• Publicerad av henrik78 på 17 november, 2013 vid 15:57

    Surfare, letar hjälm för vattenbruk men behöver tips.
    Har tittat på POC Receptor+ vilken skall fungera både på vatten och snö vilket skulle vara smutt. Men hjälmen verkar ganska tjock och borde kunna ge bra med vattenmotstånd vilket förefaller i bästa fall obekvämt och i sämsta farligt.

    Vilka hjälmar har ni och hur känns dom?

    gnutten svarade 10 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • nolcap

    Medlem
    17 november, 2013 vid 16:22

    Jag gillar hjälmm och har aldrig köpt att det skulle kunna vara farligt. Mitt bästa tips är att testa i butik. Passformen är viktig och den ska sitta som gjuten? Jag har en Liquid Force på sommaren som jag är helnöjd med och en lite större North för vinterbruk, så man får plats med huva. För snowboard har jag en Poc med bättre isolering och öronskydd, men funkar inte så bra i vatten eftersom den torkar så långsamt.
    /CC

  • gnutten

    Medlem
    18 november, 2013 vid 07:52

    Har en POC Receptor som jag är nöjd med. Stoppat huvudet i botten ett par gånger, hjälmen gör sitt jobb bra 🙂 Kan inte säga att jag upplevt så stort vattenmotstånd.

    Smidigt med utbytbara pads. Man kan anpass storlek efter om man har luva eller är barhuvad. Sitter bra på mitt huvud. Vattenpadsen torkar snabbt.

    Tyvärr har jag ännu inte fått möjligheten att testa den på snö. Kanske i vinter 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.