Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur ankrar man en liten slider?

  • Hur ankrar man en liten slider?

    Publicerad av roggan på 28 juni, 2013 vid 20:43

    Hej.
    Har funderat ett tag på att det skulle vara skoj med en liten slider eller kicker.
    Den/ dom måste i och upp före/efter varje session. Kommer vara ca 1,2 meter djupt. Kanske lite grundare om det är ett måste. Hur ankrar man smartast?

    lelleee svarade 10 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • jakobb

    Medlem
    29 juni, 2013 vid 13:58

    ståendes på botten!

  • roggan

    Medlem
    2 juli, 2013 vid 17:02

    Jo det hade varit enklast och säkert bäst men då blir det för stort och klumpigt.
    Funderar på att bygga nått av några 25liters plast dunkar som ska flyta på ytan med en regel och ett plaströr på. Knyta fast i en sten på ena sidan och två små ankare ut från andra sidan borde funka kanske?
    Om det blir av att jag bygger nått skriver jag hur det blev här sen.

  • wakenils

    Medlem
    3 juli, 2013 vid 07:39

    det är alltid jobbigt att bära ut prylarna, lelleee o mads har nog fått ihop det smidigaste bygget hittils, aluminiumben med plast på o lite remmar för att spänna ihop, allt i moduler
    [video=vimeo;25231394]https://vimeo.com/25231394[/video]

    allt i trä blir tungt, flytande saker måste vara tunga för att de inte ska skvalpa och röra sig o då blir de jobbiga att dra upp på land
    min erfarenhet är att frigolit flyter på ett trevligare sätt än dunkar

  • lelleee

    Medlem
    3 juli, 2013 vid 18:48

    jo den slidern borde man ta fram nån dag..

    för flytande grejor så ska man ha ett ankare med två tampar, en fram och en bak på ena sidan av kickern. med rätt längd på tamparna så står kickern/slidern alltid i rätt vinkel och vrider sej med vinden.. men en slider ska inte vara liten då är det meningslöst.. MINST 10 meter lång

  • blizzy

    Medlem
    4 juli, 2013 vid 08:09

    @WakeNils 712469 wrote:

    det är alltid jobbigt att bära ut prylarna, lelleee o mads har nog fått ihop det smidigaste bygget hittils, aluminiumben med plast på o lite remmar för att spänna ihop, allt i moduler

    allt i trä blir tungt, flytande saker måste vara tunga för att de inte ska skvalpa och röra sig o då blir de jobbiga att dra upp på land
    min erfarenhet är att frigolit flyter på ett trevligare sätt än dunkar

    Fan den va ju riktigt nice. En sån vill jag också ha! =)

    Verkar lätt, stabil o sjukt smidig. Ge mig!

  • lelleee

    Medlem
    4 juli, 2013 vid 10:51

    5000 spänn så är den din

  • blizzy

    Medlem
    5 juli, 2013 vid 07:37

    @Lelleee 712522 wrote:

    5000 spänn så är den din

    Hallå sista pris kompis! Nej men faktiskt, vad kostade den att bygga? Är sugen på att slänga ihop en själv om materialet inte är jättedyrt.. Alu känns dock ganska fancy så gissar att det inte var helt billigt..
    Och hur lång är er?

  • lelleee

    Medlem
    5 juli, 2013 vid 15:44

    köpte alu på skroten,, byggställningsgolv att sätta plasten på och byggställningsrör som ben,, sen köte vi gjutjärnskoppllingar till alurören på jula. tror dom kan ha utgått.
    plasten är svindyr, tror vi betala 3000:- ( HDPE plast 10mm tjock hårdhet 500)

    kopplingarna kostade ca 1000:-
    och allt aluminium kostade också ca 1000:-

    den är 12m lång. har material för att förlänga den 3m till

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur ankrar man en liten slider?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.