Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing hur stor för snö kite

  • zoolander

    Medlem
    24 januari, 2004 vid 15:34

    det beror ju på hur mycket det blåser.. blåser det ca 20 m / s så blir den kanske lite stor!

  • kotivoito

    Medlem
    24 januari, 2004 vid 17:16

    Vet du, Jag tror att ‘vind på ca 5-7’ är ca 5-7 m/s. OCh då är det inte ca 20 m/s. Och då tror jag att du kan köra den med snowboard.

    Men det beror ju på hur duktig du är…

    Mypa

  • zoolander

    Medlem
    24 januari, 2004 vid 17:57

    ojdådå.. läste lite för snabbt..
    men du kan ju köra från vindar då den knappt håller sig uppe tills vindar då du tycker det blir för mycket, typ 20!
    du sjunker ju förhoppningsvis inte allt för mycket!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 januari, 2004 vid 18:17

    Bör vara ganska bra vind för den kiten.Du kan ha en mycket mindre kite på snö än vatten.
    Peter

  • putte

    Medlem
    24 januari, 2004 vid 18:34

    Det funkar… wink.gif

  • stebe

    Medlem
    24 januari, 2004 vid 19:23

    Jag förstår inte varför det skall vara så litet på snö, körde med 17m^2 idag i 5-6m/s och det hade varit roligare om det blåst lite mer….. cool.gif

  • bohn2fly

    Medlem
    24 januari, 2004 vid 19:30

    Håller med…Psycho 12.5, Naish X3 10, Ukrainsk Foil 7.5 hehe…ja herregud vilken blandning av Kites och alla körde mer eller mindre i varjefall…

  • walle

    Medlem
    24 januari, 2004 vid 20:07

    Ja så stort man har ska det va cool.gif
    kör med så stor drake du orkar hålla kant med, det e då det är roligt.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 januari, 2004 vid 19:00

    jepp
    glöm allt snack om liten drake.
    kör med saamma som på vatten, ok kanske något mindre.
    beror på underlaget oxå. om du har grymmegrepp så e det lugnt med stor kite, har du bara lite puder ovanpå is så bör du ta en mindre. va ute idag med 18 i 4-5 m/s och hade gärna haft lite mer kraft. det ska ju gå och hoppa lite oxå.
    om du e nybörjare skall du självklart börja med förhållandevis liten kite i lite vind.
    hepp

  • putte

    Medlem
    26 januari, 2004 vid 15:03

    Jag kör på min 15,5 kvm FS Psyco på snö, den har vart perfekt de senaste veckorna (förutom då det är vindstilla)!

  • gugge

    Medlem
    26 januari, 2004 vid 19:27

    Håller med fullständigt, samma som på vatten!

  • walle

    Medlem
    26 januari, 2004 vid 20:00

    säger som någon mindre talangfull skådespelerska sa:” I like it BIG… grin.gif

  • wind_freak

    Medlem
    27 januari, 2004 vid 20:21

    det är nog mest en teknik fråga köred lite förra året då jag var helt grön var ute och körde i för mycket vind ( vet ej styrka ) sen fick jag gå tillbakat dit jag startade för att jag bara drev ner. så pratade jag lite och beskrev mitt problem för det mer erfarna som körde där fick lite tipps och körde igen ( då hade vinden ökat) och helt plötslig så var det inga problem så jag säger som så mer en teknik fråga när man är över riggad än fall det skiljer några m^2 på draken

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing hur stor för snö kite

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.