Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hookipa idag

  • Hookipa idag

    Publicerad av ola-h på 5 mars, 2008 vid 10:17

    Några vindpustar och lite lekfulla vågor fick ut en och annan svensk på Hookipa idag.

    Klicka nedan för några bilder som min fru tog (under tiden hon lekte med våra två barn – imponerande simultankapacitet).

    http://www.olah.se/Maui/Maui7-hookipa/

    Klicka i bildens högerkant för nästa bild…

    mbkpeter svarade 16 år, 1 månad sedan 41 Medlemmar · 125 Svar
  • 125 Svar
  • basse

    Medlem
    5 mars, 2008 vid 10:22

    Gööörymt!
    Mest imponerar Jeppes matchning av kortbyxor och sele… på bild 14

    🙂

  • svenne

    Medlem
    5 mars, 2008 vid 10:54

    Era grispattar, sånt här är dåligt för arbetsmoralen!

    //Inte alls avundsjuk, på något sätt. Nejdå.

  • Oregistrerad

    Gäst
    5 mars, 2008 vid 11:04

    Fantastiska bilder, men ni går ju miste om alla tussilagos så jag är inte avundsjuk jag heller! Oooh nej!

  • mexi_

    Medlem
    5 mars, 2008 vid 11:27

    Nice, nice, men ser mycket ut som en reklamkampanj för Hot….:-)

  • imported_borje

    Medlem
    5 mars, 2008 vid 12:57

    Klart det är en reklamkampanj 🙂 Men skit i det, de levererar fina bilder 🙂
    Ser ju fantastiskt skönt ut!

    Magnus, du missade två dagar i Ringenäs i helgen, men du kanske inte grämer dig.. 🙂 Och ta och sola benen oxå, de e ju lika vita som hjälmen din 🙂

    Ha det gött, och kör järnet! Hälsa Karin.

  • teamrider

    Medlem
    5 mars, 2008 vid 18:00

    Goa bilder Ola,

    ser ut som om ni hade bättre tryck än jag hade.
    Lägg gärna upp några på dagboken på windsurf.se

    ses på stranden

    / Paddy

  • tiki

    Medlem
    5 mars, 2008 vid 18:00

    Aptitligt! Det såg vansinnigt lagom ut med den höjden på svall. Mera tack!

  • spray

    Medlem
    5 mars, 2008 vid 18:48

    Härligt!!! Är ni inte rädda för vithajjar 😉

  • ola-h

    Medlem
    5 mars, 2008 vid 19:32

    @Teamrider 449719 wrote:

    Goa bilder Ola,

    ser ut som om ni hade bättre tryck än jag hade.
    Lägg gärna upp några på dagboken på windsurf.se

    ses på stranden

    / Paddy

    Ja, jag såg när du gick ut och det hade lättat ut en del då. Dock var det inte särskilt mycket tryck tidigare på dagen heller. Jag tror knappt jag planade på utvägen mer än någon enstaka gång. Tyvärr hade vi plockat ned kameran när du kom. Kaske blir det mer idag, borde vara större vågor i alla fall.

  • jesper_b

    Medlem
    5 mars, 2008 vid 20:54

    Sjukt kul!!!!!!!!

    Bilderna:
    Stort tack till Gissan som orkade ta bilder, dessutom även på andra än sin egna hjälte… För oss på plats är det ju hur kul som helst utan bilder men för er andra är väl Gissans insats den kanske viktigaste!

    Reklamkampanj:
    Hårt rip i bra förhållanden är väl bästa reklamen men att alla svenskar på bild har hotsegel är nog mest en slump, eller i vart fall inget planerat. Hot har aldrig dominerat på Hookipa där ju de flesta seglare är betalda för att använda visst märke. Hot har ju mer eller mindre som policy att inte betala folk för att använda deras grejor. På de andra spotsen häröver däremot…

    Gårdagen (bilderna):
    Var egentligen en mellandag mellan två svall. För ett par dagar sedan var det betydligt större och det byggde lite under dagen och är förhoppningsvis större idag. Ska ner i eftermiddag efter hemskolning av mina barn (orkade inte med något morgonsurf i morse).

    Säsongen:
    Ovanligt med så pass lite pro-seglare på Hookipa, dels har majoriteten åkt till Kap Verde och dels var det som sagt riktigt litet igår. Plötsligt kunde man ta för sig av de svall som trots allt kom in. I vanliga fall är ju de stora namnen först på allt och det kan vara lite småfrustrerande att köra Hookipa mitt på dagen (tricket då är att köra tidigast och eller senast).

    Det känns som om det är en blåsig vår på G, inte så där tokigt sönderblåst utan just så där perfekt lättvinds-trade som gör vågorna rättvisa – hoppas känslan har rätt!!!

    Färgmatchning:
    Fasen har aldrig tänkt på att mina favoshorts och min hängsele matchar så pass!!!! Nu är väl frågan: Ska jag alltid köra denna kombo eller noggrant undvika den. KOOKIGT eller COOLT???

    Sista kommentar:
    Fasen vad svenska vindsurfare börjar få koll på riktig vågridning. Här kommer hellt helt gäng (och då var ändå Callen N sjuk och feg och fjant gissar jag på Kanaha, paddy – visste inte ens att du var på ön) och kör så det sprätter på världen kändaste spot!!!!!

    Vi håller minst samma klass som “mainstream” vindsurfingturisten här.

    Nu måste jag rätta Toras matte. Ses på stranden.

    /Jesper

  • poopzilla

    Medlem
    5 mars, 2008 vid 22:31

    Najs! Vad körde ni för storlek?
    Landar på lördag kväll och sitter som bäst och funderar på vilka segel jag ska ta med. Ska man ta med 5,7:an, fastän det är aningen stort för brädan, tro.

    Alla dessa beslut…

    Thomas

  • davo

    Medlem
    5 mars, 2008 vid 22:44

    Jag hade inte tagit med nånting…hallå, dolláren står i strax över 6 spänn…!
    Förresten nån som funderar på att dra dit i december?

  • fjant

    Medlem
    6 mars, 2008 vid 05:16

    Shit va najs! Riktigt treviga blder!!!

    Vad gjorde brorsan och jag pa Kanaha?
    Vi maste ju sanka kvaliten pa den svenska ligan lite, sa vi pyser nog ut i morrn och kollar laget, om vinden kommer. Var ju lite klent idag…

    /Fjant

  • ola-h

    Medlem
    6 mars, 2008 vid 05:54

    5.7 kan man ha nytta av då och då på Kanaha, men på Hookipa krånglar stora segel mest till det på vågen. Visserligen blir det lite lättre att ta sig runt med ett större segel, men vad hjälper det om man inte får till det på vågen. Får kör större än 5.3. Själv kör jag ogärna större än 5.0 på Hookipa. Många Kör aldrig större än 4.7. En större bräda hjälper dock rätt mycket när man guppar runt.

  • klang

    Medlem
    6 mars, 2008 vid 06:49

    Bilderna är ju grymt bra plåtade, credit till din hustru Ola. Hoppas hon fortsätter plåta er när ni leker i vattnet 😉

Sida 1 av 9

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hookipa idag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.