ute i lördags.
    jag använder mig av fodrade fiskarhandskar med mudd.
    100% vattentäta. hur varmt som helst och knappt ngn kramp.
    dessutom har jag lärt mig att om man kör fem sex gånger med riktiga handskar så försvinner krampen.
    jag har kört med alla möjliga handskar innan. näst bäst tycker jag tumvantar med öppen handflata är, men det gör så förbaskat ont i händerna när man kommer in i värmen efteråt.
    Nej dessa handskar var helt underbara kändes inte ens att händerna var i vattnet.

  • adde

    Medlem
    21 januari, 2003 vid 08:45

    Var handlar man dessa ädla tingestar?

    /adde

  • storm

    Medlem
    21 januari, 2003 vid 09:27

    jag köpte mina på en jolletillbehörs affär (båths i fiskebäck).
    rätt så dyra.
    men jag tycker att det var värt det. För händerna är ju trots allt det som utan tvekan är värst på vintern.

  • m_c

    Medlem
    21 januari, 2003 vid 12:24

    Har precis fått vantar från USA. Det är paddlingsvantar som säljs av NSR. De är ordentligt förböjda och greppet verkar mycket bra. Se http://www.nrscatalog.com/product.asp?pfid=2447.
    Tyvärr blev det dyrt med frakt, moms och tull – ca. 550 spänn och jag har inte haft tillfälle att testa ännu.

    DaKine har också en vante som verkar bra men vet ingen som tar in den. Se http://www.dakine.com/frontend/catalog.asp?session=8606332817382&se=4&ca=8&sca=Gloves&i=4400-600-22

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing heltackande handske

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.