• Publicerad av Borttagen användare på 4 september, 2013 vid 18:49

    Hej.
    Nu har jag fått tummarna ur och ska inhandla en hjälm att ha när jag kitesurfar. Funderat lite på ProTec ace wake, men är öppen för alla förslag och rekommendationer jag kan få från er.

    Anledningen att jag ej köpt hjälm än är att jag verkar vara mitt emellan small och medium i huvudsize. Bor i småland och har vägarna över till Öland när det är helg och vind.

    Är det någon i trakten runt Öland som har en hjälm jag kan prova? Storlek small-medium gissar jag.

    // Mackan.

    cobainwindsurfer svarade 10 år, 8 månader sedan 8 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • andersr

    Medlem
    4 september, 2013 vid 19:59

    Japp jag har hjälmar som du kan få prova. Hör av dig när du är på Öland.

  • johan_rydstrom

    Medlem
    5 september, 2013 vid 17:04

    Jag kör med POC Receptor+ och får då EN hjälm för kite/wake, cykel, skejt och skidåkning. Rekommenderas!

  • planing

    Medlem
    5 september, 2013 vid 17:22

    Jag kör med min gamla Jofa hockeyhjälm. Av någon anledning köpte jag en annan hjälm först innan jag kom att tänka på att jag hade Jofa-hjälmen. Jofa-hjälmen är lättare och sitter kvar bättre på huvudet. Pro-tec hjälmen måste jag ibland putta upp eftersom den tiltar framåt över pannan. Jag kan inte se någon fördel med Pro-tec hjälmen.

    Här är mina hjälmar. Den grå säljer jag för en hundring, men jag bor i Gbg. Och det är väl osannolikt att jag får den såld efter denna dåliga reklam. 🙂

    Kan tillägga att Jofahjälmen väger 380 gram.

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    6 september, 2013 vid 13:20

    Hej, jo en jofa hjälm kan ju gå. Dock kan jag ibland vara lite fåfäng och ser jag väldigt muppig ut så blir hjälmen nog kvar på land 😉 Tyngd gör ju inget, får ju bara större nackmuskler istället 🙂

    Några fler förslag på hjälmar gott folk?

  • planing

    Medlem
    6 september, 2013 vid 16:11

    Funktion är vackert.

    Jaja, köp en sämre hjälm då! 🙂

  • mericsson

    Medlem
    7 september, 2013 vid 15:33

    Jag kör Protec Ace Wake. Riktigt bra, även med avtagbara öronskydd. Spräckte trumhinnan en gång på vattnet så uppskattar de skydden.

  • skanepaul

    Medlem
    9 september, 2013 vid 18:42

    Ska man tvunget ha hjälm så köp för fan en snygg!

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    10 september, 2013 vid 16:05

    Jo, det är det som är planen Paul 🙂

  • ursuspolaris

    Medlem
    11 september, 2013 vid 14:27

    Jag har en Mystic. Sitter som en smäck 🙂

  • cobainwindsurfer

    Medlem
    12 september, 2013 vid 22:35

    Köpte en Bern Macon H2O i mattsvart., se länk 2. Använder den för vindsurfing, men den fungerar säkert lika bra för kite. Har ingen certifiering enligt vad som stod i produktbladet när jag köpte, så den garanterar inte 100% skydd (vilken hjälm gör det ändå), men ändå ett bra skydd. Sitter bra, har öronlappar o ventilationshål längst upp, ser sjysst ut o torkar snabbt eftersom materialet inne i hjälmen inte suger åt sig vatten.
    Har också sett att den finns med skärm fram xå.

    Annars finns det säkert bättre. Kolla lite recensioner här: http://www.surfspot.se/vatdrakter/hjalmar.html
    Eller ta ett kik här: http://www.surfers.se/sv/ovrigt/hjalmar/vatten/

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.