• frippe75

    Medlem
    9 december, 2008 vid 05:37

    @farmer_nez 520152 wrote:

    Polaren är på Maui med familjen i 2 månader och skickade bla den här bilden…. dåligt med vind, men finna swells.

    Dåligt med vind?? 3 dagar av tre möjliga så här långt 🙂

    Vem är det som är här då?? Polarn…

  • robtheblob

    Medlem
    9 december, 2008 vid 07:26

    Frippe, det verkade som att du tog med dig vinden hit. Tack!

    Vi träffades på Hi-Tech och sedan nere på Kanaha de senaste dagarna så “Polarn” har du träffat. Jag var ute en sväng idag men kunde inte se dig ute på vattnet. Framåt e.m. drog det på hyfsat och en 86l med 5.7 funkade bra.

    Jag åkte upp en sväng till “upper”, men det var mest en massa stök med vågor som kom från olika håll. Väl nere i “lower” så var vågorna som vanligt mycket cleanare.

    Vi ses i Kanaha nästa gång det blåser!

  • davo

    Medlem
    9 december, 2008 vid 08:18

    Sweet!! Är det Lanes eller?
    Ses till helgen!

  • svennebanan

    Medlem
    9 december, 2008 vid 08:52

    Gråmulet och 4 grader plus i en av Stockholms södra närförorter, men bitterhetens och avundsjukans kraftfulla swell bryter iaf fint mot hjärnbarken. Ingen jävla smiley här inte.

  • jesper_b

    Medlem
    9 december, 2008 vid 12:05

    Jag lovar att ta med mig så där perfekt lätt 5.0-guppatrade! Dessutom fortsatta fina svall och sol. Både traden, svallen, solen och jag med familj anländer om ett par dar! /JB

  • p-malmkvist

    Medlem
    9 december, 2008 vid 13:42

    Dessa vågor påminner mig om dream-land på bali i somras, adrenalinruschen man får när första stora vågen är plockad uhhhhrrg. Vill tillbaka nu..:confused2:

  • jeppo_f

    Medlem
    9 december, 2008 vid 16:00

    Shit! Ruskigt fin våg!!!

    /j

  • frippe75

    Medlem
    9 december, 2008 vid 17:37

    @Jesper_B 520205 wrote:

    Jag lovar att ta med mig så där perfekt lätt 5.0-guppatrade! Dessutom fortsatta fina svall och sol. Både traden, svallen, solen och jag med familj anländer om ett par dar! /JB

    Ser ut att bli 5.3 gupp om ett par dagar… Måste säga att jag nu är konverterad…

    DET SKA vara LÄTT och STORT (på kanaha ialla fall) Hookipa spökar fortfarande mentalt.. Får fan ont i magen.. eller fötterna då jag alltid kliver upp på revet..

  • jesper_b

    Medlem
    9 december, 2008 vid 17:40

    Löjla dig inte nu frippe. Allt som kan hända är att du förstör prylarna och skär sönder dig lite. Upp på land kommer du alltid (om strömmen tar dig kan det ju i och för sig ta ett tag).

    Vi sticker ut på yttre Baldwyn/specks nästa storsvall – då får vi fiskarna varma!

    Ses,

    JB

  • mag

    Medlem
    9 december, 2008 vid 19:52

    Fin Lanes-våg!
    Längtar? nej då!
    Om 14 månader är jag där….
    /Magnus

  • robtheblob

    Medlem
    10 december, 2008 vid 08:38

    Bilden på surfaren är tagen från lookouten (vid den stora parkeringen innan man kommer in på den enkelriktade vägen) på Hookipa. Det var en väldigt svag ostlig vind den dagen så det var ingen vindsurfare ute. Här kommer ett par bilder till på samma surfare och våg.

    Bild 1:

    Bild 2:

    Bild 3:

    Bild 4:

    Bild 5:

    Jag vände mig även om åt höger och knäppde dessa två skönheter (ingen surfare med på bilderna):

    Bild 1:

    Bild 2:

    Här kommer även ett par bilder från en något blåsigare dag på Hookipa (tagna från slänten).

    Bild 1:

    Bild 2:

    bild 3:

    Nu ska jag återgå och ladda inför guppandet…

  • koa

    Medlem
    10 december, 2008 vid 08:44

    Snyggt rippande Nayra Alonso.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.