Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Höga hopp i Egons efterdyningar

  • Höga hopp i Egons efterdyningar

    Publicerad av petting_4 på 7 februari, 2015 vid 09:47

    Var ute o drog en repa dagen efter Egon hade hälsat på..
    [video=vimeo;118848861]https://vimeo.com/118848861[/video]

    Petter

    pelle-surf svarade 9 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • zellnet

    Medlem
    15 februari, 2015 vid 21:19

    Ja det var riktiga bamsingar! plus för dom snygga landningarna. Det kändes aldrig aktuellt att loopa?

  • sailortrash

    Medlem
    16 februari, 2015 vid 07:50

    nice, ser typ ut som King of the Air..nästan!

  • petting_4

    Medlem
    16 februari, 2015 vid 12:35

    @zellnet 730940 wrote:

    Ja det var riktiga bamsingar! plus för dom snygga landningarna. Det kändes aldrig aktuellt att loopa?

    Gött! 🙂 om du kollar på bommen ser du att det loopas i stort sätt under alla hopp, vissa tom två ggr. Gjorde några saftiga megaloopar också men de kom inte med på film tyvärr.

  • pelle-surf

    Medlem
    16 februari, 2015 vid 14:15

    Fattar bara inte hur du vågar. Jag gillar inte riktigt att försöka få hög höjd eller trixa med mindre kite i mycket vind. Minsta misstag brukar straffa sig rätt hårt, därför har jag börjat försöka mig på att köra vågor då det är så mycket vind att 7:an kommer fram, det blir skonsammare för kroppen. Men jättekul att se dom som vågar satsa fullt ut 🙂

  • robin

    Medlem
    17 februari, 2015 vid 04:58

    Sjukt imponerande! Vi var fyra vindsurfare i Apel den dagen och det var svårseglat med stora vågor och mycket och byig vind. Låg mest i vattnet…

  • zellnet

    Medlem
    17 februari, 2015 vid 17:58

    @petting_4 730950 wrote:

    Gött! 🙂 om du kollar på bommen ser du att det loopas i stort sätt under alla hopp, vissa tom två ggr. Gjorde några saftiga megaloopar också men de kom inte med på film tyvärr.

    oj respekt med megaloop och synd att det inte kom med! Man anar ju också att du gör tighta loopar på att nedstigningen är ojämn sas. För mig hade det känts fullständigt orimligt att köra megaloop, berätta hur känns det?:-) Du är ju så pass högt så det är ju en del utrymme ner iofs;-)

  • pelle-surf

    Medlem
    19 februari, 2015 vid 02:37

    Tycker du att det är lika lätt och kontrollerat att hoppa/trixa åt båda hållen, höger ben framåt/vänster ben framåt ?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Höga hopp i Egons efterdyningar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.