Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur gamla när ni startade?

  • chopsting

    Medlem
    17 juni, 2011 vid 19:08

    Gick grundkurs idag 22år!
    Sjukt roligt, men jävligt förvånad hur mycket kraft det var i kiten! Lite mindre grön men fortfarande grön som fan på kitesurfing 😀

  • wakenils

    Medlem
    17 juni, 2011 vid 20:23

    jag har hållt på några år men inte riktigt klurat ut det där med att bodydragga eller höjda än, de e fan lurigt!
    men det är ju lugnt, för man kan ju köra boots och sen gå tillbaka!

  • tomw

    Medlem
    17 juni, 2011 vid 21:46

    jag började när jag var 13 år, 1972.

  • antonhau

    Medlem
    17 juni, 2011 vid 21:57

    Jadu.. Blev av med oskulden den 1 juli 2006.. Inte en dag på torra land efter dess!

  • slmon

    Medlem
    18 juni, 2011 vid 12:01

    Började när jag var 19 och är inne på andra säsongen nu.
    Kan ta höjd, bodydragga upwind, carvingvändningar (toeside) . Började hoppa nu i veckan. Det roliga börjar nu 😀

  • bizonoxe

    Medlem
    18 juni, 2011 vid 14:40

    började när jag var nitton nån månad sen har kört 11 gånger nu, tar höjd som ett concorde, bodydraggar inte upwind tappar aldrig brädan. toeside som heelside no difference, hoppar högt som fan osså. C-kite, (prokite), unhooked snart, 360 utför vågkicker kommer sitta dirr. jag e bäst.

  • windyboy

    Medlem
    18 juni, 2011 vid 14:53

    Började när jag var 15 år 1999. Håller mig kvar till old school d.v.s. jag hänger gärna i min drake genom härliga luftfärder. Tycker det är löjligt med alla som kör boots och sliders. De unga åkarna som börjar åka idag bidrar till att förstöra charmen i draksporten eftersom de håller draken lågt och tar upp onödigt mycket plats.

  • lima-ko

    Medlem
    18 juni, 2011 vid 15:15

    Gott snack!
    Man tar ju visserligen upp bra mycket mer plats när man hoppar genom att styra tillbaka kiten ;).

    Windyboy;659415 wrote:
    Började när jag var 15 år 1999. Håller mig kvar till old school d.v.s. jag hänger gärna i min drake genom härliga luftfärder. Tycker det är löjligt med alla som kör boots och sliders. De unga åkarna som börjar åka idag bidrar till att förstöra charmen i draksporten eftersom de håller draken lågt och tar upp onödigt mycket plats.
  • acemattias

    Medlem
    18 juni, 2011 vid 16:16
    Lima-ko;659417 wrote:
    Gott snack!
    Man tar ju visserligen upp bra mycket mer plats när man hoppar genom att styra tillbaka kiten ;).

    Fast om alla hoppar sammtidigt blir det bättre överlappning och plats till fler:wink:
    Kanske en ny kitegren, formationsflygning:laugh:

    Angående hur många år man kört så säger det egentligen inte så mycket, det hänger mer på antal körda timmar, men vem har koll på det.

  • nordstedt

    Medlem
    18 juni, 2011 vid 20:08
    acemattias;659422 wrote:
    Fast om alla hoppar sammtidigt blir det bättre överlappning och plats till fler:wink:
    Kanske en ny kitegren, formationsflygning:laugh:

    Det borde lagstiftas om formationsflygning så att alla får hoppa så många gånger som möjligt under en session. Som det är nu kör Nils runt och hindrar alla andra från att hoppa.
    Ontopic så har jag kört i fyra år utan att haft möjlighet att prova ett hopp pga ovanstående problem

  • kalle-med-k

    Medlem
    18 juni, 2011 vid 21:22

    Formations-sessions är det allt för lite av. Det är fint att härmas, jag härmar allt vad jag kan. Ett o annat snyggt trick vill man ju gärna göra själv också. Kitesurfat två år (lång-säsong). Hasar mig hjälpligt runt i en 360 eller till o med 720 om det brallar i.

  • gadget

    Medlem
    19 juni, 2011 vid 10:00
    Windyboy;659415 wrote:
    …de håller draken lågt och tar upp onödigt mycket plats.

    Haha, tacka vet jag kite-eleverna som står och viftar med kiten kl 12 mitt i smeten!

    Kalle med K;659458 wrote:
    …Hasar mig hjälpligt runt i en 360 eller till o med 720 om det brallar i.

    Dubbel Hp andra säsongen, inte dåligt!

  • jakobb

    Medlem
    19 juni, 2011 vid 12:59

    jag har kört två säsonger och sätter långa tyskhopp så in i helvete och ikrokad raley med kiten kl 11. går det för snabbt blir jag rädd så därför kör jag helst underriggad

  • wakenils

    Medlem
    19 juni, 2011 vid 13:19

    det här med formationsflygning var något nytt för mig, får man veta hur det fungerar om man går en kurs?
    kanske är fler saker jag missat, hade ju varit kul att sätta en 720 men då kanske man måste skicka kiten vid hopp?
    jag får väl helt enkelt ställa mig med kiten rakt upp och titta när ni andra surfar runt!

  • petting_4

    Medlem
    19 juni, 2011 vid 14:13
    jakobb;659490 wrote:
    jag har kört två säsonger och sätter långa tyskhopp så in i helvete och ikrokad raley med kiten kl 11. går det för snabbt blir jag rädd så därför kör jag helst underriggad

    Det var väl o ta i :S fast waterrelaunce är du en riktig hejjare på! 😉

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur gamla när ni startade?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.