Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing hotsailsmaui.com uppdaterad!

  • jesper-b

    Medlem
    23 april, 2011 vid 08:09
    Vinta_Kestrel;653265 wrote:
    Till Mannos försvar ska ändå sägas att vi har diskuterat just kategorierna och det är extremt svårt att kategorisera segel och sätta procent inom kategorierna. Är det specifikt för seglet, eller i jämförelse med de andra inom Hot, eller i jämförelse med andra märken? Det beror helt på vilken mottagare som läser det just nu. Vi är medvetna om polemiken… eh jag menar problematiken och det finns med på uppsamlingslistan, men är lågprioriterat i förhållande till andra viktigare saker som sälj och social interaktion.

    Tjo, fortsätt gärna diskutera förslag, tankar och idéer. Nu ska jag ut och testa min nya Kiaola Shaka Puu. 10cm extra längd och smalare blad jämfört m Malama’n borde hjälpa lite för fart och belastning.

    Håller med Niclas, i synnerhet som Hotsails (och väldigt många andra både inom vindsurfindustrin och bland vindsurfare) inte tycker alla de där tidningstesterna med en massa siffror och diagram är speciellt rättvisande.

    Det är OTROLIGT problematiskt att sätta siffror på subjektiva upplevelser, tycke och smak. Samt att skriva något negativt om produkter från företag som är stora annonsörer. Jag har min personliga uppfattning klar om dessa tester, men alla får tycka vad de vill.

    Vad gäller hot så ska man självklart läsa de som relativa mått, lämplig för att hitta rätt hotsegel. Inte fasen är de ett försök att jämföra med något slags marknadsgenomsnitt. Skulle de ha gått igenom alla segel från The loft, challanger, ezzy, simmer, goya, np, north, gastra, severne, medflera märken i regelrätta tester? Nej, självklart är det till för en grov jämförelse mellan hotsails egna segel. För det tycker jag det funkar rätt bra som en första ingång. Därefter kan man gå vidare och snacka med de som redan seglar med hot, med Jeff & co på någon av deras forum, eller med hotreppar eller mig. Alla är välkomna med frågor så ska vi svara efter bästa förmåga. Bäst är naturligtvis att prova grejorna. Skrik till så ordnar vi det!

    Håller även med om att polemik kan vara lite trist. Dialog/diskusison kan vara ett effektivt sätt sätt att utreda problemområden. Påhopp kan vara kul. Men ibland är det rätt meningslöst och lite billigt. Även här spelar förstås tycke och smak in, samt, inte minst, vilket fabrikat och/eller vilken butik man horar för.

    /JB

  • vinta_kestrel

    Medlem
    23 april, 2011 vid 09:07

    Ha ha ha, du och ditt horande 🙂 du är ju för go!
    BRa Jeppe att du tog upp det där, jag glömde det – självklart är tabellen för en första grov jämförelse av Hot Sails Maui‘s segel. Sen är det att snacka vid distributörens shack, hos O’hana, butiken eller med nån teamseglare, eller forumet på http://www.hotsailsmaui.com/forum för att skaffa den där sista avgörande pusselbiten som man kanske tycker sig sakna.

    Men med det sagt – vi kan bli tydligare på vilka kategorier som syns i menyvalet. Just nu blir det lite svårtytt med olika kategorier på olika segel. Men som sagt, det finns andra, större saker att ta tag i.

    Hoppas ni alla får en våg eller två. Här i Ronneby är det frånlandsbris och bra flöde i ån. Kanske dags för en downstreamer på SUP’en 😉

    /Niclas, som längtar efter sina Superfreak ME Coast Guard Edition

  • charlieb

    Medlem
    23 april, 2011 vid 10:04

    Utan dessa tabeller, tidningjämförelser skulle Zonen var ganska trist på vintern eller hur?

    Det bästa med alla märken och modeller måste vara att hur mycket man än gillar sitt segel just nu finns det alltid andra som man kanske skulle… iof… kanske och så vidare. Mina Gun TOP WAVE oh vad bra de är… Mina HOT SAIL MAUI Oh vad bra de är, Oh mina Mauisails Legend Oh vad bra de är… Märkligt att jag fortfarande suger i segling. Jag riktigt längtar till mitt nästa Oh vad bra osv. Kanske HSM Smack Eller North eller varför inte Gaastra?

    Glad Påsk sorkar och töser!

    C

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing hotsailsmaui.com uppdaterad!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.