Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing HJÄLP med utrustningsval!

  • HJÄLP med utrustningsval!

    Publicerad av henric på 3 januari, 2011 vid 08:45

    Hej!

    Jag har tidigare kört med SS Rev 7:a och 11:a och varit nöjd med det. Förra året gick jag över och testade Ozone Catalyst 6:a och 10:a.
    Jag upplever Catalysten som lite långsammare än mina Rev och sämre drag. Inte bara pga. storleken.
    Jag har planer på att testa nytt denna säsongen igen och behöver nu tips på märke, modell och storlek.

    Väger runt 65kg och är nog en medelåkare.

    Tack på förhand

    alohasurfer svarade 13 år, 4 månader sedan 12 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • yeeah

    Medlem
    3 januari, 2011 vid 09:30

    Henric du kan prova mina fuel (2010) i JP till våren om du vill, tror inte det är ngn större skillnad mot 2011. Annars skulle jag prova Vari condor om jag var du…
    /Jakob

  • tobbekite

    Medlem
    3 januari, 2011 vid 10:46

    jag gick från Rev till RPM förra säsongen, mycket nöjd. det går att justera bomtrycket och hur djupt i vindfönstret kiten ska sitta.

    allt är ju individuellt, så prova så mycket du kan innan du bestämmer dig. hojta till när säsongen drar igång så kan du få prova mina RPM, eller kolla med Anders@lasurf så kan du säkert få tillgång till 2011:orna som ska komma under våren.

  • tobbekite

    Medlem
    3 januari, 2011 vid 10:55

    angående storlek på RPM så tror jag du skulle komma jävligt långt med enbart en 10:a. ska du ha 2-kites quiver så tror jag på någon av kombinationerna 12-8, 10-8, 10-6 till dig, beroende på vad du gillar för vindar. själv kör jag RPM 14 + 10 tillsammans med Rev 7 för de blåsigare dagarna.

  • larssa

    Medlem
    3 januari, 2011 vid 10:56

    Jag har kört med RPM 8 0 12 o tycker det är en bra combo. Är mer inne på vågor i år så det blir RPM 12 & Rally 8 & 6. Är du intresserad har jag en RPM 8:a till salu som du får testa om du vill.

  • tobbelindholm

    Medlem
    3 januari, 2011 vid 16:52

    ja kan ju bara säga att RRD obsession är de kites jag tycker bäst om! snabba och stabila!

  • milkman

    Medlem
    3 januari, 2011 vid 20:02

    Om du var nöjd med kvalitén hos Ozone men vill ha mer tryck och roligare loopar/svängar så borde du testa modellen C4 som är tänkt att leverera just det. Inga block, full C-shape och full depower. Inte lika nybörjarvänlig och vissa tappar lite i vågorna jämfört med Catalyst men annars är den bättre på alla sätt tycker jag.

    Vi kommer ner i vår om du vill dema.

  • pjoter

    Medlem
    4 januari, 2011 vid 06:48

    Bäst är väl att vänta tills våren om du inte ska utomlands. dels har inte alla märken fått hem sina -11 och sen är det inte så gött väder att testa nu. Lär väl bli en demodag i habo iår igen där det kommer finnas mängder med kites att testa.

  • maackaan

    Medlem
    4 januari, 2011 vid 12:05

    Naish torch! Riktigt fina drakar där du har full kontroll.

  • lasurf

    Medlem
    4 januari, 2011 vid 16:55
    Henric;643444 wrote:
    Hej!

    Jag har tidigare kört med SS Rev 7:a och 11:a och varit nöjd med det. Förra året gick jag över och testade Ozone Catalyst 6:a och 10:a.
    Jag upplever Catalysten som lite långsammare än mina Rev och sämre drag. Inte bara pga. storleken.
    Jag har planer på att testa nytt denna säsongen igen och behöver nu tips på märke, modell och storlek.

    Väger runt 65kg och är nog en medelåkare.

    Tack på förhand

    Hej Henric
    Eftersom du gilla rev starkt tycker jag du ska välja Rally
    snabbare med bättre botten drag
    riktigt nice form med splitstrut
    mvh Anders

  • skotten

    Medlem
    4 januari, 2011 vid 18:22

    I aint tried the rally so I cant say anything, but the RPM is really awesome.

    You have been around long enough to know that you will be paying much less cash for a SS than other brands out there, and to be honest, it doesnt feel like you get more for your money. So stick with SS and maybe wait for some decent snow and get down for a snowkite session and try them out? : )

  • tobas

    Medlem
    5 januari, 2011 vid 13:50

    Och jag säger BEST Nemesis gör jag 😉

  • alohasurfer

    Medlem
    5 januari, 2011 vid 19:00

    Vill du ha en Naish Torch som Maackaan föreslår, och jag kan självklart bara hålla med honom, så har jag en komplett från 2010 i finfint skick till salu!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing HJÄLP med utrustningsval!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.