Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Hur får man av veven för rutan på en T4??

  • Hur får man av veven för rutan på en T4??

    Publicerad av ozkar på 16 december, 2010 vid 16:12

    Ska kollar på centrallåset måste ha av dörr sidan hur får jag av veven ser utatt sitta någon svart låsning innan för ..?

    Tack på förhand

    //Ozkar

    jocke-g svarade 13 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • kinetic

    Medlem
    16 december, 2010 vid 20:50

    Nu vet jag inte hur det sitter på VW men som du beskriver det låter det som det är en “U-formad” spärr som man helt enkelt skjuter av. Kan även sitta med en skruv, då får man pilla bort täckplasten…Brukar va enkelt att få bort iaf oavsett bil…
    Typ ett verktyg liknande det i länken kan nog funka… http://biltema.se/sv/Bil—MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Ovrigt/Verktyg-for-panelclips/

    Edit: På mina Passat från mitten av 90-talet så sitter veven med en skruv har jag för mig, är din T4 typ från samma tidsera så borde de sitta på samma sätt, kan man tycka…

  • alexullared

    Medlem
    17 december, 2010 vid 18:56

    sitter med en skruv mitt i axeln. bara att pilla loss den plastbit som sitter framför så ser du den.

    När du sedan lossat alla skruvar mm som håller fast dörrsidan lyfter du den uppåt en liten bit sen är det bara att ta bort den.

  • ozkar

    Medlem
    18 december, 2010 vid 16:26

    jag löste det senare på kvällen distans ringen som satt innanför veven sköt man bara i sidan sedan va det lätt att dra av, ofta lätta konstruktioner men kan bli krångliga när man inte ser uppbyggnaden..

    //ozkar

  • kris

    Medlem
    19 december, 2010 vid 19:39

    Har samma problem (c-låset) och gav upp att försöka få loss dörrsidan, satt som f-n på diverse ställen och blev rädd att lämna fula märken.. Men det funkade alltså ok med din dörr när veven väl var loss?

  • jocke-g

    Medlem
    20 december, 2010 vid 14:26

    Vad har ni för fel på era central lås? Jag har själv problem med mitt det låser sig direkt igen när jag har öppnat. Och när jag har förardörren så öppnar det och låser hela tiden.

    Jag har kollat kablarna mellan dörr och buss brukar bli skav där tydligen vilket medför kontakt fel. Men inget har funkat. Är de tnågon som har något tips.

    Joakim

  • swe-496

    Medlem
    20 december, 2010 vid 19:03

    Jag hade samma problem med mina framdörrar.
    Jag fick byta låskistorna (tror att de heter så) på båda dörrarna. Hittade beggade på http://www.bildelsbasen.se
    Det som hade gått sönder i dem var en fjäder som jag ansåg var omöjlig att byta då det är trångt och pilligt som sjutton. Tror jag gav 400:- för båda kistorna tillsammans.
    Passade på att smörja centrallåsmotorerna samtidigt som jag hade dörrsidorna bortplockade.

  • jocke-g

    Medlem
    21 december, 2010 vid 18:42

    Då ska jag titta på det så jag kan få ordning på det jag med.

    Tack för tips.

  • swe-496

    Medlem
    22 december, 2010 vid 01:18

    Kan bli jobbigt om man har kvar nyckeln i bilen och den låser sig. Tur man har assistans på försäkringen, de fick komma och öppna bilen åt mig.

  • jocke-g

    Medlem
    22 december, 2010 vid 08:34

    Min nyckel fastnade i låset en gång när kompisen skulle låsa upp och jag hade inte fjärnyckel just den dagen. Bilen låste sig och nyckeln var i öppet läge och det gjorde att den inte gick att vrida tillbaka så den satt fast. Och detta var efter surf i mars förra året och jag var i våtdräkt. Och vi var sist kvar på plats. Efter en timma så lyckasdes vi få upp förardörren med hjälp av en kardel i ett staket och bända upp dörren lite grann. Så nu vet man hur man kan göra men det var lite kallt efter en timma så de tvar skönt att få på sig kläder och komma in i bussen igen.
    Så det hade varit skönt att få ordning på låset en gång för alla.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Hur får man av veven för rutan på en T4??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.