• jester

    Medlem
    20 september, 2008 vid 06:00

    Jo, det kan jag.. 🙂

    Är för mycket kite vs v-surf, och denna höll på att urarta (igen)

  • andersbq

    Medlem
    20 september, 2008 vid 06:26

    Ja vindsurfing vs kite-trådar är det mest kontraproduktiva och mest tråkiga som finns. Undrar om det finns ett sparkcykelforum där man jämför sig med barnvagnar eller rullstolar?

  • getwet

    Medlem
    20 september, 2008 vid 06:28

    Nja, urarta tyckte jag nog inte att den gjorde. (finns betydligt bättre exempel på det isåf som fortsatt rulla ändå)

    Personligen tycker jag att diskussionen var bra, Haze och Sourra med sin erfarenhet som kiteare, och Petter med sin kunskap/bildning i teknik försöker reda ut begreppen och dom motsägelser/okunskap som många av oss besitter.
    För mig som inte alls befinner mig på samma planhalva med teknisk utb som Petter, eller inte ens i närheten av Haze och Sourras erfa av kite så är det intressant att försöka förstå, lära sig de olika aspekterna. Onekligen tycker man här olika och det är intressant att läsa deras olika sätt att se på saken.

    Jag själv kitear inte, men har däremot åkt mycket wakeboard, därför intresserad av vad skillnaden mellan en dragbåt och draken är vilket jag inte begriper men vill förstå. I ett sådant resonemang som nu pågår (som du nu stängt) tycker jag iaf att det har varit kul att läsa om Petters tekniska förklaringar (och hoppades på mer) samt kitearnas sätt att se på saken.

    Ditt sätt att stänga tråden påminner lite om att hindra några från att skriva, några som alltid skriver här på konfen med sunt förnuft och bra inlägg, även i den tråden som nu är stängd. Tycker inte alls att tråden ballade ur, lite textkäbbel med glada gubbar efter har väl aldrig skadat.

  • jester

    Medlem
    20 september, 2008 vid 06:47

    Då är vi inte överrens.

  • kinetic

    Medlem
    20 september, 2008 vid 06:53

    Jag tycker att vi gör en samlad aktion o ser till att Jester blir fråntagen sin moderatorsbehörighet:grin: En omröstning vore kanske på sin plats:cool2:

  • jester

    Medlem
    20 september, 2008 vid 07:02

    OK. Jag PM:ar steffo omedelbums.

  • tbsurf

    Medlem
    20 september, 2008 vid 07:22

    @kinetic 501156 wrote:

    Jag tycker att vi gör en samlad aktion o ser till att Jester blir fråntagen sin moderatorsbehörighet:grin: En omröstning vore kanske på sin plats:cool2:

    Nej förhelvete..
    Jester är en kanonmoderator här på vårt speedforum.
    Det är dock uppenbart att det finns ett behov av ytterligare ett forum där speedintresserade ostört kan reda ut begreppen kring ws vs kite.
    Jag har precis som getwet mfl ett stort allmän intresse kring frågorna och vill gärna veta mer.. men med Jester som moderator

  • broderisak

    Medlem
    20 september, 2008 vid 07:36

    Jester skall inte bort!!! Kanon kille som ofta ger goda råd till alla.Så det det finns inte på kartan att han skall bort..!

  • kinetic

    Medlem
    20 september, 2008 vid 07:38

    Haha…Nu var ju inte “allvarlig” i mitt föregående inlägg, men en omröstning “á la Mobba Klangen” vore kul:grin:

  • jester

    Medlem
    20 september, 2008 vid 07:44

    😀 Så.. nu känns det bättre igen.. 🙂

    Men allvarligt talat nu. Jag har varit inne på en hel del forum i mina dagar, och det forum där trådar oftast spinner totalt ur kontroll är detta helt klart. Bra eller anus?

    Just den tråden jag stängde började ju likna sandlådediskussionen; “min pappa är bättre än din pappa”. Problemet är ju att dom bra inläggen drunknar i dom ovidkommande.

  • lbj

    Medlem
    20 september, 2008 vid 07:48
    kinetic;501156 wrote:
    Jag tycker att vi gör en samlad aktion o ser till att Jester blir fråntagen sin moderatorsbehörighet:grin: En omröstning vore kanske på sin plats:cool2:

    Jespers beslut var helt rätt och det är definitivt inget att rösta om.
    Som tbsurf skev finns det nog behov av ytterligare ett forum där begreppen kring ws / kite kan redas ut men inte här. Faktiskt ganska intressant. Jag har sett kitarna i på ett par world cup tävlingar och man blir imponerad av dom.
    Jag föreslår däremot en omröstning att inlägg tas bort då skribenter i sin profil inte står för sitt förnamn respektive efternamn
    Vi skall vara glada och tacksamma för det jobb Jesper lägger ner
    /Lars Bjärkling

  • getwet

    Medlem
    20 september, 2008 vid 08:03

    Hmmmm….märkligt att ni på västkusten inte förstod ironin i Kinetics inlägg. Saknas det någon gen måhända:wink:

    Beslutet som Jester fattade tycker iaf inte jag var korrekt, tråden var definitivt inte på någon sandlådenivå. Snarare tvärtom, den höll betydligt högre nivå än många andra trådar här på konfen, förvisso med en del vassa armbågar emellanåt men det känns bara uppiggande så länge det håller sig på en icke plump nivå.
    Isåfall ska varenda tråd där surfslusken eller Jonaish skriver i stängas omedelbart, för där pratar vi sandlådenivå och extremt plumpa inlägg.

    Over and out

  • jps

    Medlem
    20 september, 2008 vid 08:21

    Det behövs väl inget eget forum för denna fråga. Kan inte Petter, Haze eller någon annan med stort intresse i detta ämne bara starta en ny tråd (tex “Allmän diskussion om kite kontra vindsurf (speed) OBS Högt i tak. Läs ej om du är känslig”

    I denna tråd kan ALLT tas upp bra och dåligt, sansat och osansat, vetenskap och vilda teorier, etc etc etc.

    Om all sådan diskussion sker i den tråden borde den väl inte störa någon och således kan den väl få vara i fred?

    Just my two cents…

  • badjanne

    Medlem
    20 september, 2008 vid 08:24

    @lbj 501167 wrote:

    Jespers beslut var helt rätt och det är definitivt inget att rösta om.
    Som tbsurf skev finns det nog behov av ytterligare ett forum där begreppen kring ws / kite kan redas ut men inte här. Faktiskt ganska intressant. Jag har sett kitarna i på ett par world cup tävlingar och man blir imponerad av dom.
    Jag föreslår däremot en omröstning att inlägg tas bort då skribenter i sin profil inte står för sitt förnamn respektive efternamn
    Vi skall vara glada och tacksamma för det jobb Jesper lägger ner
    /Lars Bjärkling

    För f-n vårda Jesper
    Han ser till att vårt forum håller en seriös nivå.
    Förmodligen är medelåldern oxå betydligt högre på vårt forum än på vissa andra.
    Dock händer det ibland att inläggen inte har någon koppling till rubriken, men då är det ju bara att sluta läsa.

  • p-malmkvist

    Medlem
    20 september, 2008 vid 08:58

    Nää!! tycker det var skönt att stänga tråden.. Har redan genom flera inlägg förklarat hur jag tänker och resonerat kring frågan..
    Och jester ska definitivt vara kvar, inget att orda om där.. Väldigt go själ som gör mycket för oss speeders..

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.