Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälpp! paket värdering

  • Hjälpp! paket värdering

    Publicerad av haunch på 29 april, 2007 vid 12:06

    Funderar på att köpa ett komplett paket…
    windsurfing är en relativt ny hobby för mig…

    vad tror ni om följande paket? Kanske är
    seglet lite väl stort till en så liten bräda?
    Är det någon som har en priside på följande:

    bräda:
    bic 125 liters bräda komplett med
    stroppar o fena.

    Rigg:
    teckno logic, framtagen av bic och neilpride, 8,8 kvd
    4,90 mast, 55% karbon.

    Grejerna är obetydligt använd,som nytt,

    Knatte svarade 17 år sedan 4 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • ola_p

    Medlem
    29 april, 2007 vid 12:50

    Seglet är inte för stort för brädan, däremot är det för stort för att vara lämpligt att ha som förstasegel.

  • spray

    Medlem
    29 april, 2007 vid 22:27

    500kr, särskillt eftersom seglet är aldeless för litet!!!

  • Knatte

    Gäst
    30 april, 2007 vid 06:55

    @Haunch 380079 wrote:

    Funderar på att köpa ett komplett paket…
    windsurfing är en relativt ny hobby för mig…

    vad tror ni om följande paket? Kanske är
    seglet lite väl stort till en så liten bräda?
    Är det någon som har en priside på följande:

    bräda:
    bic 125 liters bräda komplett med
    stroppar o fena.

    Rigg:
    teckno logic, framtagen av bic och neilpride, 8,8 kvd
    4,90 mast, 55% karbon.

    Grejerna är obetydligt använd,som nytt,

    Vilken årsmodell pratar vi om? Vilken Bic är de,t Techno logic ?? Kan du inte slänga upp hela annonser här??
    Förutom att seglet antagligen är för stort för din kunskap, så bör det ligga omkring 5-6000 kr. Med reservation på årsmodellerna och vilken bräda det är. Är det en tidig (-99-00) Bic Techno så går priset ner. Är det en nyare Bic eller någon annan än Techno så kan priset gå uppåt:smile:

  • hellgren

    Medlem
    30 april, 2007 vid 07:11

    @Spray 380195 wrote:

    500kr, särskillt eftersom seglet är aldeless för litet!!!

    För litet? För en 125 liter bräda? Kanske om han ska segla när någon står på stranden med en bordsfläkt. I dom flesta andra fall skulle jag nog säga att det är en aning stort att ta sig an om man inte provat eller väger allt för mycket. Själv väger jag nästan 90 kg och har 5.8 som största, på en 117 liters bräda.

  • Knatte

    Gäst
    30 april, 2007 vid 07:31

    @hellgren 380232 wrote:

    För litet? För en 125 liter bräda? Kanske om han ska segla när någon står på stranden med en bordsfläkt. I dom flesta andra fall skulle jag nog säga att det är en aning stort att ta sig an om man inte provat eller väger allt för mycket. Själv väger jag nästan 90 kg och har 5.8 som största, på en 117 liters bräda.

    Tror det var ett försökt till skämt, som föll ganska platt i vattnet från Sprays sida 🙂 :smirk:

  • hellgren

    Medlem
    30 april, 2007 vid 07:33

    Ahh, man kanske ska akta sig för att svara på inlägg vid det här tiden på dygnet. Humor nebulosan har inte vaknat än.. Sojjy

  • haunch

    Medlem
    1 maj, 2007 vid 15:06

    Tack så mycket för alla svar…
    Detta paket fanns inte på ngn annons, utan info är ett extrakt ur mitt samtal med säljaren, brädan är en bic techno 273 cts 125L från 2001.
    Tack så mycket.. det är lätt att bli lurad eller köpa fel när man inte har så bra koll.

    Har provseglat en formulabräda med 11-12kvm segel och det gick ganska bra. fast formula seglena kanske är utformade på annorlunda sätt??

  • ola_p

    Medlem
    1 maj, 2007 vid 16:18

    Om formulagrejerna funkade bra för dig så borde du kunna hantera den där riggen också, formulasegel är rätt meckiga med cambers å grejer…

  • Knatte

    Gäst
    1 maj, 2007 vid 20:22

    @Haunch 380422 wrote:

    Tack så mycket för alla svar…
    Detta paket fanns inte på ngn annons, utan info är ett extrakt ur mitt samtal med säljaren, brädan är en bic techno 273 cts 125L från 2001.
    Tack så mycket.. det är lätt att bli lurad eller köpa fel när man inte har så bra koll.

    Har provseglat en formulabräda med 11-12kvm segel och det gick ganska bra. fast formula seglena kanske är utformade på annorlunda sätt??

    Vad har säljaren sagt för pris ?? Men om det är en 2001 så kanske du kan plussa uppåt från 5000 kr. Men det beror ju på skicket på grejerna också.
    Men ett 8.8 kvm segel är verkligen i överkant på den brädan alltså. Rek max storlek är 8 kvm. Lite till kan man öka, men upp till 8.8 kvm ?? Jag är tveksam alltså:crazy:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälpp! paket värdering

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.