• Hurghada?

    Publicerad av virena på 5 april, 2008 vid 12:10

    Tjohopp!

    Ar det nagon som har tips pa lagbudget boende i hurghada?

    Efter tva dagars betanketid fick mina planer en ny vandning och istallet for att forsoka jobba pa hurtigrutten i norge bokade jag in mig pa en IKO instruktorskurs i egypten. Vilket innebar att jag lamnar sydafrika tva veckor tidigare och hinner hem och saga hej till alla vanner som jag saknar i massor for att sedan aka till Egypten. Har bara bokat flygbiljetten dit, har ingen hemresa och inget boende. Tanker kanske forsoka stanna dar for att fa ett jobb innan jag aker tillbaka till brasilien och kidsen eller sa tar jag mig tillbaka till sverige och forsoker jobba dar. Det ar ju kul nar livet helt plotsligt far ett nytt spar aven om det vissa stunder kanns lite sma knasigt. Ja, ja det ordnar sig nog, men om det ar nogon som har ett tips till boende i Hurghada sa hojta garna till.

    Just det jag vill aterigen rekommendera Kristina och tjejerna pa BigTravel i Varberg. De ar grymma pa att hjalpa till i alla mojliga knasiga situationer. Battre service kan man inte fa. De ar helt fantastiska.

    sourra svarade 16 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • wakenils

    Medlem
    5 april, 2008 vid 13:15

    duger inte svenska kallvattnet längre?

    ta dig ner till safaga o hör med sara på http://www.tornadosurf.com hon kanske kan styra nåt boende

  • virena

    Medlem
    5 april, 2008 vid 13:33

    @WakeNils 456399 wrote:

    duger inte svenska kallvattnet längre?

    ta dig ner till safaga o hör med sara på http://www.tornadosurf.com hon kanske kan styra nåt boende

    Tack for tipset, sista ordet ar inte sagt annu, jag kanske kommer hem till swe efter kursen i egypten, det beror lite pa massa omstandigheter, men vist sjalvklart foredrar jag att kita i bordies eller kjol:smile:!

  • vicky

    Medlem
    5 april, 2008 vid 21:44

    Du kan bo på ett litet skit ställe som jag bott på ett par gånger, kostar typ 70kr natten, och det är kasst, på morgonen tar du bussen till colona, en sån full med folk med. Den ligger på en sido gata bredvid apollos hotell. Det ligger en rondell med militärer en pizzeria och en annan resturang 5 minuter innan hurghada city, där är det, kan ta reda på vad stället heter också men paradice hotel typ

  • celestial

    Medlem
    6 april, 2008 vid 19:03

    Om det är nere på Colona watersprts ITC kurs du ska ta, släng iväg ett mail till Dom och kolla om du kan bo i någon av instruktörslägenheterna… Dom tar inte många hundringar per vecka…

    Om det inte finns, kolla upp nått hotel uppe i Daha, Norra delen av Hurghada. Där är det Jäkligt skabbigt och kan inte gå på mycket de heller

    Om du ska fixa “lågbudgetboende” i Hurghada, Se för allt i världen till att det är seriösa personer du handskas med. Där nere blir man bemött av nån tandlös arab på som frågar om man vill hyra ett rum hemma hos han…

    Men det kanske säger sig själv

  • skanepaul

    Medlem
    6 april, 2008 vid 20:24

    Maila Bengt på Colona. Han måste ju bara veta något!

    http://www.colonawatersports.com

  • virena

    Medlem
    6 april, 2008 vid 22:40

    Tack for tipsen! Det verkar som att det blir tornadosurf i Safaga innan kursen som ar i el gouna pa redseazone dar jag kan bo dar under kursen. Var i kontakt med colona watersport men det verkade lite krangligt att ta sig till elgouna varje dag. Ja, man far val hoppas pa att man inte blir kidnappad eller sald for kameler:wink:.

  • sourra

    Medlem
    7 april, 2008 vid 17:40

    Fy fan vad du kommer trivas i Safaga. Hälsa Sara!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.